AndroidHealthClinic

Cut van 15% naar 10% in 8 weken

Bezoekers in dit topic

Haye

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
19 apr 2007
Berichten
445
Waardering
22
Lengte
1m82
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Beste mede sporters,

Ik heb een redelijk succesvolle bulk achter de rug van:
73kg @ 14% bf naar:
79kg @ 15% bf in 3 maanden.

Ben trouwens 1.79 m @ 79 kg @ dus de 15%

Dit betekend ongeveer 4.5 kg gewichtstoename in VVM en ongeveer 1,5 kg vet. Ik hoop dat hier in ieder geval 3kg spier bij zit.

Ik ben eigenlijk nooit lager gegaan als 14% bf, behalve toen ik een jaartje of 12 was, was toen shredded :P. Anyhow ik heb uitgerekend dat ik er 2 maanden over doe om van 15% naar 10% te cutten, ik houd er rekening mee dat dit wat langer zal duren i.v.m. de feestdagen etc.

Mijn training is als volgt ingericht:

Maandag
Borst, Biceps, Buik

Woensdag
Rug, Schouders

Vrijdag
Benen, Triceps

Voedingswaardes voor de bulk zagen er zo uit:
circa 3000 kcal
e: 236 gram
k: 270 gram
v: 94 gram
verhoudingen: 33/38/29

Voedingswaardes voor de cut zien er als volgt uit:
circa 2500 kcal
e: 245 gram
k: 216 gram
v: 76 gram
verhoudingen: 40/35/25

Voedingsschema is bijgevoegd.

Supplementen:
Whey Delicious ('smorgens 40 gram en na het trainen 40 gram)
Night Protein (40 gram voor slapen)
Xtend BCAA's (1 scope tijdens training)
---- Gestopt ---- Creatine Monohydraat (5 gr per dag)

Ik zal iedere twee weken twee foto's posten, de foto van twee weken eerder en de foto van de postdag met lichaamsstats. De eerste foto zal ik morgenavond online zetten.

Waarschijnlijk zullen veel mensen vinden dat het zonde is om te cutten met mijn gewicht en vooral rond deze periode van het jaar, de reden dat ik het doe is om eens te zien hoe ik eruit zie op een lager vp en om vervolgens daarna weer volop te kunnen bulken (vp mag dit keer niet meer boven de 14% komen :))

Foto's van het begin van de cut + de meest recente foto's ter vergelijking
Dag voordat de cut begon, 79kg @ 15% @ 16-12-2012
16h3q7d.jpg

2l9o70j.jpg

16ib4le.jpg

2cdu6bl.jpg





Ik ben wat bloated door de creatine (inmiddels even mee gestopt voor de cut 1 weekje on geweest) ook is de belichting erg slecht waar de foto's genomen zijn, er gaat een hoop detail verloren waardoor ik er nogal "plat" uit zie, zie mijn avi, is met dezelfde BF genomen bij betere belichting. Anyhow het kan alleen maar beter worden :)

Als je me log volgt, leuk, als je hem niet volgt geen probleem is ook eigenlijk meer voor mezelf :D

Commentaar over voedingsschema / aanpak etc is altijd welkom!

---------- Updates -----------
Week 0 - 79kg @ 15%bf
Week 1 - 77kg @ 14.5%bf
Week 2 - 77kg @ 14.1%bf
Week 3 - 76.8kg @ 13.9bf (Feestdagen eindelijk voorbij!) Pagina 2 voor nieuwe Foto's
Week 5 - 76.1kg @ ?? bf (Zou normaal gesproken nieuwe foto's posten maar daar is vandaag helaas geen tijd voor...)
Week 7 - 75.4kg @ ?? bf (Deze keer op de maandag i.p.v. de zaterdag omdat ik week 6 niets gemeten had)

Nieuwere Foto's ter vergelijking, deze zijn van 22-02-2013
28k6k9c.jpg

158bh3r.jpg

110ksif.jpg

10zd6o4.jpg

eth6k9.jpg

2d8kf95.jpg


Foto'tje Week 12 - 15-03-2013
2ed62z4.jpg


Hoi mensen!

