Cut of lean bulk?

Discussie in 'Post Je Foto's' gestart door Kefy, 3 aug 2018.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. Kefy

Kefy Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m84
    Massa:
    83kg
    Hallo allemaal,

De titel zegt het al. Ik heb een beetje het gevoel dat ik vast zit en niet veel progressie meer boek.

Ik heb het gevoel dat ik nog een redelijk laagje vet heb zitten en krijg dit er maar moeilijk af, vooral als ik zit hangt dit erover. Nu twijfel ik om gewoon nog even verder te cutten, of toch een lean bulk te doen? Vooral als ik niet aanspan ben ik zeer ontevreden.. (laatste foto)

Ik train zo een 5/6x per week (kracht) + 3/4x per week wat cardio. Ik ben vanaf maart eigenlijk (serieus begonnen). Daarvoor zo een 2 tot 3x per week kracht.

Dank bij voorbaat!

Laatst bewerkt: 4 aug 2018
  2. elnostra

elnostra Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    862
    Lengte:
    1m70
    Massa:
    77kg
    Vetpercentage:
    12%
  3. Shrimpy

Shrimpy Cool Novice

Leuk Bevonden:
    100
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    75kg
    Ik zou zeker nog een tijdje gaan bulken man, je bent pas net begonnen. Je kan nog genoeg presteren voordat je gaat cutten.

4. MATTHI

MATTHI Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    36
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m84
    Massa:
    98kg
    Vetpercentage:
    9%
    Zou ook gewoon bulken, natuurlijk als je zelf aanvoelt dat je nog weinig (kracht)gains maakt is het nooit slecht om enkele dagen (5 a 7 ofzo) een lichte cut te doen en daarna verder gaan met bulken zodat jouw lichaam even een veranderingsschock ondervind. Voor mij en vele anderen kan dit helpen tijdens het leanbulken en/of als je het gevoel hebt dat je op een plateau zit.

5. waaskaas

waaskaas Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    208
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m77
    Massa:
    96kg
    Vetpercentage:
    5%
  6. A User B

A User B Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    689
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    De nadruk zou met name moeten liggen op toename in spiermassa. Ik begrijp dat je nog iets ontevreden bent over je vet% en het mogelijk vervelend vind als dit verder zou stijgen tijdens een (lean) bulk. Wat ik dan zou adviseren is om 6 weken lean bulk (maintenance +300 kcal) af te wisselen met twee weken een cut (Maintenance -500).

Je zult prima spier opbouwen in de 6 weken lean bulk. Het eventuele vet dat je ook aanzet haal je er snel af in die twee weken. Omdat je maar twee weken cut kun je heel goed je kracht en spiermassa vasthouden (wat bij langdurig cutten vaak minder goed lukt). Zo blijf je qua vet% hetzelfde (of daal je zelfs nog minimaal), terwijl de hoofdfocus toch op spiermassa winst ligt.

7. Kefy

Kefy Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m84
    Massa:
    83kg
    Oke dankjewel voor de reacties! Dan volg ik jullie raad gewoon op!

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie