XXL Nutrition

Cut van 15% naar 10% in 8 weken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik ga je volgen, net even doorgelezen, wil zelf ook van 14% naar 10% in 8 weken (3 puntsmeting)

Succes igg en waarom geen fatburner voor de laaste restjes?
 
Dat is ook zeker een moment waar ik me op verheug! Ben benieuwd wat het eindresultaat gaat zijn, heb mijn eigen lichaam altijd gezien rond de 14% vet!

---------- Post toegevoegd Mon 25 Mar 2013 om 23:29 ----------



Olijf olie in de zin van vet van de croma vervangen voor verzadigd vet uit olijf olie!

zou toch proberen. ;)
ik ken iemand die in wedstrijdvoorbereiding zat bij mascha,
hij zat ook vrij laag in vet en toen ik dit ook ging proberen was dit echt een verbetering voor mijn fysiek.
vetten zijn belangrijk maar er word al gauw overdreven;)

250gr eiwit voor iemand van 75 kg is wel erg veel trouwens.
dat heb je niet nodig + als je het vervangt door carbs = meer energie voor zware training = meer spierbehoud :)
ik at eerst ook zo veel maar het werkt veel beter om genoeg eiwitten te eten maar niet te overdrijven zodat je meer ruimte hebt voor carbs om hard te trainen.

verder al mooi resultaat toch :)
nice dat je vet verliest en spiermassa wint!
 
Laatst bewerkt:
zou toch proberen. ;)
ik ken iemand die in wedstrijdvoorbereiding zat bij mascha,
hij zat ook vrij laag in vet en toen ik dit ook ging proberen was dit echt een verbetering voor mijn fysiek.
vetten zijn belangrijk maar er word al gauw overdreven;)

250gr eiwit voor iemand van 75 kg is wel erg veel trouwens.
dat heb je niet nodig + als je het vervangt door carbs = meer energie voor zware training = meer spierbehoud :)
ik at eerst ook zo veel maar het werkt veel beter om genoeg eiwitten te eten maar niet te overdrijven zodat je meer ruimte hebt voor carbs om hard te trainen.

verder al mooi resultaat toch :)
nice dat je vet verliest en spiermassa wint!

Daar lijkt het inderdaad op. Blijkbaar heeft mijn lichaam minder voedsel nodig dan ik altijd gedacht heb. Speel nu vet weg en win kracht op 2000-2300 kcal. Het gaat niet super snel ofzo, maar ik blijf dit gewoon doen tot ik op 10% zit, vervolgens ga ik kijken of ik +-0.25 kg per week kan gainen op 2600-2800 kcal.

Ben helaas ff ziekjes geweest, dus twee trainingen gemist, daarna de paasdagen dus wat ongebruikelijker gegeten dan normaal. Maar het gaat nog best zo. Oja nog wat leuks, bench en deadlift zijn beiden omhoog gegaan, ik wil niet gelijk extra spiermassa koppelen aan extra kracht, maar ik blijf het toch wonderbaarlijk vinden aangezien mijn enige carbs per dag 's Morgens 35gr brinta en twee boterhammen rond 11.00 uur zijn.

Ik hoop eind deze maand KLAAR te zijn met cutten, heb onwijs veel zin om juist wat massa te gaan bouwen en sterker te worden, ik houd jullie op de hoogte!

Greets,
Haye
 
Wat is je voedingssschema op dit moment dan?
 
Zie bijgevoegd. Is ongeveer het schema dat ik nu gebruik. Soms 's Avonds wat gebakken eieren omdat ik er trek in heb!
 

Bijlagen

  • Voeding_en_onderhoud.xls
    300 KB · Weergaven: 205
Ik ga je volgen, net even doorgelezen, wil zelf ook van 14% naar 10% in 8 weken (3 puntsmeting)

Succes igg en waarom geen fatburner voor de laaste restjes?

