Fitness Seller

CT on binnenkant borst

Bezoekers in dit topic

Ach ja, de 1 zegt dat het niet kan.. de ander wel. Who cares uiteindelijk..

En zo interessant is die discussie niet, is namelijk al paar duizend x gehouden.
 
Niet gelezen nog, maar zie wel een nieuwe oefening

combo dumbbell/cable press. Vanavond eens uitproberen.
 
interessant!

As with any specialization program, you'll see the biggest gains after you switch to a regular program, not during the specialization phase itself. Don't get me wrong, you'll get some growth during the phase, but most of the good stuff will happen once you reduce your chest training volume to a normal amount.

This is due to a rebound effect which will lead to a turbo-charged growth phase. For that reason, I suggest sticking to a specialization phase for no more than four weeks; more than that and you risk overtraining your chest and you won't get such a big rebound effect because your adaptive energy will be used to get you out of that localized overtraining state.

Happy chest building!

Maandag, woensdag en vrijdag wordt borst dus aangepakt.
Hoe moet je je reguliere programma na 4 weken dan weer invullen? gewoon borst 1 x per week weer gaan trainen?
- wat bedoelen ze met neutrale grip?
 
Nice, ik ga dit binnenkort ook ff proberen.

1 vraagje nog, bij ons kan je geen cable press oefeningen doen.
Kan je ipv daarvan gewone flyes doen?
 
Thibaudeau zei:
Studies by Seger et al. found that different types of muscle contraction (eccentric vs. concentric) lead to localized muscle damage in specific parts of a muscle group. Eccentric contractions creates more damage in the distal portion (near both insertions) of a muscle group while concentric contractions creates more damage in the proximal (or muscle belly) portion.

Thibaudeau zei:
a study by Jose Antonio (2000) which states the following:

''Skeletal muscle is a heterogeneous tissue that exhibits numerous inter- and intramuscular differences (i.e., architecture, fiber composition, and muscle function). An individual muscle cannot be simplistically described as a compilation of muscle fibers that span from origin to insertion. In fact, there are unique differences within a single muscle and within single muscle fibers with respect to fiber size and protein composition. Electromyographic data indicate that there is selective recruitment of different regions of a muscle that can be altered, depending on the type of exercise performed. Longitudinal resistance-training studies also demonstrate that individual muscles as well as groups of synergist muscles adapt in a regional-specific manner. The author speculates that no single exercise can maximize the hypertrophic response of all regions of a particular muscle. Thus, for maximal hypertrophy of an entire muscle, athletes (particularly bodybuilders) are justified in incorporating various exercises that purportedly stimulate growth in a regional-specific manner.''

Haha prachtig :D Als dit waar is, had iedereen het in principe niet bij het goede eind in het binnenkant borst verhaal.
 
Haha prachtig :D Als dit waar is, had iedereen het in principe niet bij het goede eind in het binnenkant borst verhaal.


Precies.

De discussie is zeker wel intresant, vanwege die studies. Ik heb alleen helaas momenteel zelf niet zoveel tijd om me erin te verdiepen.

Ik blijf natuurlijk een science geek, maar toch ben ik in praktijk geen voorbeelden tegengekomen van iemand die van een matig ontwikkelde binnenkant borst had en die weer recht heeft getrokken.
 
Precies.

De discussie is zeker wel intresant, vanwege die studies. Ik heb alleen helaas momenteel zelf niet zoveel tijd om me erin te verdiepen.

Ik blijf natuurlijk een science geek, maar toch ben ik in praktijk geen voorbeelden tegengekomen van iemand die van een matig ontwikkelde binnenkant borst had en die weer recht heeft getrokken.

Of iemand met een "overmatig" ontwikkelde binnenkant borst.
 