Sinds de laatste post hier (zie foto hierboven) heb ik besloten te gaan cleanbulken totaan eind Juli om vervolgens in Augustus 4 weekjes te gaan cutten, daarna ga ik op vakantie en hoop ik weer in een betere shape te zijn als de vorige vakantie ;)

Aangezien ik hier al mijn "cut" progressie in bij houd even een cleanbulk foto'tje ter vergelijking, de foto's hieronder daar zit exact 3 maanden tussen in waarvan ik de laatste maand aan het overgaan ben naar Intermittent Fasting.

2u58az6.jpg



Greets,
Haye
 

Bijlagen

  • Voeding_en_onderhoud.xls
    300,5 KB · Weergaven: 402
Laatst bewerkt:
Mijn training is als volgt ingericht:

Maandag
Borst, Biceps, Buik

Woensdag
Rug, Schouders

Vrijdag
Benen, Triceps

Voedingswaardes voor de bulk zagen er zo uit:
circa 3000 kcal
e: 236 gram
k: 270 gram
v: 94 gram
verhoudingen: 33/38/29

Voedingswaardes voor de cut zien er als volgt uit:
circa 2500 kcal
e: 245 gram
k: 216 gram
v: 76 gram
verhoudingen: 40/35/25


Daarmee zal je die 5% niet gaan halen in twee maanden en de feestdagen zullen het er niet makkelijker opmaken.

-Minstens 4x per KT
-Cardio eigenlijk ook wel nodig wil je het in twee maanden halen

* *************************************
-Ik heb je schema niet gecheckt maar, geen snelle suikers in de cut, zuivel zo veel mogelijk vermijden.

-Eet je koolhydraat rijke maaltijden voornamelijk bij ontbijt, voor en na de training.

-1-2 stuks fruit per dag.

-Ga Carb cyclen, zeker als je maar 3x per week KT doet en dit niet omhoog wil brengen. Dat betekend: rustdagen max 10% aan carbs op de KT dagen ga je gewoon dat schema dat je nu hebt aanhouden.

Succes!
 
-Minstens 4x per KT
-Cardio eigenlijk ook wel nodig wil je het in twee maanden halen

* *************************************
-Ik heb je schema niet gecheckt maar, geen snelle suikers in de cut, zuivel zo veel mogelijk vermijden.

-Eet je koolhydraat rijke maaltijden voornamelijk bij ontbijt, voor en na de training.

-1-2 stuks fruit per dag.

-Ga Carb cyclen, zeker als je maar 3x per week KT doet en dit niet omhoog wil brengen. Dat betekend: rustdagen max 10% aan carbs op de KT dagen ga je gewoon dat schema dat je nu hebt aanhouden.

Succes!

Hartelijk bedankt voor je tips, ik heb trouwens 200 kcal gecut op de 2500 kcal zodat ik op de 2300 kom anders eet ik op onderhoud incl sporttoeslag... dus de carbs en vetten zijn wat omlaag gegaan.

Fruit in de cut? is dat meer als opvulling of is het een handige toevoeging?

Met Carb cyclen ben ik een beetje angstig voor het te weinig binnen krijgen van voedingsstoffen... Ik zit nu in totaal 500 onder onderhoud (2800) en als ik ga cutten op mijn carbs dan zal dit nog eens lager zijn...

Ik ben benieuwd hoe ver ik kan komen in de acht weken. Raad je trouwens nog fatburners aan ten ondersteuning, of laat ik het zo stellen, hebben fatburners wel meerwaarde als je rond de 15% zit?

Merci en ik houd de log updated ;)
 
Hartelijk bedankt voor je tips, ik heb trouwens 200 kcal gecut op de 2500 kcal zodat ik op de 2300 kom anders eet ik op onderhoud incl sporttoeslag... dus de carbs en vetten zijn wat omlaag gegaan.

Fruit in de cut? is dat meer als opvulling of is het een handige toevoeging?

Met Carb cyclen ben ik een beetje angstig voor het te weinig binnen krijgen van voedingsstoffen... Ik zit nu in totaal 500 onder onderhoud (2800) en als ik ga cutten op mijn carbs dan zal dit nog eens lager zijn...

Ik ben benieuwd hoe ver ik kan komen in de acht weken. Raad je trouwens nog fatburners aan ten ondersteuning, of laat ik het zo stellen, hebben fatburners wel meerwaarde als je rond de 15% zit?

