XXL Nutrition

Cut Schema Update (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Gamer
Bak jij de kip dan in olijfolie ? Dat lijikt me niet verstandig. Maargoed ...


Leg uit?
 
Originally posted by Elmar


Dus bijvoorbeeld bij maaltijd 2 de lijnzaadolie nemen? of rijst bij doen??

Je kiest bijvoorbeeld voor een algemene verdeling van 40/40/20 koolhydraten/ eiwitten/ vetten. Probeer nu gewoon elke maaltijd(behalve na de training) zo te verdelen. Jij hebt nu in sommige maaltijden alleen maar eiwitten bijvoorbeeld.
 
maar dan 40 pro, 40 vet, 20 KH
want wil gewoon niet teveel KH naar binnen hebben want dan word ik gewoon dikker. Ik kan helemaal niet zovel kcal naar binne werken. wat ik al zei 1 boterham teveel en plop rolletje erbij. lage stofwisseling. Enige voordele is dat ik wel lekker snel groot word :D
 
Ik zie dat Elmar 7 liter water per dag drinkt. Is het nu eigenlijk zo dat voor waterverbruik geld 'hoe meer, hoe beter' tijdens je cut-fase? En tijdens bulk?
 
ja over dreven hoor maar idd wel 5 tot 6 liter. :D
veel pissen en het zit maar in me hoofd dat je dan veel vocht uit piest.
 
Originally posted by Elmar
maar dan 40 pro, 40 vet, 20 KH
want wil gewoon niet teveel KH naar binnen hebben want dan word ik gewoon dikker. Ik kan helemaal niet zovel kcal naar binne werken. wat ik al zei 1 boterham teveel en plop rolletje erbij. lage stofwisseling. Enige voordele is dat ik wel lekker snel groot word :D

Je moet de verhoudingen kiezen die je zelf wilt. Ik gaf slechts een voorbeeld.
Dat je gelijk dik wordt van brood zit gewoon in je hoofd. Je wordt dik van teveel cal. en waar die nu vandaan komen maakt weinig uit.
 
kijk dat is duidelijke taal :D
 
Originally posted by burn
Je maakt de fout door te denken dat vet niet wordt gebruikt als er koolhydraten aanwezig zijn.

Leg mij eens uit wat er met het diëtisch vet gebeurt als insuline hoog is door de koolhydraten ?

Zolang je onder je kcal. behoefte blijft zal je uiteindelijk altijd vet verbranden en verliezen.

Ja en nee, je zult niet alleen vet verbranden maar ook eiwitten. Je dieet speelt daarop de grootste rol. Als jij steeds insuline hoog wilt houden rem je de afgifte van catabole hormonen en catecholamines, welke nodig zijn om vet te verliezen.

Als jij vet eet wordt ook niet alles meteen als energie gebruikt, maar ook een deel opgeslagen.

Zolang je op een hypocalorisch dieet bent en je insulinepeil laag genoeg is zul je het diëtisch vet niet opslaan.

Ik zou elke maaltijd gewoon verdelen over de voedingstoffen. Hierdoor heb je een stabielere insuline afgifte(de vetten vertragen) en minder omzetting van aminozuren naar glucose(koolhydraten beschermen tegen de omzetting van aminozuren naar glucose). Op deze manier zal je dieet makkelijker vol te houden zijn, blijft je insuline spiegel constanter en blijven er meer aminozuren over.

Insuline gooit niet alleen de rem op spier-catabolisme maar ook op die van vet. Insuline wil je tijdens het cutten het liefst zo laag mogelijk houden zodat de catabole hormonen hun werk kunnen doen, namelijk de slot op gebruik van glycogen gooien en overgaan op vet- en eiwitmetabolisme. Neem je genoeg vetten dan zul je minder eiwitten verbranden.
 
Mijn stofwisseling is ook heel laag en sinds ik gestopt ben met roken nog trager. Ben je ook gestopt met roken of heb je nooit gerookt?

Ik heb ook verschillende verhoudingen geprobeerd, zit nu op EKV: 50%-30%-20% Misschien werkt het bij mij. Als ik niet probeer kom ik er nooit achter! Zit al bijna negen maanden tussen de 62-63 kilo. Na twee uur eet ik geen fruit en complexe koolhydraten zoals brood, aardappels, rijst en pasta's meer. Ook neem ik producten met een lage Gi-index!

Hopelijk vind je een goede methode en kan je snel je doel bereiken!

groetjes Daffy:D



Originally posted by Elmar
maar dan 40 pro, 40 vet, 20 KH
want wil gewoon niet teveel KH naar binnen hebben want dan word ik gewoon dikker. Ik kan helemaal niet zovel kcal naar binne werken. wat ik al zei 1 boterham teveel en plop rolletje erbij. lage stofwisseling. Enige voordele is dat ik wel lekker snel groot word :D
 
Originally posted by Dutchgirl
Mijn stofwisseling is ook heel laag en sinds ik gestopt ben met roken nog trager. Ben je ook gestopt met roken of heb je nooit gerookt?

