XXL Nutrition

Cut/bulk/ Recomp? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mowb

Novice
Lid geworden
4 nov 2019
Berichten
9
Waardering
3
Lengte
1m82
Massa
69kg
Vetpercentage
16%
Hey beste forumgebruikers

Enig idee welke plan ik zou moeten uitvoeren?

Ik heb hieronder 3 verschillende foto's staan met telkens de voor,zij en achterkant-kant van m'n lichaam.

Wat zou adhv van m'n progressie eigenlijk het beste doel zijn voor mij momenteel?

Ik twijfel zelf eraan om eerder te cutten,bulken of recompen (iemand die anders me snel kan uitleggen hoe het precies werkt)?

Mijn uiteindelijke doel blijft uiteraard 12% vetpercentage te behalen maar gespierd tegelijkertijd (ripped/toned)

Mn stats:
21j M
185
77 cm
Vetpercentage: geen idee? (17-18%?)

Sorry dat ik het m'n doel niet duidelijker kan omschrijven, I really lack sleep deels like, voel me niet zo scherp als normaal momenteel.


Foto's staan op Deze link!
 
Ik zou inzetten op cutten.
 
Gaan trainen en afvallen in vet. oftewel cutten.
Hele forum staat vol met advies qua voeding en training

sticky's bovenaan deze sectie:
 
Laatst bewerkt:
Mn stats:
21j M
185
77 cm
Of je bent extreem klein of het is een typo :D .
Mijn advies zou zijn om eerst te bulken om sterk te worden en de compound oefeningen goed onder de knie te krijgen. Je zult dan ook al behoorlijk wat massa ontwikkelen en als je goed clean eet weinig tot geen vet aanzetten (een echte newbie zou zelfs nog vet kunnen verliezen). Maar omdat je meer massa ontwikkelt zal je fysiek erop vooruit gaan. Daarna kun je dan gaan cutten tot hoever je maar wil, je hebt dan iig al een goede basis.

Beginnen met cutten kan natuurlijk ook. Al loop je dan wel het risico om er meer skinny uit te zien dan gespierd. Het is maar net wat je wil, mijn voorkeur zou zijn eerst bulken. Succes!
 
Of je bent extreem klein of het is een typo :D .
Mijn advies zou zijn om eerst te bulken om sterk te worden en de compound oefeningen goed onder de knie te krijgen. Je zult dan ook al behoorlijk wat massa ontwikkelen en als je goed clean eet weinig tot geen vet aanzetten (een echte newbie zou zelfs nog vet kunnen verliezen). Maar omdat je meer massa ontwikkelt zal je fysiek erop vooruit gaan. Daarna kun je dan gaan cutten tot hoever je maar wil, je hebt dan iig al een goede basis.

Beginnen met cutten kan natuurlijk ook. Al loop je dan wel het risico om er meer skinny uit te zien dan gespierd. Het is maar net wat je wil, mijn voorkeur zou zijn eerst bulken. Succes!
Hahah, @1e zin: is idd een typfout ahah, kbedoelde 77kg, 185 cm
En hoe komt het dat een newbie eigenlijk vet dan ook verliest? Ik geloofde altijd dat als je om het even in welk kcal surplus je eet altijd vet bijkomt.
Mss door dat spier meer vet verbrandt?

Maar ahah wel bedankt voor jullie tips allemaal! Kben er heel wat meer bij.
 
Mn stats:
21j M
185
77 cm
Vetpercentage: geen idee? (17-18%?)
Met deze stats is het allerbelangrijkste dat je gaat trainen en niet te weinig eet. De eerste foto

Op de eerste foto lijk je een buikje te hebben, maar volgens mij heb je of een holle rug of sta je met je buik naar voren. Is dit een manier van staan of zit dat in je houding. Misschien kan je daar eens naar laten kijken, dan lijkt het meteen een stuk beter.

Wat je moet doen hangt ook van je horizon af. De snelste weg naar 12% is nu gaan cutten, maar dan blijft er misschien niet veel van je over. Dan ben je gewoon een skinny dude with abs.

Je kan ook nu naar die 12% gaan en dan na de zomer gaan bouwen en dan tussen de 12 en 15% heen en weer blijven gaan in bulk en cut.

Mijn voorkeur zou zijn om te maingainen en eventueel langzaam naar de 80kg te gaan. In de tussentijd trainen en je verdiepen in voeding.

Succes!
 
Of je bent extreem klein of het is een typo :D .
Mijn advies zou zijn om eerst te bulken om sterk te worden en de compound oefeningen goed onder de knie te krijgen. Je zult dan ook al behoorlijk wat massa ontwikkelen en als je goed clean eet weinig tot geen vet aanzetten (een echte newbie zou zelfs nog vet kunnen verliezen). Maar omdat je meer massa ontwikkelt zal je fysiek erop vooruit gaan. Daarna kun je dan gaan cutten tot hoever je maar wil, je hebt dan iig al een goede basis.

Beginnen met cutten kan natuurlijk ook. Al loop je dan wel het risico om er meer skinny uit te zien dan gespierd. Het is maar net wat je wil, mijn voorkeur zou zijn eerst bulken. Succes!
Hij heeft al een bulk achter de rug vergeleken met 2019, maar als je niet traint krijg je een buik ipv spieren
 
Back
Naar boven