XXL Nutrition

Cut advies (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nattysoldaat

Novice
Lid geworden
4 dec 2022
Berichten
4
Waardering
2
Lengte
1m88
Beste,

Ik ben 1,88, weeg 105 kilo en een vet percentage van 21 procent.

Nu ben ik verre van droog maar heb ik wel aardig wat spiermassa opgebouwd, alleen wil ik graag in de zomer met droog lichaam op het strand staan.

Nu wil ik begin januari beginnen met Cutten, alleen twijfel ik over hoeveel kcal tekort ik zal moeten aanhouden om in de zomer goed droog te zijn.

Ik zat zelf te denken om ongeveer 1000 kcal per dag tekort te aanhouden.

Ik heb ongeveer 6 maanden de tijd om droog te zijn.

Wat zullen jullie aanraden qua calorietekort?
 
Ik zat zelf te denken om ongeveer 1000 kcal per dag tekort te aanhouden.
Waarom?

Wat is het algemene advies in kcal of andere eenheden om te cutten?

Wat is je huidige kcal behoefte om op gewicht te blijven?

Hoeveel kg denk je kwijt te moeten?

Waarom wachten t/m januari?
 
Waarom?

Wat is het algemene advies in kcal of andere eenheden om te cutten?

Wat is je huidige kcal behoefte om op gewicht te blijven?

Hoeveel kg denk je kwijt te moeten?

Waarom wachten t/m januari?
Denk dat ik rond de 3000 kcal zit op een trainingsdag, train 6 dagen in de week.

Denk als ik rond de 85 kilo weeg dat ik aardig droog ben.

Zit nu in een zeer leane bulk, heb in het begin alleen maar lopen Cutten waardoor progressie erg langzaam verliep, bulk nu kleine 4 maanden en heb daardoor veel progressie geboekt.
 
Beste,

Ik ben 1,88, weeg 105 kilo en een vet percentage van 21 procent.

Nu ben ik verre van droog maar heb ik wel aardig wat spiermassa opgebouwd, alleen wil ik graag in de zomer met droog lichaam op het strand staan.

Nu wil ik begin januari beginnen met Cutten, alleen twijfel ik over hoeveel kcal tekort ik zal moeten aanhouden om in de zomer goed droog te zijn.

Ik zat zelf te denken om ongeveer 1000 kcal per dag tekort te aanhouden.

Ik heb ongeveer 6 maanden de tijd om droog te zijn.

Wat zullen jullie aanraden qua calorietekort?
Begin eerst eens met 250kcals verlagen tov nu, en kijk wat dat doet na 2 weken.
 
Ik denk dat je je VP teveel hebt laten oplopen, er is niet een heel goede reden om boven de 15% te zitten als bb-er.

Je kan eens uitzoeken wat een normaal tekort is, dat zal geen 1k zijn.
 
Rustig afbouwen, in een half jaar tijd kan je makkelijk kneiterhard op het strand verschijnen
 
Denk dat ik rond de 3000 kcal zit op een trainingsdag, train 6 dagen in de week.

Denk als ik rond de 85 kilo weeg dat ik aardig droog ben.

Zit nu in een zeer leane bulk, heb in het begin alleen maar lopen Cutten waardoor progressie erg langzaam verliep, bulk nu kleine 4 maanden en heb daardoor veel progressie geboekt.

Je denkt of weet dit zeker?
Indien je in een 'zeer leane bulk' zit weet je toch wel wat je intake Is?
 
Je denkt of weet dit zeker?
Indien je in een 'zeer leane bulk' zit weet je toch wel wat je intake Is?
Eet nu 4000 kcal per dag, ga binnenkort denk ik beginnen met 300kcal onder mijn dagelijkse behoefte, en dan kijken hoe t gaat en steeds beetje afbouwen.
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: ak
Eet nu 3300 kcal per dag, ga binnenkort denk ik beginnen met 300kcal onder mijn dagelijkse behoefte, en dan kijken hoe t gaat en steeds beetje afbouwen.
3300 kcal pd op 105kg bw en nog gainen. 🫠

Succes komende cut.
 
Zes maanden cutten om in de zomer droog te staan gaat wel erg zwaar worden als je ook nog flink vvm wil behouden. Nu gaan cutten lijkt me wel beter. Eventueel daarna een goede refeed of als je genoeg tijd hebt een korte bulk om vervolgens weer te cutten voor je gewenste bikini body.
 
Zes maanden cutten om in de zomer droog te staan gaat wel erg zwaar worden als je ook nog flink vvm wil behouden. Nu gaan cutten lijkt me wel beter. Eventueel daarna een goede refeed of als je genoeg tijd hebt een korte bulk om vervolgens weer te cutten voor je gewenste bikini body.
Denk dat dit idd een zeer goed plan is, bedankt
 
niet te snel en hard zakken in je kcal, zoals hier boven al paar keer is aangegeven gewoon 2/300 kcal zakken en dan 2/3 weken aanhouden en bekijken wat het doet. Hoe sneller/harder je zakt in kcal hoe sneller je ook spiermassa gaat inleveren. En ik weet niet hoelang die extra "massa" er allemaal al op zit? Hoe korter het erop zit hoe sneller alles weg is(spiermassa dan).
 
Eet nu 4000 kcal per dag, ga binnenkort denk ik beginnen met 300kcal onder mijn dagelijkse behoefte, en dan kijken hoe t gaat en steeds beetje afbouwen.
3300 wordt nu 4000. Gok je niet gewoon wat ?
Je moet ook niet 300kcals onder je behoefte gaan zitten, maar op van je nu eet !
 
Van 3000 naar 3300 en nu 4000? Je doet dus maar wat.
 
Back
Naar boven