XXL Nutrition

Cupping

Bezoekers in dit topic

Tommaster

Cool Novice
Lid geworden
1 jun 2021
Berichten
70
Waardering
5
Lengte
1m79
Massa
84kg
Vetpercentage
14%
Goeieavond

Ik heb een vraagje over cupping en beter doorbloeding
wie kan mij wat meer vertellen daar over ?

Ik krijg geen goede pump in deltoid spier en borstspier

Zou cupping miss kunnen helpen voor een goede en verbeterde bloeddoorstroming? Ook op lange termijn ?
 
Nee is een beetje kort 😅
Kan je aub iets meer zeggen ...

Ik zie bij een bodybuildster dat ik volg
zij behandeld veel wedstrijd bodybuild man vrouw met cupping ......behandeld
 
Ja, ik kan iets meer zeggen.

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat cupping ook maar enig positief effect heeft op wat dan ook

Er zijn al heel wat studies naar gedaan en vooralsnog is er geen enkel bewijs gevonden dat cupping pijn of blessures zou verhelpen, verlichting zou brengen, ziektes zou genezen of zou voldoen aan welke claims dan ook die gemaakt worden over cupping.

Het is een onbewezen alternatieve behandelmethode en daarmee valt het binnen de categorie kwakzalverij.

Dat de één of andere bodybuildster dit blijkbaar doet zegt verder niets.

If anything is het riskant omdat het de huid flink kan beschadigen en zelfs behoorlijke brandwonden op kan leveren.
 
Heel hard bedank voor je reactie

Ik stond daar wat sceptisch tegen over
Daarom deze vraag

Mocht je iets anders weten wat ik nog niet weet
buiten anabolen wat een betere pump geeft mag je mij dat gerust vertellen

L argenine , beta analine , citruline en cafeine weet ik dat ze op een of andere manier betere pump geven

Sorry als ik ergens fout ben in mijn info
Maar ik zou alles doen voor beter pump dat ik mijn deltoid en ook borstspier beter krijg
 
Volgens mij heeft wovano ervaring met cupping, maar weet t niet zeker.
 
Misschien deep tissue massage doen
 
Heel hard bedank voor je reactie
zoals ik dacht werk het maar half half
....want volgens mensen dat deze behandeling doen zou het wel werken 65euro per behandeling

Ik stond daar wat sceptisch tegen over
Daarom deze vraag

Mocht je iets anders weten wat ik nog niet weet
buiten anabolen wat een betere pump geeft mag je mij dat gerust vertellen

L argenine , beta analine , citruline en cafeine weet ik dat ze op een of andere manier betere pump geven

Sorry als ik ergens fout ben in mijn info
Maar ik zou alles doen voor beter pump dat ik mijn deltoid en ook borstspier beter krijg
Weet ik al

Misschien deep tissue massage doen
Dat doet die bodybuildster ook
Ik dat zo een pijnlijke massage dat vaak met elleboog word gedaan ?
 
Dat doet die bodybuildster ook
Ik dat zo een pijnlijke massage dat vaak met elleboog word gedaan ?
Ja zou kunnen als dat nodig is. Als je een jay cutler bent ofzo
 
Als ik foto's zie als zij bezig is (die bodybuildster) .....geen lachertje
Die mannen zien duidelijk af bij haar
 
Heel hard bedank voor je reactie

Ik stond daar wat sceptisch tegen over
Daarom deze vraag

Mocht je iets anders weten wat ik nog niet weet
buiten anabolen wat een betere pump geeft mag je mij dat gerust vertellen

L argenine , beta analine , citruline en cafeine weet ik dat ze op een of andere manier betere pump geven

Sorry als ik ergens fout ben in mijn info
Maar ik zou alles doen voor beter pump dat ik mijn deltoid en ook borstspier beter krijg
Je gaat nu van cupping naar iets om een betere pomp te krijgen.
Je dacht dat je van cupping ook een betere pomp kreeg of wat?

Dat zijn allemaal prima producten voor jouw doel, maar ik vraag me wel af of je niet wat andere doelen zou moeten formuleren behalve een pomp in je 'deltoid en ook borstspier' krijgen.
Je hebt een specifieke vraag gesteld over cupping, die is denk ik beantwoord.
Zonder jou verder te kennen is het dan nu wellicht tijd om je wat algemener en breder te informeren over de krachtsport, dat kan op dit forum natuurlijk ook.
 