Merci en ik houd de log updated ;)
-Fatburners zijn absoluut niet nodig.

-Fruit is voor de vitamines en is gewoon belangrijk, neem 1 stuk in de ochtend of voor de training.

-Carbs heb je inprincipe niks aan, is alleen een energie leveraar. Er zitten her en der wel mineralen in en vitamines, maargoed dat kun je met een multivit pil binnen krijgen. En in twee maanden zou ik toch echt even kijken naar carb cycling. Je eiwitten gewoon hoog houden.

-En ja ik cyclede op 2000 kcal ging prima, ipv carbs at ik gewoon een kilo groente per dag :D. Elke maaltijd 200g behalve de eerste en laatste. Bij de eerste nam ik een stuk fruit en bij de laatste alleen tonijn of kwark. Mijn macro's waren perfect in orde.

-Fatburner heel misschien als je letterlijk die hard traint elke dag dus cardio en 4x per week KT wil je naar 6% gaan in de late stage. Maar naar de 10% zou voeding alles moeten bepalen.

Goodluck!
 
Guys,

Heb foto's gepost in de openingspost (blijf ik iedere twee weken doen)

Op de foto's gaat een hoop verloren en zie ik er klein uit. Naast het meten van het vetpercentage meet ik momenteel de volgende punten om wat vooruitgang te volgen:

Bicep links: 37 cm
Bicep rechts: 37.5 cm
Over de navelstreek: 92 cm (thuis nog even verifieren)
Middel: 83 cm
 
Guys,

Heb foto's gepost in de openingspost (blijf ik iedere twee weken doen)

Op de foto's gaat een hoop verloren en zie ik er klein uit. Naast het meten van het vetpercentage meet ik momenteel de volgende punten om wat vooruitgang te volgen:

Bicep links: 37 cm
Bicep rechts: 37.5 cm
Over de navelstreek: 92 cm (thuis nog even verifieren)
Middel: 83 cm
Met een knijptang gemeten, drie punts meting? Ik schat hoger dan 15%, weet niet zeker hoor.
 
succes kerel
 
Het lijkt me dat je wel iets hoger zit dan 15% aan de foto's te zien? Anyway, succes! Ik hou 't in de gaten.
 
BF is echt gemeten met een caliper (3 punts meting) ik moet zeggen dat de belichting echt waardeloos is, hierdoor gaat er wat detail verloren. Ik heb bijvoorbeeld 4 abs die lichtjes doorkomen en op mijn schouders kan ik bij het trainen en/of opspannen, de vezels (als ik het zo correct omschrijf) zien.

Bedankt voor het volgen!
 
Laatst bewerkt:
Zijn die foto's genomen met aangespannen buikspieren? (iets dat ik me altijd afvraag bij foto's over vetpercentages).

Als ik dit met mezelf vergelijk (15-16%) denk ik dat je er nog iets boven zit. (ik kan als ik mijn buikspieren aanspan wel wat blokjes zien).

Overigens veel succes! Ben momenteel ook bezig met een cut, tussen de feestdagen door. Dus ben benieuwd of je het gaat halen;).
 
ik ga je volgen. Je zit op een vergelijkbaar punt als mij, ik weeg 80 en zit ook ongeveer op 15% BF. Ik ben ook aan het droogtrainen om dezelfde reden.

Die calippers zijn niet altijd even nauwkeurig helaas, ik laat hem bij ons zo ook altijd meten maar dan krijg ik 11-12%.

Succes, and keep us posted!


Ik zie trouwens dat je 3x in de week traind op maandag, woensdag en vrijdag.
dan raad ik je aan om Fullbody te trainen. Ik volg bijvoorbeeld stronglifts. Maar dan heb je genoeg rust en gain je als beginner heel goed!

+ In de cut gebruik je dan al je spieren = meer energie verbruikt = sneller cutten als je het goed doet.
 
Laatst bewerkt:
Zijn die foto's genomen met aangespannen buikspieren? (iets dat ik me altijd afvraag bij foto's over vetpercentages).

Als ik dit met mezelf vergelijk (15-16%) denk ik dat je er nog iets boven zit. (ik kan als ik mijn buikspieren aanspan wel wat blokjes zien).

Overigens veel succes! Ben momenteel ook bezig met een cut, tussen de feestdagen door. Dus ben benieuwd of je het gaat halen;).

Hey Michel,

Nee zijn niet genomen met aangespannen buikspieren, wel genomen na het eten in officieel nog de bulkperiode (16e, 17e begon mijn cut :D)

---------- Post toegevoegd Tue 18 Dec 2012 om 19:58 ----------

ik ga je volgen. Je zit op een vergelijkbaar punt als mij, ik weeg 80 en zit ook ongeveer op 15% BF. Ik ben ook aan het droogtrainen om dezelfde reden.

Die calippers zijn niet altijd even nauwkeurig helaas, ik laat hem bij ons zo ook altijd meten maar dan krijg ik 11-12%.

Succes, and keep us posted!


Ik zie trouwens dat je 3x in de week traind op maandag, woensdag en vrijdag.
dan raad ik je aan om Fullbody te trainen. Ik volg bijvoorbeeld stronglifts. Maar dan heb je genoeg rust en gain je als beginner heel goed!

+ In de cut gebruik je dan al je spieren = meer energie verbruikt = sneller cutten als je het goed doet.

Bedankt voor je tips! Ik blijf toch even hangen op de 3x split om te zien hoe dat gaat.

Bedankt voor het volgen!
 
Ziet er goed uit. Als je dat buikje een beetje weggecut krijgt ben je op de goede weg!
 
Ik heb gisterenavond voor de test nog eens de omtrek van mijn buik en middel genomen. Deze is gedropt naar 89CM (buik ter hoogte van navel) en 82.5CM (middel). Verlies je de eerste paar dagen al zoveel vocht dat dit zo'n verschil kan maken?

Was namelijk 92 en 83 cm. Wegen doe ik a.s. Zaterdag pas, ik heb het idee dat het goed gaat. Wel wat moeier met minder carbs!
 
Kleine update.

Middel omtrek: 92 -> 88 (Navelhoogte)
Middel omtrek: 83 -> 82 (Boven navel, smalste stuk zeg maar)
Bicep rechts: 37.5
Bicep links: 37.5 (? vorige keer 37 misschien niet goed gemeten vorige keer...)
Gewicht: 77.1 KG
Vetpercentage: 14.4%

Still going! Ik pas nu de carbcycling methode toe. Merk wel dat ik er soms echt onwijs moe van wordt, maargoed het is voor een goed doel :)

Over een week zal ik nieuwe foto's maken en posten en uiteraard vergelijken met die van het begin van de cut!

Fijn weekend allemaal
 
Je verliest altijd als eerste vocht en dan pas vet.
Toen ik begon in de cut dropte ik zo 5 kilo vocht in 1 week haha
 
Je verliest altijd als eerste vocht en dan pas vet.
Toen ik begon in de cut dropte ik zo 5 kilo vocht in 1 week haha

Ja klopt! Ben gewoon van 79KG naar 77 gegaan. Ik ben benieuwd wat de aankomende weken me gaan brengen.
 
Ik heb tijdens de feestdagen tactisch gegeten :) overdag veel minder en 's Avonds gewoon lekker vlees/carbs geen saus, geen frisdrank, 1 biertje per avond.

Mijn cut heeft dus wel stilgelegen, maar toch ben ik in VP omlaag gegaan, ik hang nu op 14.1 % @ 77. Het eten voor de cut ligt al klaar in de vriezer en ik kan ook niet wachten om er vanaf morgen weer volledig voor te gaan.

14.1% @ 77KG = 10.8KG aan non-VVM waarvan ik 29% moet kwijtraken om op ongeveer 10% te staan, houdt dus in: ongeveer 3 kilo aan vet.

Ik merk vooral aan mijn borst ,onderarmen en benen dat deze droger worden. Op mijn borst begin ik net zoals bij m'n schouders de vezeltjes te zien, en ik zie (wat ik nog nooit gezien heb bij mezelf) de onderscheidende lijn tussen de pectoralis major en minor (boven en onderkant borst)

Ik zal a.s. Zondag op mijn refeed dag, nieuwe foto's posten. Ik twijfel echter of ik deze weer in k*t belichting zal nemen, of dat ik vanaf nu een beter verlichtte kamer zal gebruiken.

Tot snel!
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven