XXL Nutrition

Cut of Bulk? 24, 1,78, 77kg

Bezoekers in dit topic

Frankicks

Novice
Lid geworden
2 mei 2019
Berichten
20
Waardering
5
Lengte
1m78
Massa
76kg
Vetpercentage
14%
Nadat een eerder topic mij goed heeft geholpen met voeding, vraag ik me nu af of ik moet cutten of bulken.

Mijn vetpercentage is ongeveer 14% (onnauwkeurig meting door omtrek buik te meten). Vandaag kan ik een betere meting doen met een huidplooimeter.

Waar ook rekening mee gehouden dient te worden is het volgende; ik ga over 6 weken naar Vietnam voor 6 weken. Ik denk dat het erg lastig wordt om daar aan mijn calorie behoefte te komen gezien het (gezonde) eten. Wel wil ik er uiteraard goed uitzien tijdens (en na) mijn vakantie.

Nu mijn vraag aan jullie; cutten of bulken?

IMG_20190517_223926 (1).jpg


IMG_20190517_223747.jpg
 
Als je redelijk nieuw bent met trainen zou ik eerder lichtjes boven onderhoud eten en trainen en gebruik maken van je beginners gains.

Voor een bulk zit je imo redelijk hoog al in vet%. Maar cutten heb je geen massa voor en zal je alleen maar skinny maken.

Maar mischien zien anderen dat anders.
 
Op onderhoud eten
 
Als je redelijk nieuw bent met trainen zou ik eerder lichtjes boven onderhoud eten en trainen en gebruik maken van je beginners gains.

Voor een bulk zit je imo redelijk hoog al in vet%. Maar cutten heb je geen massa voor en zal je alleen maar skinny maken.

Maar mischien zien anderen dat anders.

Op die manier krijg een beetje spier erbij maar verlies ik geen vet toch? Ik denk dat ik vrij makkelijk 2-4% vet% eraf kan krijgen, is het dan niet beter om eerst te cutten en dan vol te bulken om spieren te bouwen?
 
Op die manier krijg een beetje spier erbij maar verlies ik geen vet toch? Ik denk dat ik vrij makkelijk 2-4% vet% eraf kan krijgen, is het dan niet beter om eerst te cutten en dan vol te bulken om spieren te bouwen?

Met 2 tot 4 % eraf word je minder vet maar niet ineens gespierd.
Ik zou iets boven onderhoud gaan eten en een jaar knallen.
Komend jaar cutten
 
Met 2 tot 4 % eraf word je minder vet maar niet ineens gespierd.
Ik zou iets boven onderhoud gaan eten en een jaar knallen.
Komend jaar cutten

Snap dat ik daar niet gespierder van word. Als ik nu iets boven onderhoud ga eten, dan zullen mijn resultaten ook minder zijn toch? Ik krijg niet de echte spiermassa van bulken en verlies ook geen vet%
 
Snap dat ik daar niet gespierder van word. Als ik nu iets boven onderhoud ga eten, dan zullen mijn resultaten ook minder zijn toch? Ik krijg niet de echte spiermassa van bulken en verlies ook geen vet%
Mogelijk krijg je wel meer definitie.
Maar 2-4% eraf cutten... denk dat je eerder skinny zal ogen dan gespierd.
 
Mogelijk krijg je wel meer definitie.
Maar 2-4% eraf cutten... denk dat je eerder skinny zal ogen dan gespierd.

Denk inderdaad dat jij en de rest gelijk hebben. Op dit moment at ik dus 2300 kcal om te cutten. Mijn TDEE ligt rond de 2800 per dag (medium excercise), moet ik daar dan net iets boven eten? Zeg 3000 kcal?

Toch vind ik 2800 sowieso veel klinken voor mij lengte / gewicht. Misschien schat ik die medium excercise verkeerd in? 6 dagen per week gym, 1 dag squash, maar daarnaast fiets ik ook vrij veel.
 
Die 2800 is berekend? Of heb je die bepaald door dit te eten en zien dat je gewicht gelijk blijft?
Als dit de berekening is zou ik eerst een weekje daarop gaan zitten en zien wat t met je lijf doet.
 
Die 2800 is berekend? Of heb je die bepaald door dit te eten en zien dat je gewicht gelijk blijft?
Als dit de berekening is zou ik eerst een weekje daarop gaan zitten en zien wat t met je lijf doet.

Ja is berekend. Ga het een week proberen. Alleen moet ik er wel vanuit gaan dat ik iets aankom toch (in massa)?
 
Je zal alleen al door meer eten meer maag/darmvulling hebben en wat zwaarder zijn.
Maak foto's en meet cm en als het kan vet%
Hou de spiegel in de gaten (niet elke dag want dan zie je toch geen verschil)
 
Denk inderdaad dat jij en de rest gelijk hebben. Op dit moment at ik dus 2300 kcal om te cutten. Mijn TDEE ligt rond de 2800 per dag (medium excercise), moet ik daar dan net iets boven eten? Zeg 3000 kcal?

Toch vind ik 2800 sowieso veel klinken voor mij lengte / gewicht. Misschien schat ik die medium excercise verkeerd in? 6 dagen per week gym, 1 dag squash, maar daarnaast fiets ik ook vrij veel.
Niet meteen naar 2800/3000kcal gaan, voeding is experimenteren en kijken hoe je lichaam reageert. Als je nu meteen 500kcal per dag in de plus gaat kan ik al voorspellen wat er met je lichaam gaat gebeuren :rolleyes:
 
Niet meteen naar 2800/3000kcal gaan, voeding is experimenteren en kijken hoe je lichaam reageert. Als je nu meteen 500kcal per dag in de plus gaat kan ik al voorspellen wat er met je lichaam gaat gebeuren :rolleyes:

Goed advies. Dinsdag doe ik een nul meting (vet en massa) en ga 2500 cal per dag eten. Week later kan ik zien wat het heeft gedaan.
 
Back
Naar boven