Ja, ik kan iets meer zeggen.

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat cupping ook maar enig positief effect heeft op wat dan ook

Er zijn al heel wat studies naar gedaan en vooralsnog is er geen enkel bewijs gevonden dat cupping pijn of blessures zou verhelpen, verlichting zou brengen, ziektes zou genezen of zou voldoen aan welke claims dan ook die gemaakt worden over cupping.

Het is een onbewezen alternatieve behandelmethode en daarmee valt het binnen de categorie kwakzalverij.

Dat de één of andere bodybuildster dit blijkbaar doet zegt verder niets.

If anything is het riskant omdat het de huid flink kan beschadigen en zelfs behoorlijke brandwonden op kan leveren.
Ik heb vorige week transformation cupping gehad omdat ik last van me schouder had en me hoofd voor vol zat met opgekropte emoties die ik niet meer kon uiten, en ik moet zeggen dat ik er echt heel veel aan gehad heb.
Is al een oud topic dit maar misschien toch interessant voor iemand die het leest.

De behandeling die ik had zuigen ze de cup vacuüm en gaan flink op en neer om verklevingen en bindweefsel los te maken.
Bij mij was de behandeling alles behalve comfortabel en op sommige plekken had ik de tranen in me ogen, wat duidelijk duiden op verkleefde vaste stukken.

3 uur na de behandeling kreeg ik koppijn en uur erna heb ik een uur zitte janke zonder duidelijke reden wat voor een belachelijke opluchting zorgde in me hoofd.
Ook is de pijn in me rechter schouder tot op heden verdwenen en slaap ik snachts weer door ipv 10x p nacht wakker worden.

Bij mij is de behandeling boven verwachting efficiënt geweest.
C1564DB0-D77F-4CE4-941E-6F996D3E61CD.jpeg
 
Wat zijn verkleefde stukken?
 
3 uur na de behandeling kreeg ik koppijn en uur erna heb ik een uur zitte janke zonder duidelijke reden wat voor een belachelijke opluchting zorgde in me hoofd.
Dit lijkt mij vooral psychologisch en kan prima door een placebo getriggerd worden. Daar is trouwens niets mis mee, zolang jij je er beter door voelt. Zo'n pijnlijke behandeling kan er wel voor zorgen dat je minder in je hoofd zit en ontspant.

Die pijn in je schouder kan ook ontstaan zijn door verkramping / niet kunnen ontspannen. Dan is dit indirect een goede behandeling, maar zou het niet kunnen werken wanneer iemand puur fysiologische klachten heeft.

Ook voor herstel zijn er belangrijkere invloeden. Het slaat bijv. natuurlijk nergens op om cupping te doen, terwijl je gemiddeld maar 6 uur per dag slaapt. Dan kun je die tijd beter in bed besteden
 
Wat zijn verkleefde stukken?
Door blessures, stress, verkeerde bewegingen, verkeerde houding, operaties etc. kunnen beschadigingen ontstaan waardoor de weefsels niet meer soepel langs elkaar kunnen bewegen. Doordat de weefsels niet meer soepel langs elkaar bewegen, gaan ze aan elkaar plakken en daardoor ontstaat er verkleefd bindweefsel.

Door deze verklevingen kan de spier niet vrij bewegen en afvalstoffen gaan zich in de spieren ophopen.

Heb ook ooit paar x een sport massage gehad waarvan ze zeggen dat dit de doorbloeding bevorderd en eventuele verklevingen, maar met de cupping behandeling die ik had, voelde ik wel echt dat ze veel en veel dieper gingen. Voel me echt totaal stukken beter als voorheen, op diverse vlakken.

Een aantal vast cups op een plek vacuüm zetten is wel ff iets anders als ze echt flink gaan wroete met die cup wat ze bij mij gedaan hebben. Voel me een totaal ander mens nu in positieve zin.

Maargoed iedereen heeft er zijn mening en waarschijnlijk ook voor oordeel over.. dat had ik ok. Had dit zelf ok niet verwacht maar ik raad het iedereen aan het gewoon 1x te proberen. Maar dan wel transformatie cuppen. Niet dat softe gedoe
 
Back
Naar boven