1. (werkt op alle apparaten, ook desktop, behalve iphone/ios)

Ontzet Notitie

Cultuurmarxisme Topic (Politiek Incorrect)

Topic in 'Politiek, Maatschappij, Economie en Religie' gestart door chrisk, 20 jan 2019.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. chrisk

chrisk We didn't love freedom enough Elite Member Topic Starter

Leuk Bevonden:
    2.252
    Geslacht:
    Man
    Wou toch eens een topic organiseren over wat onder de term "cultural marxism" geplaatst kan worden:
    Afbraak van culturele instituten, ontkenning van natuurlijke realiteit, revisionisme, omgekeerd racisme, sexisme, microagressions, wrongthink, newspeak, etc
    Allemaal ten bate van politiek correcte ideologie waar andere culturen niet aan onderhevig hoeven zijn.
    En ook over de complottheorieën eromheen; de rol van publieke opinie, media, en (((invloeden))) daarop met kwaadaardig agenda.

Om beter te leren begrijpen wat het precies is, waar het vandaan komt, en het kritisch te bespreken.
    En vooral ook om e.e.a. te kunnen dumpen en verdachte dingen uit te wijzen zonder steeds het pauper of andere politieke topics te kapen en in herhaling te vallen :)

Untitled.png

https://www.quora.com/Did-CIA-Direc...rything-the-American-public-believes-is-false

Relevante term:

Laatst bewerkt: 20 jan 2019
  2. chrisk

Leuk Bevonden:
    2.252
    Geslacht:
    Man
    Een mooie om mee te beginnen is natuurlijk de recente ad van Gillette

Dank u PJW ik dacht dat ik weer de enige was die de rolverdeling ahv huidskleur propaganda erin zag.

Was trouwens blijkbaar nog niet pro-diversiteit genoeg want een fragment met rappende seksistische neger is eruit verwijderd. Als je nog twijfel had over of zulke rolverdeling/beeldvorming intentioneel is of niet. (zie vanaf 3:46)

Roy DeMeo vindt dit leuk.
  3. Witze Haaiii

Witze Haaiii Novice

Leuk Bevonden:
    17
    Lengte:
    1m68
    Massa:
    64kg
    Vetpercentage:
    12%
    Slechts een kleine proportie van de populatie is dermate politiek geangageerd en links georienteerd dat mensen die zich als cultuurmarxist beschouwen heel erg dun gezaaid zijn in de werkelijkheid.

Hoewel de media wereld of totaal wereldvreemd is of ons wil doen geloven dat cultuurmarxistische praktijken de norm zijn in onze samenleving.

Gillete spot is wel cringe, net zoals dear white people enkele jaren geleden.

4. harpep

harpep Tuned Ecto Elite Member +15 jaar member

Leuk Bevonden:
    3.283
    Gillete filmpje is naast een walgelijke vorm van politieke correctheids-propaganda ook nog eens zwaar discriminerend en racistisch.

apfelstrudel en chrisk vinden dit leuk.
  5. harpep

harpep Tuned Ecto Elite Member +15 jaar member

Leuk Bevonden:
    3.283
    Strafregels op de PCHC waar mijn kleinzoon in de toekomst op zit:

Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn, Ik mag geen (witte) man zijn,

6. chrisk

Leuk Bevonden:
    2.252
    Geslacht:
    Man
    Het belang van symboliek en culturele geschiedenis, leven in een natuurlijke waarheid.

C. G. Jung about modern man being cut off from his roots

Carl Jung and the Spiritual Problem of the Modern Individual

7. chrisk

Leuk Bevonden:
    2.252
    Geslacht:
    Man
    Laatst bewerkt: 20 jan 2019
  8. apfelstrudel

apfelstrudel Monstrous Giant +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    5.636
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    Massa:
    96kg
    Vetpercentage:
    20%
    Dit forum barst van de toxic masculinity.

9. chrisk

Leuk Bevonden:
    2.252
    Geslacht:
    Man
    Op een of andere manier heeft seksualisering van kinderen door lhbgqt bewegingen er ook mee te maken. Als het maar traditionele gender rollen afbreekt zal het wel goed zijn.

Netflix original series - Dancing Queen
    https://www.netflix.com/nl-en/title/80198511
    Alyssa's drag daughters Shangela and Laganja Estranja make guest appearances in this reality series produced by RuPaul.
    Justin Johnson juggles the demands of running his own competitive dance studio with his glamorous side gig, performing as drag queen Alyssa Edwards.

1547984911949.gif

10. Roethof

Roethof Patriottisch Elite Member +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    12.681
    pHuiZD4l.jpg

Maarten Boudry heeft het er regelmatig over:

11. chrisk

Leuk Bevonden:
    2.252
    Geslacht:
    Man
    Ik zat met hetzelfde bij het bedenken van de topic titel :roflol:

Ik vind de veel oudere occulte/religieuze symboliek ook erg interessant maar daarin is natuurlijk geen simpele pop-terminologie in te vinden.