Ik heb ook verschillende verhoudingen geprobeerd, zit nu op EKV: 50%-30%-20% Misschien werkt het bij mij. Als ik niet probeer kom ik er nooit achter! Zit al bijna negen maanden tussen de 62-63 kilo. Na twee uur eet ik geen fruit en complexe koolhydraten zoals brood, aardappels, rijst en pasta's meer. Ook neem ik producten met een lage Gi-index!

Hopelijk vind je een goede methode en kan je snel je doel bereiken!

groetjes Daffy:D




Ik heb nooit gerookt, maar er zijn zoveel verschillende theories, dus moeilijk om te weten welke nu echt is. Maar je moet dus je insuline laag houden maar hoe doe je dat??

ik hou je op de hoogte!
 
Volgens mij moet producten kiezen met een lage Gi-index.
 
Originally posted by Dutchgirl

Na twee uur eet ik geen fruit en complexe koolhydraten zoals brood, aardappels, rijst en pasta's meer. Ook neem ik producten met een lage Gi-index!


geld dit ook voor havermout. Ik et namelijk een uur voor mn training nog een bord met havermout. Dit is omstreeks 17.30 en na mn training en de bijbehorende shake eet ik wel enkel voldoende eiwiten icm bonen
 
Voor je krachttraining is havermout goed. Bedoel je dat je na je training een whey shake neemt en als avondeten voldoende eiwitten met bonen?

Ben je ook aan het cutten? Ik bedoel ieder lichaam is anders. Ik heb een trage stofwisseling, dus daarom probeer ik na 14.00 geen koolhydraten meer te eten.
Voor mijn krachttraining neem ik wel complexe koolhydraten en na mijn training een whey shake. Meestal eet ik 's avonds sperziebonen met kipfilet.
 
Heb nog niet goed gebulkt maar ik probeer nu idd te cutten.
Zal binnekort mn schema eens posten om te zien wat iedereen ervan vind maar t ging mij dus om de havermout. Ben gek op havermout met yoghurt en eet dat als ontbijt en voor t trainen.

en klopt idd, na training een wheyshake en half uur tot een uur daarna kifilet en bonen of groente zoals spinazie of broccoli.
maar kom niet snel massa aan dus ik kan t wel hebben denk ik..hoop ik
 
Originally posted by Gamer
Leg mij eens uit wat er met het diëtisch vet gebeurt als insuline hoog is door de koolhydraten ?
[/B]

De vetverbranding wordt (deels) stopgezet totdat de insuline weer laag is en dus de glucose uit het bloed is(grotendeels naar de spieren). Insuline blijft niet voor eeuwig hoog. Dus een deel van het vet zal worden opgeslagen en een deel verbrandt. Precies hetzelfde als je de cal. van de koolhydraten zou vervangen voor vetten. Een deel wordt opgeslagen en een deel verbrandt. Daarom tellen de calorien gewoon. Uiteindelijk moet je gewoon meer verbranden dan je eet.

Insuline hoeft trouwens niet eens zo hoog te zijn als je kiest voor de goede koolhydraten. Insuline heeft ook verschillende invloeden op verschillende soorten vet. Insuline heeft zo bijvoorbeeld veel minder invloed op inwendig vet dan op hardnekkig vet.

Originally posted by Gamer
Ja en nee, je zult niet alleen vet verbranden maar ook eiwitten. Je dieet speelt daarop de grootste rol. Als jij steeds insuline hoog wilt houden rem je de afgifte van catabole hormonen en catecholamines, welke nodig zijn om vet te verliezen.
[/B]

Insuline kun je niet telkens hoog houden wanneer je onder je cal. behoefte zit. Hoe wou je dat doen? Daar is helemaal geen ruimte voor. Je kunt hoogstens kiezen voor een dieet dat bestaat uit 50% koolhydraten de rest moet vetten en eiwitten zijn. Laten we zeggen 50% van 2000cal. = 250 gram koolhydraten per dag. En dat is echt het maximum. Daarmee kun je nog niet de hele dag je insuline hoog houden. De catecholamines(epinephrine en nor-epi.) waar jij het over hebt zorgen ervoor dat er meer vrije vetzuren in het bloed komen. Dit gebeurt gewoon als de insuline laag is. Is ook heel logisch want als insuline hoog is dan zal de glucose grotendeels voor de energie zorgen.


Originally posted by Gamer
Zolang je op een hypocalorisch dieet bent en je insulinepeil laag genoeg is zul je het diëtisch vet niet opslaan.
[/B]

Precies, ook niet wanneer je daar koolhydraten bij eet.
Maar ik heb een gevoel dat jij het opslaan niet helemaal begrijpt. Als ik 400 gram vet op een dag eet en ik sla daar 200 gram van op, de rest wordt direct verbrand. Ik verbrand op die dag 300 gram lichaamsvet. Hoeveel vet heb ik dan opgeslagen?


