MuscleMeat

Cut, maintenence of bulk? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jdp1606

Novice
Lid geworden
30 dec 2022
Berichten
9
Waardering
3
Lengte
1m94
Massa
79kg
Ik heb een vraag aan de grote jongens hier. Ben zelf redelijk nieuw in de bodybuilding scene. Ben nu ongeveer 4 maanden zeer gedisciplineerd bezig. Ik ben 15 jaar ben 194 cm lang en weeg 79kilo. Ik heb tot dit moment een hele heftige cut gevolgd. (1800cals+-). Ik was veel te zwaar, 108 kilo om precies te zijn. en dat is er razendsnel afgegaan. Ik overloadde zeer snel de eerste maanden maar dat stagneerde overtijd ook en nu sta ik nagenoeg stil op mijn workouts. Toch zie ik mijzelf altijd nog als een beetje vet rondom mijn middel zoals mensen het “skinny fat” kunnen noemen.
Nu is mijn vraag aan jullie: “moet ik blijven cutten, maintenence calorieën of een lean bulk beginnen?”
 
Goed dat je voeding op één zet. Dat is bijna belangrijker dan trainen.
Ik ga er vanuit dat je wilt groeien.
Dan zou ik dat randje vet voor lief nemen en proberen de spieren te laten groeien zonder vet te worden.
Hoeveel eet je nu dan ?
Vandaar uit zou ik kijken wat je gewicht doet en eventueel 200kcal ophogen, kijken wat er gebeurt, spiegel en weegschaal, en als het kan weer 200kcal erbij, kijken wat er gebeurt etc etc.

Een extra rustdag kan je trainingen al weer vlot trekken.
 
Nou ik eet tot ík duidelijkheid heb gewoon nog 1800 alleen denk ik niet dat dit het beste voor mij is.
 
Ik denk dat die 1800kcal er nu ook voor zorgt dat je training stagneert.
En dat is jammer, zeker nu je juist beginner gains zou moeten maken.

Bodybuilding is sowieso eerst massa maken dan cutten. Geldt ook voor een beachboy figuur.
 
Wat een onzin, als je te dik bent moet je gewoon cutten. Je beginnergains lopen niet weg hoor.
 
295F9D55-2DD6-4B26-8E2A-2DD505A47D01.jpeg
hierbij foto’s voor de beeldvorming. De ene zegt dus meer cutten en de ander meer eten. Wat moet ik doen?
 

Bijlagen

  • 7607477F-AE78-4D87-8113-6CE5650747AF.jpeg
    7607477F-AE78-4D87-8113-6CE5650747AF.jpeg
    61,9 KB · Weergaven: 127
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 574543hierbij foto’s voor de beeldvorming. De ene zegt dus meer cutten en de ander meer eten. Wat moet ik doen?
Probeer dagelijks 500 kcal boven je onderhoud te eten en dat je gemiddeld elke week 0.5kg aankomt. 194cm / 79kg heb je nog al wat werk te verzetten.

Overigens van 108kg naar 79kg heb je al goed gedaan. 👏
 
Je bent 15, knap dat je dit al bereikt hebt en het serieus oppakt!
Met jouw leeftijd, lengte en activiteitsniveau mag je nu best meer gaan eten. Als je goed/hard erbij traint zul je echt niet snel vet aanzetten.

Offtopic, dit doet me denken aan metalndeadlifts. Is volgens mij geen lid meer, maar zat in een enigzins vergelijkbare situatie. Hij kon ook niet geloven dat hij zoveel kon eten, maar zat niet veel later ruim boven de 3000kcal
 
Thanks. Ik begin nu met 2500 eten en kijk wat dat doer met mijn prestaties in de gym!
Gelukkig nieuwjaar iedereen
 
Thanks. Ik begin nu met 2500 eten en kijk wat dat doer met mijn prestaties in de gym!
Gelukkig nieuwjaar iedereen
Je BMR is ~1950Kcals zonder toeslag in bewegen. Ik denk dat je wel goed zit op 2500Kals, als schoolgaande en trainen
 
Heel erg bedankt.
 
Thanks. Ik begin nu met 2500 eten en kijk wat dat doer met mijn prestaties in de gym!
Gelukkig nieuwjaar iedereen

Na het zien van je foto's zou ik ook zeggen begin maar met uppen van je voeding. Succes! Vragen stellen als je wat wilt weten he!
 
thanks. Ik kom hier zeker vaker terug voor vragen!
 
Weinig skinny fat te zien vind ik zelf, meer korte tijd veel afgevallen en dat het vanzelf strak trekt naarmate je gaat aankomen in spieren/vet. Antwoord is al gegeven, maar dit even als extra bevestiging dat je er goed aan doet.
 
Ik zou langzaam je callorien gaan opschroeven, beginnen op 2500 en de weegschaal en kracht goed in de gaten houden. gaat je gewicht en kracht niet meer omhoog voeg dan 150kcal toe en herhaal dit.
 
194 cm en 108 kilo is niet zo extreem. Goed dat het er nu af is. Wat je hebt is wschnlijk gwn wat loshangend vel door snelle Weight loss. Dit is makkelijk op te lossen door gwn goed en consistent te trainen.

Heb je niet ontzettend honger nu? Ik at op jouw leeftijd het dubbele en had nog steeds honger.

Zelf zou ik niet gaan cutten afgaande op je afbeeldingen en stats. Lekker spiermassa gaan bouwen nu. De weegschaal zou dan weer gestaag omhoog gaan maar dan hoef je niet te schrikken. Dan weet je dat je goed bezig bent als je je voeding op orde hebt.

Fiets je naar school, nog andere vormen van beweging.
 
Wel als je alleen maar vet om de pens hebt. Ben idd blij dat het er weer af is en nee, heb geen moeite met zo weinig eten juist moeite met clean eten van 3500 bijvoorbeeld. Daarom lijkt mij 2500-2700 eten voor nu voldoende. Ik fiets idd 5x per week gewoon naar school en de gym en heb ook werk.
 
Wel als je alleen maar vet om de pens hebt. Ben idd blij dat het er weer af is en nee, heb geen moeite met zo weinig eten juist moeite met clean eten van 3500 bijvoorbeeld. Daarom lijkt mij 2500-2700 eten voor nu voldoende. Ik fiets idd 5x per week gewoon naar school en de gym en heb ook werk.

De pens, onderrug, borst is meestal ook het laatste waar het ook weer zal verdwijnen. Zijn de probleemgebieden bij mannen.

Denk dat je met je calorieën aardig zit. Zo zou je samen met beginner gains aardig wat massa aan kunnen zetten.

Maak foto's van je progressie voor jezelf. En kijk niet per workout of naar het moment nu.

Kijk over een paar maanden waar je staat. Hoe is je shape dan. Niet verleden , niet nu. Het is bouwen aan de toekomst. Je bent hartstikke jong. In mijn optiek ben je gewoon skinny, anderen kijken anders naar je lichaam naar je zelf.

Flinke training slanke sowieso af. Heb je nieteens cardio voor nodig. Je fietst al naar school.
 
Ik wil upper lower ppl 5 dagen split
Volgen. Is dat overkill voor mijn leeftijd en ervaring of zou ik het gewoon aanzien? Krachttraining en bodybuilding is echt mijn passie geworden. Doe het liefst niks anders meer…
 
Back
Naar boven