MuscleMeat

Cruise/cut na test/bold (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jasper.8

Novice
Lid geworden
5 jul 2022
Berichten
19
Waardering
12
Lengte
1m85
Massa
94kg
Vetpercentage
14%
Hè,

Ik zit nu in week 13 van 375test/300bold p week en deze kuur loopt eind volgende week af. Zeer tevreden over zo’n 11kg gains. Graag zou ik toch nog wat cutten na deze cycle en dat is naturel/tijdens nakuur natuurlijk niet handig. In hoeverre is het een idee om na deze cycle bijvoorbeeld een aantal weken door te gaan op 250mg test only en hierin nog wat te cutten alvorens off te gaan?

Of is dit echt geen idee en wordt het off gaan, op of iets boven onderhoud blijven eten en pa over een tijdje naturel cutten?
 
Dirty Bulk, of was je vetp te hoog vooraf ?
150mg cruise kan prima
 
Achteraf gezien naar m’n zin toch iets te hoog in vet% gezeten toen ik startte, zo rond de 14-15%. Zou lekker zijn om nog wat vet kwijt te raken zonder het risico te lopen al teveel van het opgebouwde te verliezen.
 
Een cut tot 10% is makkelijk te doen op cruise dosis 125/150mg test pw, zou je blast bewaren voor je toekomstige bulk zodat je bloedwaardes in je cut op cruise dosis paar maanden de tijd hebben om te herstellen.
 
Ook een optie als ik daarna nog volledig off wil gaan?
 
Ook een optie als ik daarna nog volledig off wil gaan?
Ligt aan je huidige fysiek hoeveel spiermassa je hebt. Indien je al jaren goed getraind hebt en afgelopen blast flink wat spiermassa er bovenop hebt gebouwd is dit moeilijk natty te behouden, vandaar men blast/cruise.

Indien je helemaal off gaat maakt jou lichaam de eerste x maanden extreem weinig testosteron en is de kans aanzienlijk dat in die periode jou spiermassa verdampt, dit is niet te voorkomen dmv “de juiste voeding eten/ hard blijven trainen”.
 
Je kunt prima cutten tijdens een cruise op zo’n 150 test. Doe ik zelf ook.
Idealiter wel eventjes paar weken op maintenance en naderhand niet te agressief cutten.
 
Back
Naar boven