XXL Nutrition

Cut/clean bulk kcal behoefte (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
14 aug 2019
Berichten
7
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
79kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

Ik ben recent terug intensief begonnen met krachttraining. Jammer genoeg stond ik op 21% BF en dit ben ik nu aan het terugbrengen naar 10%. Momenteel sta ik op 17% BF.

Eens ik 10à12% BF bereik, zou ik willen starten met clean bulken. Ik monitor nu dagelijks mijn gewichtsafname, vetpercentage en kcal inname. Per week bereken ik het gemiddelde om zo mijn gemiddelde dagelijkse behoefte kcal te kennen. Momenteel eet ik per dag 2000kcal.

Mijn trainingsdagen liggen niet op voorhand vast (dit lukt moeilijk met het werk). Maar meestal train ik 5x per week kracht en doe er dan nog eens 4x per week een sessie crossfit bij. Soms valt een KT dag samen met een crossfit dag en dan zit al snel aan 1000+kcal verbranding tijdens de workout.

Mijn vraag gaat vooral over de clean bulk. Ik kan wel een gemiddelde kcal behoefte berekenen per dag. Maar neem je dan gewoon dagelijks een surplus in van 300kcal boven dit gemiddelde? Want dit zou willen zeggen dat ik op trainingsdagen waarschijnlijk nog steeds onder die "dagbehoefte" zit, maar op niet trainingsdagen er een heel pak boven. Het lijkt mij dan ergens logischer om de kcal inname per dag te gaan bekijken en op trainingsdagen bijv. 700kcal extra ten opzichte van de dagelijkse behoefte te nemen, en op niet trainingsdagen bijna geen surplus in te rekenen. Hoe doen jullie dit? Of bekijken jullie de kcal behoefte ook op dagniveau zonder een gemiddelde voorop te stellen?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
 
Niet zo moeilijk maken.
Je moet het niet per dag maar meer per week gaan bekijken.
Stel je eet in je cleanbulk 3500 kcal per dag en je komt elke week steeds beetje bij beetje aan is dat prima.
Of je nou dan op niet trainingsdagen 3200 eet en wel trainingsdagen 3800 dat maakt niet uit, zelf weten.
Als je niet traint is het niet zo dat je lichaam die calorieën niet gebruikt he, je herstelt op die dagen wel gewoon van je trainingen.
 
Niet zo moeilijk maken.
Je moet het niet per dag maar meer per week gaan bekijken.
Stel je eet in je cleanbulk 3500 kcal per dag en je komt elke week steeds beetje bij beetje aan is dat prima.
Of je nou dan op niet trainingsdagen 3200 eet en wel trainingsdagen 3800 dat maakt niet uit, zelf weten.
Als je niet traint is het niet zo dat je lichaam die calorieën niet gebruikt he, je herstelt op die dagen wel gewoon van je trainingen.
Het zou inderdaad een pak eenvoudiger en haalbaarder zijn op die manier. Bedankt voor je reactie!
 
Back
Naar boven