Fitness Seller

Cut/Bulk/Onderhoud?

Bezoekers in dit topic

Pakkoe

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
28 sep 2009
Berichten
21
Waardering
0
Goededag,
Ik ben 20 jaar en weeg zo'n 80 kilo. Ik kom hier wel vaker op het forum en las eens dat als je een dikke buik hebt en voor de rest dun bent je beter kunt cleanbulken. Toch weet ik het niet zeker Dus vandaar dat ik even wat foto's upload en jullie om advies vraag. (Clean)bulken of cutten? Zou iemand misschien een indicatie kunnen geven van mijn vetpercentage?

-----------
 
Laatst bewerkt:
Sorry het lukte niet zo goed, nu maar zo gedaan. Ben 1,80 m. En zoals je kunt zien zijn m'n kuiten en benen heel erg aan de magere kant
 
Niet om je geheel af te willen zeiken maar je mist gewoon massa. Ik zou dan ook gaan cleanbulken iets boven je onderhoud.

Ben je al lang aan het trainen? Sowieso zul je in het begin nog een hoop spiermassa kunnen pakken en dat zal je uiterlijk een hoop goed doen.

Cleanbulken voor maand of 6 en kijk dan waar je staat.
 
Ik zou eerst voor een cut gaan, je staat vrij hoog vp% (schat zo'n 18%). Je kan ook eerst voor een cleanbulk kiezen maar dan heb je kans dat je meer moet cutten later, wat lastig is als je nog een hoger vp% hebt. Gezien je nog niet veel massa hebt maakt het eigenlijk vrij weinig uit, maar echt bulken zeker niet doen.
 
Je hebt niet veel spiermassa en aardig wat babyvet (no offence). Ga eerst eens serieus goed en genoeg eten/trainen om je massa op te schroeven. We gaan sowieso de winter in dus waarom zou je diëten. Let op enkelvoudige suikers en verzadigd (dierlijk) vet.

Gr. D.
 
Back
Naar boven