MuscleMeat

Cut schema

Bezoekers in dit topic

killerp8

Cool Novice
Lid geworden
12 jul 2011
Berichten
91
Waardering
6
Lengte
1m75
Massa
100kg
Vetpercentage
22%
Hallo dit is de 2de keer dat ik een schema maak ik had vorig jaar ook al gemaakt maar heb het niet kunnen volhouden wegens geen doorzettingsvermogen.

Dit keer gaat het gewoon lukken om te cutten, ik wil graag jullie mening hebben over het schema wat ik gemaakt heb:

Wat...................kcall....eiwit....carbs.....vet
Broodx5..............400.....20.......75.........5
Pindakaas100gr....625.....26.......12.........52
Kwark500gr.........354.....65.......17.5.......2.5
Shakex3.............339.....66........27.........4.2
Avond eten ........700.....25........10.........25
Totaal................2314...181......141........88.7

Drink elke dag water en niks anders meer.

Gewicht 109.4kg
Bodyfat 35%
Lengte 175cm
Leeftijd 18

Ik heb uitgerekent dat mijn onderhoud 3500Kcall is volgens de bovenste calculator op deze link http://www.menshealth.nl/artikel/bereken-je-caloriebehoefte.htm
En volgens de onderste is het zo'n 3000kcall.
Ik heb elke dag school en een krantenwijk dus lichamelijk geen zwaar werk

Splitschema 6x per week:
Dag 1 rug biceps traps + 20 min cardio
Dag 2 borst triceps abs
Dag 3 benen schouders + 20 min cardio
Dag 4 rust
Dag 5 rug biceps traps + 20 min cardio
Dag 6 borst triceps abs
Dag 7 benen schouders + 20 min cardio

Ik wil nu proberen 1kg per week af te vallen omdat ik het beu ben om altijd overgewicht te hebben en binnen een half jaar toch goed verschil wil zien.

Alle meningen en tips zijn welkom:)!
 
Laatst bewerkt:
Je hebt veel te weinig vet. Probeer op 1g vet/ kg lichaamsgewicht te zitten. Kaas kan je ook vervangen door kipfilet, zalm, pindakaas. En als je meer wil eten neem dan je shakes met water. Dan komt er daar ook weer wat vrij, heb je zo een klein tussendoortje bij.
 
3x per week trainen en niet vaker, en meer eten als je cardio wilt doen.

Hoger in eiwitten zitten, meer vetten
 
Schema aangepast ben nog aan het zoeken wat meer vetten geeft en niet meer kcall
 
Schema aangepast ben nog aan het zoeken wat meer vetten geeft en niet meer kcall
Dat bestaat niet aangezien 1 gram vet ongeveer 9 kcal oplevert.
Je zult dus ofwel eiwitten ofwel koolhydraten moeten minderen en vetten moeten ophogen.
Vetbronnen: Zalm, pindakaas, pinda's, noten, eieren, olijfolie, avocado
 
Dat bestaat niet aangezien 1 gram vet ongeveer 9 kcal oplevert.
Je zult dus ofwel eiwitten ofwel koolhydraten moeten minderen en vetten moeten ophogen.
Vetbronnen: Zalm, pindakaas, pinda's, noten, eieren, olijfolie, avocado

Okey bedankt!

Heb het weer aangepast maar ik wil niet te laag in eiwitten komen omdat ik aan het cutten ben
 
Okey bedankt!

Heb het weer aangepast maar ik wil niet te laag in eiwitten komen omdat ik aan het cutten ben

Zelfs in een cut is 2 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht meer dan genoeg om je spiermassa te behouden.
Daarnaast zijn veel vetbronnen ook rijk aan eiwitten (eieren, zalm, pinda's, noten en pindakaas)
 
Net gewogen sta op 105.6kg :D gaat wel wat snel maar misschien ook wat vocht er af of iets dergelijks merk niks van krachtverlies tot nu toe
 
Je progressie zal zeker nog stagneren, dat kan ik je alvast op een briefje geven.
De kunst is om dat punt snel genoeg te herkennen en in te grijpen;)
Voor nu goed bezig in ieder geval en ga zo door :D
 
Een update voor de gene die geïnteresseerd zijn.

Sta nu op 102.3kg ben wel 3 weken terug met creatine begonnen ( ik weet dat crea vocht vast houd maar wil zoveel mogelijk kracht behouden zolang ik nog in een te hoog bf zit )

Totaal +- 7kg kwijt :D
 
Een update voor de gene die geïnteresseerd zijn.

Sta nu op 102.3kg ben wel 3 weken terug met creatine begonnen ( ik weet dat crea vocht vast houd maar wil zoveel mogelijk kracht behouden zolang ik nog in een te hoog bf zit )

Totaal +- 7kg kwijt :D

lekker bezig ;) Wat is je bf nu eigenlijk?
 
lekker bezig ;) Wat is je bf nu eigenlijk?

Denk nu zo'n 30% als ik zo'n elektrisch weegschaal van mijn sportschool moet geloven..

In ieder geval veels te hoog nog
 
Die weegschalen kloppen van geen kant. Wat er gebeurt is dat deze de weerstand van je lichaam meet. Vet geleidt niet. Er zit dus een soort van formule in die dat berekend.
Nadeel van die apparaten is dat je alleen je onderlichaam meet. Dus zeer onnauwkeurig.
Je kan er wel op zien dat je vet% daalt. maar absoluut klopt het nooit. Ook de daling niet. Want je kan ook bij wijze van spreke meer afvallen op je bovenlichaam en dat wordt dan niet meegerekend.
Om een simpel voorbeeld te geven. ik heb ook zo een weegschaal en volgens dat ding heb ik 30% vet. Wat echt niet zo is. Het is dus slechts een indicatie dat je gedaald bent. Maar het gaat omlaag en dat is wat telt! :)
 
Die weegschalen kloppen van geen kant. Wat er gebeurt is dat deze de weerstand van je lichaam meet. Vet geleidt niet. Er zit dus een soort van formule in die dat berekend.
Nadeel van die apparaten is dat je alleen je onderlichaam meet. Dus zeer onnauwkeurig.
Je kan er wel op zien dat je vet% daalt. maar absoluut klopt het nooit. Ook de daling niet. Want je kan ook bij wijze van spreke meer afvallen op je bovenlichaam en dat wordt dan niet meegerekend.
Om een simpel voorbeeld te geven. ik heb ook zo een weegschaal en volgens dat ding heb ik 30% vet. Wat echt niet zo is. Het is dus slechts een indicatie dat je gedaald bent. Maar het gaat omlaag en dat is wat telt! :)

Haha ja ik zie gelukkig wel dat alles omlaag gaat :D

Nog zo'n 20kg af te vallen dus heb zeker wel nog 30% +
 
Weer is een update vanochtend gewogen sta op 97.3kg met een bf van +- 25% gaat lekker zo zie al verschil +-12kg kwijt nu nog zo'n 13k te gaan dan ben ik bij mijn doel:)
 
Back
Naar boven