Fitness Seller

Cut/bulk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

maatjesss

Cool Novice
Lid geworden
2 nov 2021
Berichten
35
Waardering
1
Lengte
1m79
Massa
73kg
Joo,

Ik train nu ongeveer 8/9 maanden.
Ben begonnen op 60 kg en ben nu 75/76.
Ik ben wel aangekomen in spier, maar ook in vet.
En wil graag gaan cutten, is dat al handig om te doen? Of nog paar maanden/ jaar door bulken
Zoja, hoeveel calorieën?
Eet in de bulk 3500, onderhoud rond 3000, dus hoeveel cut? Weet het zelf niet goed.
Ben 15 jaar, 1.80 lang,75/76 kg

Als ik calorieën niet goed heb, vertel me ook even..
 
Je moet de vraag stellen aan jezelf die kunnen wij niet geven

1. Vind ik mezelf te vet eruitzien -> cutten
2. Kom ik bij op de weegschaal op 3500 kcal ja/nee ? kcal verlagen of verhogen

simpel houden en regelmaat houden = succes
 
Op 15 jarige leeftijd zou ik niet meteen denken aan een cut. Kijk naar het resultaat in de spiegel.
Je bent nog niet volgroeid dus je zal nog wel even zoet zijn op 3500 kcal. Denk je toch een cut nodig te hebben dan zal die 3000 kcal ''onderhoud'' ook wel volstaan als cut (-500 kcal). Diep cutten op jouw leeftijd vind ik geen goede zet nu je nog volop in groei bent.
 
Ik zie mn buikspieren niet meer, en wil dat eigenlijk wel, kleine ckal verlaging doen dan?
 
Ik zie mn buikspieren niet meer, en wil dat eigenlijk wel, kleine ckal verlaging doen dan?
Als je ze graag terug wilt zien idd een kleine kcal verlaging doen.
 
Ik zou nog even door bulken en dan eventueel rond april cutten, zoals gezegd niet te diep cutten. 3000 kcal moet dan wel kunnen. Zo kun je eerst nog wat spier opbouwen en heb je tegen de zomer een lager vet% (waardoor je abs dus nog beter zichtbaar worden).
 
Ik zou nog even door bulken en dan eventueel rond april cutten, zoals gezegd niet te diep cutten. 3000 kcal moet dan wel kunnen. Zo kun je eerst nog wat spier opbouwen en heb je tegen de zomer een lager vet% (waardoor je abs dus nog beter zichtbaar worden).
Thankss
 
je kan ook een recomp doen , geen zin om uitleggen wat het is maar heeft voor mij wel veel geholpen.
 
Back
Naar boven