Fitness Seller

Cut en ICF5x5 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

YinYang

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
21 jun 2011
Berichten
835
Waardering
38
Lengte
1m73
Massa
74kg
Vetpercentage
15%
Ik volg nu zo'n 3 maanden ICF5x5 in de bulk, waarbij ik van 69,5kg naar 75kg ben gegaan. Vetpercentage is daarbij van 16,6% naar 16,3% gegaan.

Nu ben ik voor het eerst goed gaan cutten en heb hier nog wat vragen over:

Ik blijf gewoon doorgaan met mijn ICF5x5 schema (neem aan dat dat gewoon goed is?). Ik houd de gewichten nu wel hetzelfde en verhoog die dus niet meer elke training. Ik merk ook wel dat ik aan mijn max gewichten zit nu in de cut. Moet ik zo gewoon door blijven gaan of minder set/reps doen of minder trainingen per week? Train altijd 3x in de week. Dit gewoon aan blijven houden (zoals in de bulk) of bijvoorbeeld maar 2x per week krachttraining (1x workout A + 1x workout B per week)? En gewoon 5 sets van 5 reps blijven doen of bijv. naar 4 sets van 5 reps gaan?

Ik vraag dit omdat ik nu 24/7 met spierpijn loop (in de bulk weinig last van). Is ook wel logisch als je minder eet. Maar daardoor is het dus ook zo dat je lichaam moeilijker/minder snel hersteld en het daarom misschien beter is om minder trainingen of sets te doen?

Cardio doe ik nog niet (alleen altijd 10 min. hardlopen om op te warmen voor de KT). Dat wil ik er pas in gaan gooien als het wat lastiger gaat worden vet te verliezen.
 
Binnen 3 maanden 5.5KG VV massa gegained? Hoe dan?
 
Er is een speciale variant op ICF 5x5 speciaal voor cutten als je merkt dat je met minder voeding de normale variant niet aan kunt, wat niet erg/onwaarschijnlijk is
 
Binnen 3 maanden 5.5KG VV massa gegained? Hoe dan?

Ja snapte er ook niks van. Merkte ook wel dat ik behoorlijk vooruit ben gegaan kwa kracht. Misschien spiergeheugen/beginnergains?

Heb namelijk vroeger altijd gefitnesst (later begon het pas op BB te lijken, want lette toen pas op mn voeding) en toen ook een Dbol only kuur gedaan van 8 weken. Toen 3 jaar gestopt geweest en 3 maanden geleden dus weer begonnen...


Er is een speciale variant op ICF 5x5 speciaal voor cutten als je merkt dat je met minder voeding de normale variant niet aan kunt, wat niet erg/onwaarschijnlijk is

Weet jij waar ik de ICF5x5 cut variant kan vinden dan?

---------- Toegevoegd om 10:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:52 ----------

Heb het nog even opgezocht en lees op dbb.com dat je in de cut van 5x5 (compounds) + 3x8 (isolatie) naar 3x5 + 2x8 moet gaan. Klopt dat? Mis je dan niet behoorlijk veel volume? Of maakt dat niet uit? Omdat normaal gesproken altijd wordt gezegd dat je hetzelfde volume moet proberen blijven aan te houden (dacht ik)....
 
Ja snapte er ook niks van. Merkte ook wel dat ik behoorlijk vooruit ben gegaan kwa kracht. Misschien spiergeheugen/beginnergains?

Heb namelijk vroeger altijd gefitnesst (later begon het pas op BB te lijken, want lette toen pas op mn voeding) en toen ook een Dbol only kuur gedaan van 8 weken. Toen 3 jaar gestopt geweest en 3 maanden geleden dus weer begonnen...




Weet jij waar ik de ICF5x5 cut variant kan vinden dan?

---------- Toegevoegd om 10:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:52 ----------

Heb het nog even opgezocht en lees op dbb.com dat je in de cut van 5x5 (compounds) + 3x8 (isolatie) naar 3x5 + 2x8 moet gaan. Klopt dat? Mis je dan niet behoorlijk veel volume? Of maakt dat niet uit? Omdat normaal gesproken altijd wordt gezegd dat je hetzelfde volume moet proberen blijven aan te houden (dacht ik)....

Hij geeft het zelf ook aan in de uitleg van zijn schema. Zie hier: http://www.muscleandstrength.com/workouts/jason-blaha-ice-cream-fitness-5x5-novice-workout

Staat onderaan bij de FAQ.
 
Back
Naar boven