XXL Nutrition

Cut gaat lekker. Controle voedingsschema.

Bezoekers in dit topic

scalpelexis

Novice
Lid geworden
9 aug 2011
Berichten
29
Waardering
3
Lengte
1m79
Massa
75kg
Vetpercentage
10%
Luitjes,

Na een tijdje eruit te hebben gelegen heb ik begin dit jaar de draad weer helemaal opgepakt! Vanaf januari weer lekker begonnen met trainen. En sinds april de voeding ook erbij gepakt. Dit laatste wil ik wel even laten controleren, aangezien de spiegel de laatste 2/3 weken niet veel vooruitgang meer laat zien (maar dit kan natuurlijk ook zijn omdat ik mezelf elke dag zie).

Ik ben rond 26 april begonnen op een gewicht van 86KG. Mijn laatste weging was 3 juli en die kwam uit op 77.9KG.

Rondom 17 juni kwam ik erachter dat ik al op de 79KG zat en ben toen mijn kcal'en gaan verhogen aangezien ik vond dat ik iets te snel afviel. Ik at toentertijd 1900 kcal en heb dit sinds 3 weken dus verhoogd naar 2150 kcal.

Ook heb ik van tevoren van middel omtrek gemeten en bij de laatste meting ook me nek meegepakt. Bij de eerste meting op 26 april zat mijn middel op 104cm. Bij mijn laatste meting kwam ik uit op 93cm buik omtrek en 39cm nek omtrek. Dit was ook op 3 juli ongeveer. (VVM zou dus op 60/61KG moeten zitten volgens internet).

Me onderhoud ligt volgens internet een beetje rond de 2600kcal. (Veel sites lopen in aantallen uit elkaar.)
Ik eet nu elke dag +-2150kcal en kwa verhoudingen ligt het volgens fitnesspal: 45% koolhydraten (233g), 18% vet(43g) en 37% eiwitten (194).

Mijn voedingsschema:

Maaltijd 1:
30g Brinta
450ml Magere melk
1 schep Eiwittenpoeder

Maaltijd 2:
40g notenmix
1 banaan

Maaltijd 3:
3 sneden volkorenbrood met 100 gram kipfilet
of
zelfgemaakte nasi (zilvervliesrijst + eieren + kip + nasi groenten + nasi kruiden)

Maaltijd 4:
4rijstwafels
75g kipfilet

Maaltijd 5:
zelfgemaakte nasi (zilvervliesrijst + eieren + kip + nasi groenten + nasi kruiden)

Maaltijd 6:
500g magere kwark

Tijdens de training pak ik 2 scheppen bcaa van XXL & na de training weer wat isolaat eiwitten met water.

Om het plaatje compleet te maken even een korte versie wat ik op welke dag train:
1ste dag: bovenlichaam compleet
2de dag: onderlichaam compleet
3de dag: rustdag
4de dag: Rug + schouder dag
5de dag: Mountainbiken of hardlopen (+lichaamsoefeningen benen)
6de dag: Borst + armen dag
7de dag: rustdag

Komende zondag ga ik weer wegen dus ben benieuwd wat er gebeurt is nadat ik mijn schema verhoogd heb met 250kcal. Dit zal ik wel even postten komende zondag.
Een hele lap tekst verder maar hoop dat jullie hier iets mee kunnen. Tips en tops zijn uiteraard welkom!!
Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes,
Kevin
 
Laatst bewerkt:
Tip 1 post je macros
Tip 2 ga ub/lb ppl of 5x5 doen, 2xper week borst en rug vs 1x per week legs ga je later spijt van krijgen
Tip 3 maak progress fotos, de manier om te zien of je progress boekt
 
Tip 1 post je macros
Tip 2 ga ub/lb ppl of 5x5 doen, 2xper week borst en rug vs 1x per week legs ga je later spijt van krijgen
Tip 3 maak progress fotos, de manier om te zien of je progress boekt


1. Je bedoelt per maaltijd? Bovenaan in de post staat wat ik per dag binnen krijg in macro's.
2. Ik pak in princiepe leggs 2× per week. Ik pak namelijk na 30/60min hardlopen nog lichaamsgewichtsoefeningen met de benen (lunches, squats etc.). Na het moutainbiken pak ik inderdaad geen benen meer omdat die na 2.5 uur wel gesloopt zijn.
3. Foto inderdaad 1 maand geleden gemaakt. Nu nog wat te kort om te zien of er progressie geboekt is denk ik.
 
Ow haha excus had je macros niet gezien. Vetten omhoog gooie naar minimaal 1 gr vet per kg lichaamsgewicht, eiwit is prima zo, dus wat schrappe in je kh.

Check wat betreft de benen. Niet ideaal om massa op de benen te krijgen, maar dat ligt natuurlijk aan je doel.

Keep up the good work
 
Veel teveel bovenlichaam tov benen. tenzij je benen zeer makkelijk groeien.
 
misschien idee om push pull legs te doen pak je alles 2 keer per week
 
Ik weet dat het niet ideaal is om de 2de keer dat ik in de week benen pak dit niet in de fitness pak maar met deze consequenties leer ik wel leven aangezien hardlopen of mountainbiken ook belangrijk voor mij is.
Het verhogen van vet en verlagen van de koolhydraten vind ik interessant. Hoe kijken andere hier tegenaan? Als dit door meer mensen gevonden wordt kan ik de banaan schrappen en 30 gram pindakaas toevoegen. Dan zal ik op ongeveer 60g vet uitkomen per dag.
En zijn er nog andere op of aanmerkingen?

Tevens alvast bedankt voor de opmerkingen tot nu toe.
 
Omdat je 1 x de week gaat mountainbiken en hardlopen kan je geen 2 keer benen trainen?

Ik train benen 2 x de week en ga 5 x de week met de fiets naar het werk en ga 2 a 3 x de week hardlopen.En 1 a 2 x de week thaibox.

Iedereen doet wat ie wil,maar hoeveel ik er al gezien heb in de gym die meer aandacht besteden aan het bovenlichaam en dan benen hebben die op niks trekken.En in het begin valt het niet op tot ze een tijdje trainen en dan krijgen ze het niet meer recht getrokken of ze doen gewoon de moeite niet.
 
Een ritje naar het werk op de fiets is denk ik wat anders dan 40km door de bagger met 400/500 hoogtemeters erbij ;) En de dagen nadat ik benen heb getraind kan ik amper lopen laat staan hardlopen. Zoals ik al zei bedankt voor de tip maar ik zal de consequenties wel dragen. Ik zal toch weinig tot geen spiermassa kweken in mijn benen tijdens de cut.

Ik was met dit topic ook meer richting mijn voeding bezig dan mijn training. Dus graag daar reacties op.
 
Een ritje naar het werk op de fiets is denk ik wat anders dan 40km door de bagger met 400/500 hoogtemeters erbij ;) En de dagen nadat ik benen heb getraind kan ik amper lopen laat staan hardlopen. Zoals ik al zei bedankt voor de tip maar ik zal de consequenties wel dragen. Ik zal toch weinig tot geen spiermassa kweken in mijn benen tijdens de cut.

Ik was met dit topic ook meer richting mijn voeding bezig dan mijn training. Dus graag daar reacties op.

Ik heb dagelijks 62 km (31 heen en 31 terug) x 5 zou ik niet direct een ritje naar het werk noemen aan een goed tempo. 3x de week hardlopen 6 a 8 km en 2x de week thaibox.Waarop ik ook 2 x de week benen train. Het is dus goed te doen.

Maar het is idd uw keuze :D

Qua diet,zitten je vetten te laag.Mag een 30 a 35 gr bij.

Eiwit 2 a 2.5 gr kilo/lichaamsgewicht Vetten 1Gr kilo/lichaamsgewicht de rest opvullen met koolhydraten.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mijn probeert johnyjordaan je alleen maar te helpen ..
Volgens mij ben ik ook gewoon in gesprek met johnyjordaan ? dus snap niet echt wat je probeert te zeggen...


Qua diet,zitten je vetten te laag.Mag een 30 a 35 gr bij.

Eiwit 2 a 2.5 gr kilo/lichaamsgewicht Vetten 1Gr kilo/lichaamsgewicht de rest opvullen met koolhydraten.

Ok. Heb de banaan uit het schema gegooid en vervangen door 30 gram pindakaas... Dan kom ik uit op de volgende macro's:
Koolhydraten: 197g (38%)
Eiwitten: 193g (37%)
Vet: 58g (25%)

Kom ik eigenlijk nog 19g vetten tekort.. Vis eet ik vrijwel niet.. Dus nog meer noten of pindakaas? Of kwa variatie iets anders toevoegen?
 
Olijfolie door je shakr
 
Thnx voor de tips.. Kom nu uit op 70g vetten dus dat zou ook moeten kloppen. Heb het opgelost door wat extra pindakaas aangezien olijfolie me niet echt lekker lijkt door een shake heen:P
 
Thnx voor de tips.. Kom nu uit op 70g vetten dus dat zou ook moeten kloppen. Heb het opgelost door wat extra pindakaas aangezien olijfolie me niet echt lekker lijkt door een shake heen:P

Zal wel goed zijn. op die 7 gr zal het wel niet aankomen. Maar als je wat zwaarder wordt moet je het wel aanpassen.

Noten kan ook. Ben ik meer voorstander van dan pindakaas.
 
Je kan ook de magere kwark vervangen door volle kwark, of de olijfolie door je magere kwark heen doen.
 
Je kan ook de magere kwark vervangen door volle kwark, of de olijfolie door je magere kwark heen doen.

Als hij olijfolie niet lekker vond in zn shake denk ik niet dat hij het door de kwark lekker gaat vinden :)

Maar magere door volle producten te vervangen is ook een optie.
 
Volle producten zijn vaak veel verzadigde vetten toch? Die wil je juist niet te veel binnenkrijgen dacht ik, max 1/3 van je totale vette (ooit ergens gehoord geen idee of het klopt)
 
Volle producten zijn vaak veel verzadigde vetten toch? Die wil je juist niet te veel binnenkrijgen dacht ik, max 1/3 van je totale vette (ooit ergens gehoord geen idee of het klopt)

Ik zie niet echt problemen in volle kwark en volle melk.
 
Ja kan ook best weer een gevalletje broscience zijn hoor
 
Back
Naar boven