Hehe ik lees die shit niet eens:)
 
Die studies bewijzen niet dat plaatselijke groei door keuze van oefening mogelijk is, dat spiervezels niet altijd van insertie tot origine lopen is al lang bekend, dat is trouwens een klein deel van de bundel. Nergens staat zwart op wit dat één oefening de "locale" spiervezels aan de binnenkant meer traint, of dat een andere oefening die de "locale" spiervezels aan de buitenkant traint. Maar de studies zijn wel de moeite waard om eens door te nemen.
 
Die studies bewijzen niet dat plaatselijke groei door keuze van oefening mogelijk is, dat spiervezels niet altijd van insertie tot origine lopen is al lang bekend, dat is trouwens een klein deel van de bundel. Nergens staat zwart op wit dat één oefening de "locale" spiervezels aan de binnenkant meer traint, of dat een andere oefening die de "locale" spiervezels aan de buitenkant traint. Maar de studies zijn wel de moeite waard om eens door te nemen.

idd, het gaat dus blijkbaar m.n. om het verschil in aanspraak van spiervezels bij de concentrische dan wel eccentrische beweging.
 
Die studies bewijzen niet dat plaatselijke groei door keuze van oefening mogelijk is, dat spiervezels niet altijd van insertie tot origine lopen is al lang bekend, dat is trouwens een klein deel van de bundel. Nergens staat zwart op wit dat één oefening de "locale" spiervezels aan de binnenkant meer traint, of dat een andere oefening die de "locale" spiervezels aan de buitenkant traint. Maar de studies zijn wel de moeite waard om eens door te nemen.

Mee eens.

De eerste studie heeft het over eccentrisch/concentrisch, en de keuze van oefening heeft hier dus geen invloed over.

De spier roept meer vezels in actie gebaseert op benodigde kracht, niet gekozen oefening, dus ook de tweede snijdt geen hout. Het ene stuk zal altijd meer/minder groeien dan de rest.

Ach, het was ook te mooi om waar te zijn, het blijft t-mag.
 
Wat moet ik eigenlijk hiervan denken?

Specialization Workout #2: Wednesday — Chest (width)

A. (Heavy Exercise) Wide-grip bench press to neck

image020.jpg



Sets: 4

Reps: 6 to 8

Special technique: None

Notes: Take a wide grip, lower the bar to the base of the neck, flare the elbows out

Rest intervals: 90 sec.
 
Zelfmoord voor schouders

ook de voeten in de lucht snap ik niet, ik heb 1x zo gebenched en ik moet zeggen dat je dan stabiliteit van 0,0 hebt.Zeker met de zware gewichten.
 
ook de voeten in de lucht snap ik niet, ik heb 1x zo gebenched en ik moet zeggen dat je dan stabiliteit van 0,0 hebt.Zeker met de zware gewichten.

doe het eigenlijk altijd, misschien dat me bench daarom zo ruk is :P
 
't Kan toch dat je met bepaalde borst oef. meer spanning zet op de aanhechting waardoor deze ook steviger wordt, wat de zogenaamde 'binnenkant borst' inhoud.
Is natuurlijk wel een eindeloze discussie, maar er zijn zat pro's die nog steeds over binnenkant borst praten.
Bovenkant borst heb ik ook dat als ik een tijd geen incline doe ik hierop achteruit ga. Bovenkant borst bestaat zeker wel (pectoralis minor?). Bovenkant van m'n borst ziet er voller uit als ik wel met incline's train ipv alleen plat.
 
't Kan toch dat je met bepaalde borst oefening. meer spanning zet op de aanhechting waardoor deze ook steviger wordt, wat de zogenaamde 'binnenkant borst' inhoud.
Is natuurlijk wel een eindeloze discussie, maar er zijn zat pro's die nog steeds over binnenkant borst praten.
Bovenkant borst heb ik ook dat als ik een tijd geen incline doe ik hierop achteruit ga. Bovenkant borst bestaat zeker wel (pectoralis minor?). Bovenkant van m'n borst ziet er voller uit als ik wel met incline's train ipv alleen plat.

Bovenkant borst is een heel ander verhaal dan binnenkant borst.
 
Back
Naar boven