XXL Nutrition

Cut blast direct na bulk blast.

Bezoekers in dit topic

STOLEyourSHOES

Cool Novice
Lid geworden
18 dec 2016
Berichten
88
Waardering
11
Lengte
1m79
Beste mensen, ik zou graag direct willen cutten na een bulk kuur van 2 maanden, dus zonder cruise ertussen. In jullie ervaring, gaat er zo veel massa verloren en kan toch beter een cruise ertussen?
Bulk was op 500 test, 400 deca, 400mast. Cut zal op 250 test 375 tren zijn.
Normaal zou er een cruise tussen zitten maar dit komt deze keer wat minder uit, dus graag advies.
Alvast bedankt.
 
Dit vind ik ook interessant om te weten. Robbert Wolters (van de Sterkste Man) heeft het hierover in een van zijn vlogs (op YT). Volgens hem kan dit prima (als ik het goed heb begrepen). Hij zegt dat je geen spiermassa zal verliezen vanwege de test die je blijft zetten.
 
Het kan maar of het verstandig is om te doen is een tweede. Hangt totaal af van de lengte van je blast en je middelengebruik. Als je blast/cruised dan gebruik je je cruise (125/150mg) per week om je lichaam tot rust te laten komen en je bloedwaardes weer op peil te laten komen.
Deca en tren zijn beide 19NOR varianten wat je hematocriet en andere bloedwaardes waaronder ook nierwaarden redelijk kan verhogen. Optimaal voor je gezondheid zou zijn: Blast 10 weken > Cruise 8-10 weken op 125/150mg > Bloedtest > waardes goed? Dan groen licht voor cutblast.
 
Te zien wat je onder een cutten verstaat natuurlijk.

vetverlies kan prima op cruise, maar er echt 10kg en meer afcutten zou ik niet meteen doen op een cruisedose.

Ik zou een bloedtest nemen en op basis daar van kijken naar of langer blasten of cruisen
 
Heb het nou niet over 10kg vet eraf, maar laten we zeggen zo'n 4-5kg over 2-3 maanden zou wel nice zijn. Vandaar ook mijn redelijk lage cut blast mg en is alleen voor spierbehoud. Voor gezondheid is het natuurlijk niet het beste, maar als we dat even negeren zou het voor spierbehoud wel te doen moeten zijn dan? Aan het einde maak ik het goede met extra lange cruise en bloed test.
 
Heb het nou niet over 10kg vet eraf, maar laten we zeggen zo'n 4-5kg over 2-3 maanden zou wel nice zijn. Vandaar ook mijn redelijk lage cut blast mg en is alleen voor spierbehoud. Voor gezondheid is het natuurlijk niet het beste, maar als we dat even negeren zou het voor spierbehoud wel te doen moeten zijn dan? Aan het einde maak ik het goede met extra lange cruise en bloed test.
Voor 4-5kg verspreid over 2-3 maand zou ik het tijdens je cruise doen tbh, hoogstens je cruise verhogen. 150mg pw zou voldoende moeten zijn
 
Ok dus direct na bulk blast ongeveer 500 calories in de min tot ik de kilo's kwijt ben zou geen spiermassa verlies moeten veroorzaken zolang ik iets verhoogd cruise? Als dat echt zo is zou ik geen cut blast meer nodig hebben want dat hard staan boeit me niet wil gewoon op een leuke 10% hangen ongeveer.
 
Ik zou zelf je cruise dose niet per see verhogen maar het kan wel.

Verder zou ik niet direct 500 er onder gaan zitten maar iets lager 200-300 en mss cardio toevoegen
 
Dan ga ik liever een maand of 2 "cruisen" op 300 test en wat vet eraf halen en dan een normale cruise. Maar goed ging me er meer om of ik geen massa in zou leveren en dat lijkt dus niet het geval te zijn. Zolang ik maar niet te hard cut of onder de 10% ga zou ik safe moeten zitten. Bedankt voor de hulp.
 
Persoonlijk zou ik ook doen wat mucci zegt. 150mg test en 200-300 onder onderhoud + wat cardio.
300mg test is gewoonweg geen cruise en zo houd je je voor de gek. Je herstelt totaal niet. Je bent gewoon aan het blasten, klaar.
 
Je hebt gelijk en 300 test is geen echte cruise, maar al een stuk minder zwaar dan dan de tren erbij wat ik eerst wilde doen. Niet dat dat het goed maakt maar toch, als ik met die dosis net wat harder kan cutten kies ik toch voor die weg. Die ene ml test is ook het einde van de wereld niet, en maak het goed aan het einde.
 
  • Like
Waarderingen: Apv
Ik begrijp niet waarom je niet gewoon 8-10 weken cruiset. Het zijn slechts 8-10 weken waarin je ook gewoon wat kunt cutten. Die 8-10 weken dat je niet blast is ook het einde van de wereld niet.

Kies voor je gezondheid. Just my 2 cents.
 
Back
Naar boven