MuscleMeat

Cruise in plaats van einde cycle (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ThndrAce

Novice
Lid geworden
23 nov 2021
Berichten
16
Waardering
2
Lengte
1m84
Massa
98kg
Vetpercentage
19%
Goedemorgen dbb, man van 40 hier. Lees hier al een mooie tijd mee, tijdje terug ook account aangemaakt. Train zo ongeveer m'n hele volwassen leven, waarbij ik de laatste jaren een aantal oral only kuurtjes heb gedaan. Paar keer tbol, en een keer dbol. Laatste jaren daarmee ook meer bewust met voeding bezig. Paar maanden geleden besloten om toch voor een echte kuur te gaan, alcohol daarbij geheel gestopt anderhalve maand voor de start. Dat bevalt me inmiddels zo goed dat ik kan zeggen dat ik geen alcohol meer ga drinken.

Voeding nu op 3500 kcal (KEV 46/34/21), Begonnen op 95 kg, inmiddels op 100 kg. Vetpercentage bij start 18-21% (7 punts metingen), metingen blijven ongeveer gelijk waarbij met name in de buikregio echt wel minder vet zichtbaar is. Wellicht deels ook gevolg van stoppen met alcohol. Een buikje had ik niet echt, maar nu zijn de schuine buikspieren boven m'n heupbotten aardig zichtbaar terwijl ik eigenlijk nooit buikspieren train.

Ben de kuur gestart met 1x per week 200 mg deca (1 ml) en 250 mg test-e (1 ml). Kuur dan 10 weken deca en 12 weken test-e. Prikken doe ik zelf in de glutes, voor de eerste prik wat begeleiding gehad van een maat. Heb halverwege de test-e verhoogd naar 375 (1,5 ml) daar ik had gehoopt iets meer aan te komen. Komende week de laatste van de 10 deca prikken, daarna nog twee keer test-e. Overweeg nu om daarna 8 weken cruise te doen, dan denk ik op 125 mg (0,5 ml) test-e. En daarna dan een blast op hogere dosis, 300 deca en 375/500 test-e. Dan stopt dat precies voor de zomervakantie en dan off tot in ieder geval einde jaar.

Had als nakuur HCG plus nolva staan, beide voor start kuur in huis. Heb HCG bewust niet tijdens de kuur mee gespoten, daar ik wilde ervaren of en zo ja wat voor bijwerkingen ik zou gaan ervaren. Voor de volledigheid, onvruchtbaarheid en haarverlies maken voor mij niet uit. Als nakuur zou ik 3x 1000 HCG eod, 8x 500 eod, start gelijk met laatste prik. En nolva gedurende 30 dagen 1 tab a 20mg, start twee weken na laatste prik. Gemerkte bijwerkingen wat gekrompen ballen, een enkel puistje, en een heerlijk hoog libido.

Als ik in plaats van de eerder bedoelde cycle naar een CB ga, zou dit dan in mijn nakuur nog wat veranderen? En zien jullie hier wellicht nog andere punten waarop een advies op z'n plaats is?
 
Voeding ?
Kev/46/34/21 ?
Kun je dit uitleggen?
 
Is in procenten gerekend aldus m'n voedingsschema. Volgens de Katch-McArdle berekening moet ik rond de 3500 kcal uitkomen, waarvan dan 48% koolhydraten, eiwit 27 en vet 25. Zit dus nog net wat te hoog in eiwitten.

Gerekend in kcal is dit dan zo bedoeld te halen: koolhydraten 1679, eiwit 927, vetten 869.
 
Meestal druk je die getallen uit in grammen, niet in totaal kcal of percentages.
Koolhydraten = 420g
Eiwit = 232g
Vet = 109g
Totaal = 3500 kcal.
 
Meestal druk je die getallen uit in grammen, niet in totaal kcal of percentages.
Koolhydraten = 420g
Eiwit = 232g
Vet = 109g
Totaal = 3500 kcal.
Op die fiets. Dan zijn het deze cijfers:
Koolhydraten target 420, werkelijk 383
Eiwit target 232, werkelijk 282
Vetten target 97, werkelijk 77
 
Op 40 heb je de kans dat je testosteron productie niet meer op gang komt na zo'n lange cycle, niet? Toch iets dat je in acht moet nemen,is dan kiezen voor eeuwige TRT.
 
Op die fiets. Dan zijn het deze cijfers:
Koolhydraten target 420, werkelijk 383
Eiwit target 232, werkelijk 282
Vetten target 97, werkelijk 77
Ja, zo begrijpen we het beter.
Je weegt 100kg ?
Dan mag je vet intake naar 100gr. En eiwit is 200gr wel voldoende.
Zoals Partymarty al zegt.

Van anabolen weet ik niet genoeg om te adviseren, maar orals zijn een no go. :thumb:
 
Richtlijnen die hier veel gebruikt worden zijn:
- 1g vet per kilogram lichaamsgewicht.
- 2g eiwit per kilogram lichaamsgewicht.
- Rest koolhydraten.
Daar komen RonnReeves zijn getallen vandaan.

Met die richtlijnen kun je je macro's afstellen gebaseerd op je gewicht/kcal die je binnen wilt krijgen.
 
Dank voor de opmerkingen, zal in het voedingsschema nog eens wat gaan schuiven. Zat tot voor kort nog hoger in eiwit en te laag in koolhydraten, toen al wat aanpassingen gedaan. Blijkbaar mag het nog iets scherper. Ik zal ook eens wat meer gaan zoeken naar vetrijke voeding, als aanvulling op de nootjes (walnoot, cashew en/of pecan). Nog op- / aanmerkingen op het stukje kuur? Nav de opmerking van bartman , is een goed half jaar on al zodanig lang dat dit tot TRT problemen zou kunnen leiden?
 
Als je toch al 40 bent zou ik lekker de rest van je leven overgaan op trt met af en toe een kuur.

Dit is m'n eerste echte kuur, om nou direct al een keuze voor het leven te maken vind ik wat vroeg. Wie weet of het ooit nog zo ver gaat komen maar die keus zou ik nu liever nog niet willen maken...
 
Dit is m'n eerste echte kuur, om nou direct al een keuze voor het leven te maken vind ik wat vroeg. Wie weet of het ooit nog zo ver gaat komen maar die keus zou ik nu liever nog niet willen maken...

Dan stel je die keuze toch lekker uit, loop je na je kuur een halfjaar met een slappe pik rond, verlies je al je gains en ga je alsnog aan de trt.
 
Toch wel blij dat ik de vraag hier heb gesteld. Blijkbaar ben ik al op een leeftijd aangekomen dat blasten en cruisen eigenlijk geen optie meer is als ik de keuze voor TRT nog niet wil maken. Wordt dus toch cycle afmaken en de PCT termijn ruimschoots respecteren voor ik een volgende kuur zou doen. Dus geen drie maanden (time on=time off) ertussen, maar misschien 6 of zelfs 9 maanden. Valt het herstel echt tegen dan zal ik moeten kiezen tussen kappen of met TRT verder. Grote delen van het jaar met een slappe rondlopen schiet niet op, met dit hoge libido zou dat toch wel heel erg frustrerend worden.

mucci , bedoel jij in deze enkel deca als een slechte keuze of juist alles naast testosteron? Als ik de kuur niet al te zwaar inzet en de PCT ook juist doe zou de hersteltermijn toch iets mee moeten vallen (zelfs op mijn half bejaarde leeftijd)?

Moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat het kuren me heel erg bevalt. Train al meer dan 20 jaar maar zo lekker als het met een kuur erbij gaat is echt heerlijk. Als TRT zou betekenen dat je de rest van je leven altijd in zo'n staat verkeerd....
 
Toch wel blij dat ik de vraag hier heb gesteld. Blijkbaar ben ik al op een leeftijd aangekomen dat blasten en cruisen eigenlijk geen optie meer is als ik de keuze voor TRT nog niet wil maken. Wordt dus toch cycle afmaken en de PCT termijn ruimschoots respecteren voor ik een volgende kuur zou doen. Dus geen drie maanden (time on=time off) ertussen, maar misschien 6 of zelfs 9 maanden. Valt het herstel echt tegen dan zal ik moeten kiezen tussen kappen of met TRT verder. Grote delen van het jaar met een slappe rondlopen schiet niet op, met dit hoge libido zou dat toch wel heel erg frustrerend worden.

mucci , bedoel jij in deze enkel deca als een slechte keuze of juist alles naast testosteron? Als ik de kuur niet al te zwaar inzet en de PCT ook juist doe zou de hersteltermijn toch iets mee moeten vallen (zelfs op mijn half bejaarde leeftijd)?
19-nor (nandrolone) (trenbolone) zijn gewoon zwaar om van te herstellen. Iets wat op jou leventijd niet ideal is.
 
bedoel jij in deze enkel deca als een slechte keuze of juist alles naast testosteron? Als ik de kuur niet al te zwaar inzet en de PCT ook juist doe zou de hersteltermijn toch iets mee moeten vallen (zelfs op mijn half bejaarde leeftijd)?
Beide zullen niet goed zijn maar nandrolon en trenbolone zijn wel ‘de slechtste’ mbt herstel van endogene testosteron.

Ik zie dat je goed snapt welke keuzes er voor je liggen. Persoonlijk zou ik nog eenmaal off gaan als je nog niet zeker bent over TRT om te kijken hoe het herstel verloopt. Bij volgende kuren waar je opnieuw off zult gaan niet (meer) voor nandrolon of trenbolon kiezen. Anders idd TRT tussen je blasts.
 
Beide zullen niet goed zijn maar nandrolon en trenbolone zijn wel ‘de slechtste’ mbt herstel van endogene testosteron.

Ik zie dat je goed snapt welke keuzes er voor je liggen. Persoonlijk zou ik nog eenmaal off gaan als je nog niet zeker bent over TRT om te kijken hoe het herstel verloopt. Bij volgende kuren waar je opnieuw off zult gaan niet (meer) voor nandrolon of trenbolon kiezen. Anders idd TRT tussen je blasts.
Tren stond sowieso al op mijn lijstje "doe die maar niet" gezien de met name psychische bijwerkingen die deze kan geven.

wovano ik zal de huidige kuur afmaken zoals ik deze in eerste instantie heb opgezet met pct. Na de zomer zal alles in 't lichaam dan weer redelijk normaal moeten zijn, zal dan een keer langs de huisarts gaan om mijn normale waarden helder te krijgen. Om dan vervolgens richting einde jaar een volgende kuur op te zetten.

Ben al een stuk wijzer geworden, deca in een volgende kuur misschien toch ook niet meer zo'n heel goed idee. Hebben jullie nog suggesties in welke richting ik zou kunnen gaan inlezen voor een volgende kuur? Orals vallen hierbij wat mij betreft al wel af alhoewel ik al niet het idee heb dat iemand hier die zou adviseren.
 
Meer testosteron met eventueel groeihormoon :D
 
375 Test + 300 Primo.
 
Back
Naar boven