Originally posted by Gamer
Insuline gooit niet alleen de rem op spier-catabolisme maar ook op die van vet. Insuline wil je tijdens het cutten het liefst zo laag mogelijk houden zodat de catabole hormonen hun werk kunnen doen, namelijk de slot op gebruik van glycogen gooien en overgaan op vet- en eiwitmetabolisme. Neem je genoeg vetten dan zul je minder eiwitten verbranden. [/B]

Genoeg vetten zijn inderdaad belangrijk, zeker wanneer je laag in de koolhydraten zit. Maar vetten hebben niet de mogelijk tot het leveren van ATP zoals glucose dat heeft. Er zal bij een tekort aan glucose meer eiwit worden gebruikt als energie. Het lichaam reageert hierop door de gh te verhogen en daarmee de eiwitverbranding te beschermen.
Lage insuline levels zijn niet perse nodig om af te vallen. Hoeveel mensen zijn er al niet met een dieet laag in vetten en hoger in koolhydraten vele kilo's kwijt geraakt. Ik vind het geen goede manier, maar het kan.
Probeer het geheel van het 'mechanisme' te zien. Niet alleen een deel. Om af te vallen moet je uiteindelijk minder eten dan je verbrandt. Je moet altijd zorgen dat je genoeg eiwitten en vetten binnekrijgt en de rest gaat vanzelf. Als jij te laag in de koolhydraten zit waardoor je niet met de juiste intensiteit kunt trainen, moet je juist de koolhydraten verhogen. Het zal de vetverbranding echt niet stoppen, zolang je onder je cal. verbruik blijft.
 
Precies, ook niet wanneer je daar koolhydraten bij eet.
Maar ik heb een gevoel dat jij het opslaan niet helemaal begrijpt. Als ik 400 gram vet op een dag eet en ik sla daar 200 gram van op, de rest wordt direct verbrand. Ik verbrand op die dag 300 gram lichaamsvet. Hoeveel vet heb ik dan opgeslagen?

200gr

Het klopt wel dat je met een hoog-koolhydraatdieet + calorietekort zult afvallen. Maar niet alle typen diëten geven dezelfde resultaten. Veel koolhydraten zullen de vetverbranding waarschijnlijk niet stoppen maar wel belemmeren. Bovendien zul je meer vet verbranden bij lage glycogeen. Je begrijpt vast wel dat ik pro-keto ben :p Oftewel, eindeloze discussie ...
 
Originally posted by Gamer

Het klopt wel dat je met een hoog-koolhydraatdieet + calorietekort zult afvallen. Maar niet alle typen diëten geven dezelfde resultaten. Veel koolhydraten zullen de vetverbranding waarschijnlijk niet stoppen maar wel belemmeren. Bovendien zul je meer vet verbranden bij lage glycogeen. Je begrijpt vast wel dat ik pro-keto ben :p Oftewel, eindeloze discussie ...


Ja ag, ik beweer ook niet dat keto per definitie slecht is. Het is alleen geen vereiste om vet te verbranden. Koolhydraten belemmeren misschien de vetverbranding, maar dat komt omdat het gewoon cal. levert en dus verbrandt moet worden. Net als het vet dat je middels je dieet binnenkrijgt. Het volgen van een keto dieet heeft wel andere voordelen, maar m.b.t. de vetverbranding vrij weinig(behalve bij zeer lage vetpercentages). Een voordeel kan zijn de hogere gh afgifte wat uiteindelijk een gunstige invloed heeft op de andrenoceptoren.
Ook heeft een stabiele insuline spiegel het voordeel dat er minder honger ervaren wordt.
 
Om koolhydraten te verbranden moet het lichaam de verbranding van opgeslagen vet (deels) stoppen, wat niet het geval is bij inname van vet. In tegen deel, diëtisch vet stimuleert de verbranding van opgeslagen vet. Je zult dus meer vet verbranden.
 
Originally posted by Gamer
Om koolhydraten te verbranden moet het lichaam de verbranding van opgeslagen vet (deels) stoppen, wat niet het geval is bij inname van vet. In tegen deel, diëtisch vet stimuleert de verbranding van opgeslagen vet. Je zult dus meer vet verbranden.

Als jij vet eet dan wordt de verbranding van opgeslagen vet ook verminderd, omdat de gegeten vetten ook verbrand moeten worden. Hoe jij het brengt lijkt het net of het eten van vet de verbranding van lichaamsvet vergroot. Als je minder vet eet hoef je minder vet te verbranden. Je moet gewoon een calorisch tekort creeeren. Als je het hier niet mee eens bent, dan moeten we het maar eens zijn dat we het niet eens zijn.
 
Back
Naar boven