- Waardering
- 1
- Topic Starter Topic Starter
Originally posted by Gamer
Bak jij de kip dan in olijfolie ? Dat lijikt me niet verstandig. Maargoed ...
Leg uit?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bak jij de kip dan in olijfolie ? Dat lijikt me niet verstandig. Maargoed ...
Originally posted by Elmar
Dus bijvoorbeeld bij maaltijd 2 de lijnzaadolie nemen? of rijst bij doen??
maar dan 40 pro, 40 vet, 20 KH
want wil gewoon niet teveel KH naar binnen hebben want dan word ik gewoon dikker. Ik kan helemaal niet zovel kcal naar binne werken. wat ik al zei 1 boterham teveel en plop rolletje erbij. lage stofwisseling. Enige voordele is dat ik wel lekker snel groot word![]()
Originally posted by burn
Je maakt de fout door te denken dat vet niet wordt gebruikt als er koolhydraten aanwezig zijn.
Zolang je onder je kcal. behoefte blijft zal je uiteindelijk altijd vet verbranden en verliezen.
Als jij vet eet wordt ook niet alles meteen als energie gebruikt, maar ook een deel opgeslagen.
Ik zou elke maaltijd gewoon verdelen over de voedingstoffen. Hierdoor heb je een stabielere insuline afgifte(de vetten vertragen) en minder omzetting van aminozuren naar glucose(koolhydraten beschermen tegen de omzetting van aminozuren naar glucose). Op deze manier zal je dieet makkelijker vol te houden zijn, blijft je insuline spiegel constanter en blijven er meer aminozuren over.
maar dan 40 pro, 40 vet, 20 KH
want wil gewoon niet teveel KH naar binnen hebben want dan word ik gewoon dikker. Ik kan helemaal niet zovel kcal naar binne werken. wat ik al zei 1 boterham teveel en plop rolletje erbij. lage stofwisseling. Enige voordele is dat ik wel lekker snel groot word![]()
Originally posted by Dutchgirl
Mijn stofwisseling is ook heel laag en sinds ik gestopt ben met roken nog trager. Ben je ook gestopt met roken of heb je nooit gerookt?
Ik heb ook verschillende verhoudingen geprobeerd, zit nu op EKV: 50%-30%-20% Misschien werkt het bij mij. Als ik niet probeer kom ik er nooit achter! Zit al bijna negen maanden tussen de 62-63 kilo. Na twee uur eet ik geen fruit en complexe koolhydraten zoals brood, aardappels, rijst en pasta's meer. Ook neem ik producten met een lage Gi-index!
Hopelijk vind je een goede methode en kan je snel je doel bereiken!
groetjes Daffy
Originally posted by Dutchgirl
Na twee uur eet ik geen fruit en complexe koolhydraten zoals brood, aardappels, rijst en pasta's meer. Ook neem ik producten met een lage Gi-index!
Leg mij eens uit wat er met het diëtisch vet gebeurt als insuline hoog is door de koolhydraten ?
[/B]
Ja en nee, je zult niet alleen vet verbranden maar ook eiwitten. Je dieet speelt daarop de grootste rol. Als jij steeds insuline hoog wilt houden rem je de afgifte van catabole hormonen en catecholamines, welke nodig zijn om vet te verliezen.
[/B]
Zolang je op een hypocalorisch dieet bent en je insulinepeil laag genoeg is zul je het diëtisch vet niet opslaan.
[/B]
Insuline gooit niet alleen de rem op spier-catabolisme maar ook op die van vet. Insuline wil je tijdens het cutten het liefst zo laag mogelijk houden zodat de catabole hormonen hun werk kunnen doen, namelijk de slot op gebruik van glycogen gooien en overgaan op vet- en eiwitmetabolisme. Neem je genoeg vetten dan zul je minder eiwitten verbranden. [/B]
Precies, ook niet wanneer je daar koolhydraten bij eet.
Maar ik heb een gevoel dat jij het opslaan niet helemaal begrijpt. Als ik 400 gram vet op een dag eet en ik sla daar 200 gram van op, de rest wordt direct verbrand. Ik verbrand op die dag 300 gram lichaamsvet. Hoeveel vet heb ik dan opgeslagen?
Het klopt wel dat je met een hoog-koolhydraatdieet + calorietekort zult afvallen. Maar niet alle typen diëten geven dezelfde resultaten. Veel koolhydraten zullen de vetverbranding waarschijnlijk niet stoppen maar wel belemmeren. Bovendien zul je meer vet verbranden bij lage glycogeen. Je begrijpt vast wel dat ik pro-keto benOftewel, eindeloze discussie ...
Om koolhydraten te verbranden moet het lichaam de verbranding van opgeslagen vet (deels) stoppen, wat niet het geval is bij inname van vet. In tegen deel, diëtisch vet stimuleert de verbranding van opgeslagen vet. Je zult dus meer vet verbranden.