XXL Nutrition

Cursus gewichthefffen

Bezoekers in dit topic

RAP

Dutch Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
20 jan 2008
Berichten
310
Waardering
1
De cursus
De cursus is bij uitstek geschikt voor:
* iedereen die zich wil oriënteren op het gebied van gewichtheffen;
* sporters die d.m.v. functionele krachttraining hun sportprestaties willen verbeteren;
* fitnessers die op zoek zijn naar nieuwe, uitdagende oefenstof.

Cursusinhoud
De cursus bestaat uit 10 lessen (trainingen) van 45 minuten, waarin de volgende aspecten aan bod komen:
* Olympic lifts (OL) & circuit weight trainingen (CWT);
* alle basistechnieken en afgeleide vormen van het Olympisch gewichtheffen;
* veel individuele aanwijzingen en correcties voor optimale progressie in tiltechnieken;
* kennismaking met veel extra oefeningen die ook geschikt zijn voor toepassingen in sportspecifieke of eigen programma's;
* een veelzijdige introductie in de krachtsporten.


Lesinhoud
De lessen bestaan uit:
* gewichtheffen in circuitvorm (WAC-methodiek), aangevuld met extra oefenstof;
* opbouwen van intensiteit, volume en variaties in belastingsprotocollen;
* ruime aandacht voor de basishouding en varaties in houdingen en tilsTen;
* combinaties van statische, dynamische, ballistische en plyometrische belastingsvormen.

Let op: je moet wel een halterstang boven je hoofd kunnen en mogen tillen en normaal belastbaar zijn. Twijfel je hierover? Je kunt elke woensdag tussen 16.00 - 17.00 uur gratis terecht voor een advies bij USC Fysiotherapie. Een afspraak kun je maken aan de USC-sportbalie.


Ik ga volgend jaar in Amsterdam studeren en nu kwam ik dit tegen van de studenten sportschool. Een cursus gewichtheffen met ook olympische lifts erin e.d. Zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n cursus of positieve reacties van andere mensen kennen? Mij lijkt het namelijk erg leerzaam, gaaf, kicke om dit te doen en te leren.

Groeten, Rutger
 
Klinkt goed ... ik zou willen dat ze dat hier ook gingen doen.
 
Toen ik daar nog student was had ik die interesse nog niet terwijl die cursus toen ook al was. Had ik het maar gedaan...dan had ik veel geleerd en nu een ander niveau. Aanpakken die kans, het studentensportcentrum is heel goedkoop. Neem ook gelijk die fitnesskaart, onbeperkt trainen op drie plekken in de stad (WTC, nabij Weesperplein en in het sportcentrum van het AMC ziekenhuis)
 
nu we het toch over het usc hebben, is er een beetje knap materiaal aanwezig daar? want ik zit op het moment op de uva en wil misschien op kamers, dus ben me ook al een beetje aan het orienteren voor een goede gym.
 
Een cursus gewichtheffen met ook olympische lifts erin e.d.

Haha stel je voor! :roflol:

...

:rolleyes:

OT: Lijkt me wel nuttig als die mensen weten waar ze mee bezig zijn.
 
Haha stel je voor! :roflol:

...

:rolleyes:

OT: Lijkt me wel nuttig als die mensen weten waar ze mee bezig zijn.

Dit staat er over die docent, beetje jammer dat er niet staat: ervaren gewichtheffer ofzo... maar het zal ongetwijfeld leerzaam zijn...

USC-docent
Emile te Riele is de USC-docent voor deze cursus. Hij is bevoegd judo- en jiu jitsuleraar en heeft in alle vechtsportdisciplines ruime ervaring. Emile is in het USC tevens te vinden bij fitness, groepsfitness, de cursus introductie vechtsporten en inline skaten. Hij is een sportieve duizendpoot.



nu we het toch over het usc hebben, is er een beetje knap materiaal aanwezig daar? want ik zit op het moment op de uva en wil misschien op kamers, dus ben me ook al een beetje aan het orienteren voor een goede gym.
Ik heb zelf geen flauw idee, ik hoop omdat ze cursus gewichtheffen hebben ook de ruimte om lekker met gewichten te gooien :D dus geen hypermoderne sportschool met alleen maar apparaten...



De prijs is trouwens voor studenten 25,50 euro :p Dat zijn prima prijzen. En voor een heel jaar fitness betaal je 116,- euro.
 
mooie kans. zou ik zeker doen als ik jou was!
 
gewoon gaan, is het niets dan trap je het toch af
 
mooie kans. zou ik zeker doen als ik jou was!

gewoon gaan, is het niets dan trap je het toch af

Helaas zit ik nu nog niet in Amsterdam, dus dit wordt volgend jaar Februari, k heb er nu al zin in :D :wl:
 
Back
Naar boven