AndroidHealthClinic

Cut schema keuring?

Bezoekers in dit topic

eltigre

Novice
Lid geworden
20 mrt 2014
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
78kg
Dag allemaal,

Ik ben al een aantal maanden rustig topics aan het lezen hier en heb er veel van opgestoken. Hier is dan mijn eerste post met eigenlijk de vraag of mijn schema er redelijk/goed uitziet.

Ik ben een jongeman van 22 en 1.78m weeg 78 kg en ik train 4 tot 6 keer per week. Ik fitness al ongeveer zo'n twee jaar. In het begin was het vooral kennis maken met het ijzer en zit nu toch in een fase dat ik summerproof wil worden en het liefst met een afgetraind lichaam. Ik zou dus graag zo'n 3 tot 4 kg vet kwijt willen raken, ik heb nooit met een huidplooimeter mijn vetpercentage gemeten, trillingen via de weegschaal vertelt mij dat ik zo rond de 16% zit. Ik zelf denk dat ik zo rond de 19% zit, gevoelsmatig dan.

Als we het sporten meenemen zou ik dagelijks zo'n 2536 calorieën moeten binnenkrijgen voor onderhoud, dus 156 gram eiwitten, 78 gram vet en 267 gram kh alleen is het niet handiger om zo mogelijk koolhydraten binnen te krijgen?

Schema:
ontbijt: 300 cal, 36.5 gram eiwitten
2 hardgekookte eieren;
250 gram magere Franse kwark met een beetje rozijnen, gojibessen en zonnebloempitten doorheen;

2 uur later: 157kcal, 27 gram eiwitten
Whey Isolaat
1 stuk Fruit (banaan/appel/sinaasappel/aardbei)

lunch:
Meestal is dit de extra wat ik de dag van te voren voor dinner heb gehad. Vandaag bijvoorbeeld 100 gram kipfilet en portie zoete aardappelen.

2 uur na de lunch:
Dit bestaat uit een tonijnsalade (sla, komkommer, rodekool, wortel, halve citroen, 2 eetlepels olijfolie en blikje tonijn op waterbasis). Heb nooit gekeken hoeveel kcal dit is omdat ik het zelf vers maak en lijkt me lastig om sla etc op te meten. Alleen tonijn zit hier al op 25 gram eiwitten..

Avondeten:
Dit bestaat vaak uit zo'n 100 gram vlees (rund, kipfilet, lamskoteletten) en portie koolhydraten, aardappelen, volkoren pasta etc. Dit vind ik ook moeilijk om te meten omdat ik gwn genoeg eten maak en dan gewoon opschep.

Rond 21.00uur ga ik meestal naar de gym, nadat ik kracht doe pak ik nog een whey en mandarijntje terwijl ik de crosstrainer op ga, om zo'n 30 tot 60 min cardio te doen. Hierbij verbrand ik 400 tot 700 kcal.

Als ik terug kom van de gym neem ik nog zo'n 250 gram kwark en dan slapen.. (heb nog wel caseïne die ik ooit heb gehaald maar gebruik die nog niet)

Af en toe pak ik op de dag een handje nootjes of als ik echt zin heb in suikers paar redband snoepjes. Zondag houd ik een gematigde cheatday....

Ik denk dat ik wel onder de calorie inname zit, alleen zou graag willen weten wat jullie hiervan denken en of iemand wellicht een suggestie heeft. Ik sta namelijk open voor advies...

bij voorbaat bedankt!
 
Voldoende goede producten / variatie iig.

Lijkt me wel handig dat je alles even in een Excel sheet zet. Die vliegen hier wel rond op het forum.

Zo weet je hoeveel kcal en e/k/v je binnen krijgt. Lijkt er nu op dat je alleen de eiwitten telt ?

Ik gok zelf dat je niet onder je dagelijkse behoefte zit met dit schema.

Verder zou ik uitkijken met zomaar een handje nootjes te pakken, dit kan al gauw 200-300 kcal zijn.

PS: Producten als sla (en meeste andere groentes) hoef je je niet te druk om te maken. Het verteren van deze producten kost zowat meer kcal dan het oplevert.
 
Ik denk dat ik wel onder de calorie inname zit, alleen zou graag willen weten wat jullie hiervan denken en of iemand wellicht een suggestie heeft. Ik sta namelijk open voor advies...

bij voorbaat bedankt!

Wat verwacht je van je cut?
Mindset is alles
 
Voldoende goede producten / variatie iig.

Lijkt me wel handig dat je alles even in een Excel sheet zet. Die vliegen hier wel rond op het forum.

Zo weet je hoeveel kcal en e/k/v je binnen krijgt. Lijkt er nu op dat je alleen de eiwitten telt ?

Ik gok zelf dat je niet onder je dagelijkse behoefte zit met dit schema.

Verder zou ik uitkijken met zomaar een handje nootjes te pakken, dit kan al gauw 200-300 kcal zijn.

PS: Producten als sla (en meeste andere groentes) hoef je je niet te druk om te maken. Het verteren van deze producten kost zowat meer kcal dan het oplevert.

Dank! Volgens die Excel file kom ik op het volgende:

214 g e, 224 g k en 39 gram v

Ik zou vetten dus omhoog moeten schroeven ten koste van de eiwitten. Totaal aantal cal: 2061, als we meenemen dat ik ook nog eens extra verbrand ivm cardio zou ik dan nog meer moeten eten of juist niet?
 
Back
Naar boven