MuscleMeat

Cut schema

Bezoekers in dit topic

TheForbidden

Novice
Lid geworden
6 mrt 2012
Berichten
15
Waardering
1
Lengte
2m10
Massa
106kg
Vetpercentage
11%
In december 2015 ben ik (21 jaar, 2,10 m) serieus begonnen met trainen door te starten met een bulk op een vet percentage van 14%, toen ben ik in 5 maanden 7 kg aangekomen waarvan 1 kg vet (vet % licht gestegen 1%). Nu ben ik +- 110 kg met 15% en wil ik dit dmv een tekort op voeding omlaag brengen naar +- 11% zodat daarna de bulk weer ingezet kan worden op een beter vet percentage.

Ik heb geprobeerd een tijdje een tekort te creëren door cardio maar dit werkt niet omdat dan de trainingen erg lang worden. Ik train (KT) momenteel 5 maal in de week 1,5 uur (1x benen en onderrug, en 2x borst en bovenrug en armen en schouders). Sinds afgelopen week heb ik daarom een nieuw ideaal voedingsschema opgesteld waardoor ik een tekort creër waarbij er zoveel mogelijk opgebouwd spierweefsel intact blijft (tekort van 300-500 kcal).

Mijn trainingsschema bestaat grotendeels uit compounds (setjes van 4x8) en heb ik naar wens aangepast in een ander topic dus daar ligt het probleem niet. Mijn vraag: is dit een goed voedingsschema of wat zouden jullie eraan veranderen? Ik weet dat de jam in kwark en de tomatensaus voor de rijst niet ideaal is maar anders heeft het onvoldoende smaak naar mijn mening :) 's ochtends een shake want vast voedsel is moeilijk te verteren zo vroeg ;)

schema.PNG
 
Je verhaal klopt goed, je weet wat je aan het doen bent en wat je wil bereiken. Wat dat betreft top!
Je voedingsschema is oke qua calorieën, maar je eet veeeeeeel te weinig vet. Richtlijn is ongeveer 1 gram/kg lichaamsgewicht.
Je vet moet je minimaal verdubbelen en dan ook calorieën uit je eiwitten en koolhydraten verlagen om zo te compenseren.
 
Daar heb je helemaal gelijk in, daar kwam ik zelf ook achter. In het schema staat dat de avondmaaltijd niet is meegenomen (wel kcal maar geen k/e/v verhouding omdat dit verschilt per avond). De beste oplossing die ik hiervoor zie is het weglaten van 1 scoop brinta in de morgen (28 gr, 97 kcal, 18 k, 3 e en 0,6 v) + 1x brinta (56 gr) in de avondshake (194 kcal, 36k, 6e en 1,2v) en verminderen avondeten naar 500 kcal (200 kcal verlagen) om dit te vervangen door 75g walnoten met de lunch (500 kcal, 4 k, 12 e en 51 v).

Hierdoor blijf ik op kcal nauwelijks gelijk, zak ik ietswat in koolhydraten, eiwitten ook +- gelijk en vetten stijgen met 50 gr.

Bedankt voor de opmerking!
 
Back
Naar boven