Benieuwd wat Maarten Boudry erover zegt, thanks.

Wellicht de eerste beweging die een noord europese identiteit wilde beschermen met zulke pop-terminologie, maar ook nazisme had een voorloper die z'n culturele roots terug probeerde te vinden ten tijden van de opkomende massa maatschappij en revolutionaire linkse politiek van de decennia ervoor.

Weerstand (vanuit christelijke hoek) tegen die linkse politiek was er ook al tijdens de franse revolutie. En daarvoor in de middeleeuwen. Toen was het ook al "antisemitisme".

Al 2 millennia lang is de strijd van joodse en (pre-)christelijke cultuur verwikkelt met die politieke strijd. Enkele oude grieken hadden al kritiek op de introductie van christendom.

https://en.wikipedia.org/wiki/Celsus
    http://trisagionseraph.tripod.com/Texts/Celsus.html
    Hun werk werd natuurlijk verbrand, pagans vermoord. Zo lang al wordt elke culturele discussie op nazisme gegooit. Revisionisme.

Het heeft ook iets te maken met religie van de zonnegod, pre-christelijke paganisme, waar nazisme ook symboliek uit trok (black sun) en voor de eerste wereldoorlog was er een amerikaan die daar over schreef. Even spitten of ik dat weer terug kan vinden want die veel oudere ideeën rond sun worship zijn wel interessant. Mogelijke ideologische strijd vanuit de tijd van de egyptenaren. :o

Also in Egypt, there was a religion that worshipped the sun directly, and was among the first monotheistic religions: Atenism.

Als het goed is kan dat slachtofferschap objectief gemeten en vergeleken worden op vlakken van vrijheid van associatie en vrijheid van meningsuiting en vooral gelijke behandeling. Wat betreft linkse kabinetten is nou net precies 100 jaar geleden de wapen wet in NL van kracht gegaan (tegen natuurlijke rechten in) dus ik zou zeggen dat we sinds minstens die tijd links zijn. En dat het alleen maar erger wordt met nu vervolgingen van discriminatie (Wilders) die tegen Pim Fortuyn nog de rechtzaal uit gebonjourd werden.

12. chrisk

Leuk Bevonden:
    2.252
    Geslacht:
    Man
  13. chrisk

Leuk Bevonden:
    2.252
    Geslacht:
    Man
  14. chrisk

Leuk Bevonden:
    2.252
    Geslacht:
    Man
    Holodomor als middel van Bolsheviks om Oekraine's rural cultuur, nationalisme, religie, ziel kapot te maken omdat die tegen collectivisme was. I.t.t. een gefaald communistisch experiment.

Accuraat en nog steeds relevant? (kill the boer?)

15. chrisk

Leuk Bevonden:
    2.252
    Geslacht:
    Man

1549469677195.jpg

Mentat vindt dit leuk.
  16. chrisk

Leuk Bevonden:
    2.252
    Geslacht:
    Man

Mentat vindt dit leuk.
  17. Calyptus

Calyptus Colossal Veteran +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    2.361
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m96
    Massa:
    118kg
    Vetpercentage:
    18%
    Dat heeft niks met marxisme te maken. Marxisme is in zijn core gewoon een manier om geschiedenis te beschrijven als klassenstrijd. Het is niet eens normatief.
    Waar jij het over hebt is een mix van tegenstrijdige post-moderne opvattingen. Intersectionalisme, anti-positivisme, post-structuralisme,...

18. chrisk

Leuk Bevonden:
    2.252
    Geslacht:
    Man
    De term komt van nazi propaganda dat het allemaal een joods bolshevik complot zou zijn en zolang mensen met kritiek op de door jou genoemde opvattingen of mensen die simpelweg op willen komen voor blanke of europese belangen letterlijk nazis, hitler, of net als toen antisemieten, worden genoemd ben ik ook niet vies van die historische oorsprong. Of het klopt is wat anders en daar probeer ik eerlijk gezegd wat omheen te kijken want je kunt snel de verkeerde indruk krijgen.

19. chrisk

Leuk Bevonden:
    2.252
    Geslacht:
    Man
    Misschien is culturele informatie oorlog ook passend.

Waarom krijg je bijvoorbeeld van google als antwoord op de vraag "was the bombing of dresden a war crime" iets over nazi sympathisanten terwijl het wikipedia artikel allerhande complexe morele en politieke kritiek van na de oorlog bevat. :thinking:

Untitled.png

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bombing_of_Dresden_in_World_War_II

20. chrisk

Leuk Bevonden:
    2.252
    Geslacht:
    Man

Draad: https://threadreaderapp.com/thread/1108942198156877825.html

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie