MuscleMeat

Cut 92kg > 80kg (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MrSenor

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
4 jan 2016
Berichten
528
Waardering
461
Lengte
1m87
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Copy vanuit mijn trainingslog (zie link onderaan bericht in mijn handtekening), maar bijgaand mijn resultaten van een cit van 92kg naar 80kg, gedurende april tot en met november.

PROGRESSIE PICS:
Nou.. het moment is daar.. onder de 80kg gezakt, half jaar geleden niet gedacht dat ik dat zou halen. Voor mezelf een log gestart destijds, loggen niet al te lang vol gehouden, maar trainen wel. In mijn achterhoofd altijd het idee gehad om op een gegeven moment foto's te posten, maar wel op het moment dat er resultaat was. Train immers voor mij zelf,om mij er goed bij te voelen, en foto's zouden dat moeten reflecteren. Target van 80kg kwam in mijn hoofd, en zodoende ook weer gaan loggen naar dit doel toe. Nu ik toch progressie pics ga posten, ben heel benieuwd naar jullie reacties, geef ik graag ook wat context. Ik vind het steeds leuker om te loggen, ik haal er motivatie uit, maar ben mij bewust dat het beeld wat ik geef wat vertekend kan zijn (zuipen/vreten/trainen). Bijgaand dus ook een korte toelichting waarom ik train, wat mijn doelen zijn, motivatie etc.

April 2017:
Al enige jaren had ik interesse in trainen. Echter, nooit consistent, en voeding ook nooit langere tijd consistent. Gains bleven dus uit, kracht was redelijk op niveau. Achter de paar maanden hiervoor een niet al te relaxe periode gehad, druk met werk, promotie veilig stellen, relatie ging niet goed (samenwonend maar was niet leuk genoeg meer, te veel eigen ding doen), wat resulteerde in minder trainen en minder bewust van eten. die 1800kcal dagen waren er zeker, maar woog niet op tegen de vreetbuien waarin zakken chips, snackbar verdwenen. Eind maart uit elkaar gegaan met mijn ex, is natuurlijk kut, maar toen besloten dat ik er zelf wat goeds uit wilde halen. Ik wist gewoon dat een van de dingen die mij zouden helpen, fitter worden was. Ik wilde mijn frustratie/energie omzetten in wat goeds, en besloot mij wat meer toe te leggen op trainen. Een mooie uitlaatklep zeg maar, wat je wel vaker hoort na een break up, en wat belangrijk was voor mijzelf, ik wilde iets echt voor mijzelf doen, en mijzelf ontwikkelen. Destijds ook een fotoote kunnen terugvinden, durf niet zeker te zeggen of dat april was, maar zal niet veel schelen:

Bekijk bijlage 420160

Zoals je kan zien, was ik op dit moment niet echt in shape. Als ik mij goed herinner was ik toen 92kg, maar ik heb zeker ook wel 94kg gewogen in die periode. Als je er goed doorheen kijkt zie je wellicht wel iets van affiniteit met de gym, maar je kan me voorstellen dat ik nu niet heel lekker in mijn vel zat.

Omslag:
Ik woonde samen, dus mijn ex ging uit huis. Het was mijn huis (heuuuuj) dus dat was wel praktisch, maar toen dus heel erg zoekende naar een nieuw ritme en besloten om eens iets serieuzer te trainen. Wilde dat altijd wel, maar nooit de discipline/motivatie om dat langere tijd vol te houden, waardoor je gewoon resultaat behaalde. Nu ik alleen was was preppen makkelijker, goedkoper zelfs, en prima om savonds te trainen in plaats van op de bank te liggen. Want daar ging ik mij natuurlijk niet beter van voelen. Ben 5-6x per week gaan trainen (zie logje), voeding aardig strak, behalve dan drinken in het weekend. Begon progressie te merken en dat motiveerde wel aardig. vanochtend dus de < 80kg aangetikt, en ik moet zeggen, dat voelt ultiem. Broeken zitten losser, shirts beter, spiegel is leuk om in te kijken en zelfvertrouwen heeft een aardige boost gekregen. Denk serieus dat deze omslag me heeft geholpen om te dealen met mn break up, en doordat ik gewoon beter in mijn vel zit nu ook met die leuke chick nu aan het afspreken ben. Begint toch allemaal bij zelf lekker in je vel te zitten.

Huidig:
Nou bovenstaand dus de foto op 92kg, maar nu ben ik "natuurlijk" <80kg. Echt onwijs trots, en daarom ook besloten de foto's te posten. Geen flauw idee wat mijn VP is oid, maar ik weet wel dat ik mij goed voel bij mijn huidige shape. Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties / commentaar, sta open voor alle feedback!

Bekijk bijlage 420162

Hoe nu verder:
Het zijn misschien niet de beste foto's, misschien zal ik nog wel betere maken. Graag krijg ik tips hoe dit te doen. Maar ik denk dat deze foto's wel laten zien waar ik vandaan kom en waar ik nu sta... Ik zit zelf te denken om tot begin december nog met mijn huidige schema door te gaan (1800kcal, beetje cutten), en daarna op onderhoud/leanbulk te gaan. Ben er nog niet helemaal over uit, maar wil eigenlijk wel consistent onder de 80kg zitten voor ik ga bouwen. Wil echter ook niet te diep gaan, voel me goed bij hoe ik er nu bij loop, wil ook niet te ecto worden haha. Tips hoe dit te doen zijn uiteraard welkom, en ik zal ook mijn overwegingen in dit logje droppen.

Cheers!
 
Kun je trots op zijn man.
 
Zeker goed resultaat!!
 
Back
Naar boven