MuscleMeat

Cut of bulk advies (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

oranges

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
9 feb 2011
Berichten
255
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
67kg
Vetpercentage
10%
Ik ben onlangs gestopt met een bulk van 4 maanden. Ik kwam 6 kilo bij, had zeker wel redelijke gains maar er kwam ook veel vet bij mn buik en obliques.
Ik ben nu 13% bf, 181cm en 73 kilo. mij vraag is dus of het beter is als ik nu cut naar een veel lagere vet % en daarna begin met een cleanbulk?
alvast bedankt.
 
Best blijf je gewoon bulken.
Met 73kg en 13%BF op 181cm heb je nog niet echt veel massa.
Ga gewoon 300-400kcal boven je onderhoud eten met schone producten, succes ;)
 
Ligt eraan, als je nu cut en weer bulkt hoef splits je het op.
Of nu doorbulken en een langere cut
 
Oke nog een vraag. Stel dat ik in deze staat verder ga met clean bulken kan ik dan nog wat vet verliezen terwijl ik aankom. cardio erbij doen?
 
ben alleen bang dat als ik tot 85 kilo kom overdreven vet ben.
 
Ik zou persoonlijk gewoon zo goed mogelijk proberen uit te zien, dus nog even doorcutten tot 10 of 9 procent en dan als je massa wil bouwen, clean gaan bulken met n overschot van 500 cals en dan verder gewoon je percentage in de gaten houden.
 
Oke nog een vraag. Stel dat ik in deze staat verder ga met clean bulken kan ik dan nog wat vet verliezen terwijl ik aankom. cardio erbij doen?

Neen.
Wat je nu moet doen hangt er vanaf wanneer je droog wil staan. Als je pas in de zomer droog wil staan heeft t nu echt geen zin om de cutten en daarna weer te bulken en daarna WEER te cutten. Dan pak je netto zero massa.

Ik zou mn bulk gewoon wat lichter maken dan als ik jou was
 
Neen.
Wat je nu moet doen hangt er vanaf wanneer je droog wil staan. Als je pas in de zomer droog wil staan heeft t nu echt geen zin om de cutten en daarna weer te bulken en daarna WEER te cutten. Dan pak je netto zero massa.
Makes no sense. Zo'n principe kan prima werken, zelfde als bijvoorbeeld 2 weken bulken gevolgd door 1 week cutten.


Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 
Makes no sense. Zo'n principe kan prima werken, zelfde als bijvoorbeeld 2 weken bulken gevolgd door 1 week cutten.

Dat zet toch geen zoden aan de dijk man..
 
Als je vetpercentage in de gaten houdt en geen zooi eet, lijkt mij het echt geen probleem wanneer je gaat bulken vlak voor de zomer als je eenmaal klaar bent met je cut. Wanneer je ziet dat je bf omhoog gaat kun je gewoon je voeding bijstellen.
 
Dat zet toch geen zoden aan de dijk man..

Waarom niet? Optimaal zal het vast niet zijn, maar hier valt prima resultaat mee te boeken. Ook forum members van dbb hebben dit gedaan, zoals ezrahvdb uit m'n hoofd. Prima alternatief voor mensen die een vet fobie hebben(zoals ik).

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 
Waarom niet? Optimaal zal het vast niet zijn, maar hier valt prima resultaat mee te boeken. Ook forum members van dbb hebben dit gedaan, zoals ezrahvdb uit m'n hoofd. Prima alternatief voor mensen die een vet fobie hebben(zoals ik).

2 weken bulken op 400+ en 1 week cutten op 400- heb je in drie weken evenveel effect als 1 week bulken. Kan je dan niet beter over die drie weken een veel milder overschot creeren, als je echt bang bent voor vet?
Heb er verder geen ervaring mee, dus wel geinteresseerd in resultaten/meningen, maar ben er wat sceptisch over
 
2 weken bulken op 400+ en 1 week cutten op 400- heb je in drie weken evenveel effect als 1 week bulken. Kan je dan niet beter over die drie weken een veel milder overschot creeren, als je echt bang bent voor vet?
Heb er verder geen ervaring mee, dus wel geinteresseerd in resultaten/meningen, maar ben er wat sceptisch over

Ik ga het na het nieuwe jaar zelf proberen denk ik, 3 weken bulken en 2 cutten oid. Dus over een tijdje weet ik er meer over.
 
Ik ga het na het nieuwe jaar zelf proberen denk ik, 3 weken bulken en 2 cutten oid. Dus over een tijdje weet ik er meer over.

Maar ga je dan uiteindelijk gezien niet bijkomen? Tenzij je zeer stevig gaat cutten in die twee weken. Je zegt zelf dat het niet optimaal is, waarom wil je het dan doen? Om niet te snel teveel bij te komen dan?
 
Maar ga je dan uiteindelijk gezien niet bijkomen? Tenzij je zeer stevig gaat cutten in die twee weken. Je zegt zelf dat het niet optimaal is, waarom wil je het dan doen? Om niet te snel teveel bij te komen dan?

Geen idee, we gaan het zien.
 
ik twijfel er nog wel over. iig in de zomer wil ik geen overschot aan vet. Dat kun je bij mij pijnlijk duidelijk aan mn buik zien als ik een slim fit shirt aan heb.

Ik ga nu eerst maar eens veel gezonder en minder vet eten.
 
Back
Naar boven