Hey thanks! Nee ik heb gewoon cardio toegevoegd en nu gaat het wel weer volgens mij ;)
 
Volgens 2 formules van kcal behoefte moet ik voor onderhoud 2900kcal eten. Echter ik zit nu op 2750 zonder cardio en ik kom gewoon aan, verschilt heel erg persoon volgens mij.
 
Volgens 2 formules van kcal behoefte moet ik voor onderhoud 2900kcal eten. Echter ik zit nu op 2750 zonder cardio en ik kom gewoon aan, verschilt heel erg persoon volgens mij.

Tuurlijk, die berekeningen gaan uiteindelijk ook maar uit van gemiddeldes. Het blijft voor jezelf uitproberen.
 
Even een quick update. Foto is vanmiddag getrokken vanaf m'n mobiel en dus niet geweldig.
w9jmvs.jpg


Obliques worden steeds duidelijker! Eindelijk begint de zwemband kleinernte worden. Dit weekend komen er ook 'echte' foto's!
 
Is bij die foto de buik aangespannen of ontspannen?
 
In alle eerlijkheid, ik zou beginnen cleanbulken man.
Je gaat zeer weinig massa overhouden als je nog verder gaat cutten, my 2 cents.
 
In alle eerlijkheid, ik zou beginnen cleanbulken man.
Je gaat zeer weinig massa overhouden als je nog verder gaat cutten, my 2 cents.

Ik snap je helemaal! Zit een beetje te twijfelen om de cut door te zetten tot aan eind april of om te beginnen met een langzame bulk... Ik heb stubborn fat op de onderbuik en rug zitten waar ik graag vanaf wil. Nog ff over nadenken dus ;)
 
Zie wel duidelijk veel verschil tussen deze en de vorige foto hoor, goed bezig man!
Zou zelf nog even april afmaken en dan cleanbulken.
 
De cut lijkt goed te gaan maar wel wat minder als normaal. Nieuwe metingen moet ik even overslaan aangezien ik weer ga beginnen met creatine. De reden dat ik weer een start maak met Creatine is dat ik nu langzaamaan begin te remmen qua afvallen, ik hoop dat ik met de creatine wat meer reps kan pakken (niet dat ik krachtverlies heb geleden, totaal niet!)

Nieuwe foto's had ik verwacht afgelopen week te maken in de hoop dat het vet onder mijn pecs drastisch verminderd zou zijn, dit is nog niet zo maar het gaat wel de goede kant op!

Eens kijken hoe het A.S. Zaterdag is!

Je kunt ook een maandje clean bulken zodat je 1 kg vvm ofzo erbij krijgt en zodat je stofwisseling ook weer even een boost krijgt. Vervolgens kun je je cut doorzetten. Is een persoonlijke mening en niet iedereen zal het een goed idee vinden maar dat zou een idee kunnen zijn. Succes in ieder geval nog je bent op de goede weg!
 
heb je al nieuwe fotos van je rug enzo ? hoe zit het met het vet op je onderrug ?
 
Hey Jongens,

Ben afgelopen week erg ziek geweest, werkelijk geen hap door m'n keel gekregen. Dik balen dus, niet gesport, slecht en WEINIG gegeten, resultaat is dus dat ik van 73.5 ben gedropt naar 72, en hier baal ik van!

Heb overigens nog steeds last van misselijkheid (is eindelijk minder aan het worden) dus ik ga deze week weer beginnen met sporten. Cutten is voor voorlopig uiteraard klaar. Nu maar eens op onderhoud eten en rustig wennen...

@Jappe007
Vet op onder rug is er nog, misschien dat het de volgende keer dat ik ga cutten eraf gaat. We will see!
 
Hoi mensen!

Sinds de laatste post hier heb ik besloten te gaan cleanbulken totaan eind Juli om vervolgens in Augustus 4 weekjes te gaan cutten, daarna ga ik op vakantie en hoop ik weer in een betere shape te zijn als de vorige vakantie ;)

Aangezien ik hier al mijn "cut" progressie in bij houd even een cleanbulk foto'tje ter vergelijking, de foto's hieronder daar zit exact 3 maanden tussen in waarvan ik de laatste maand aan het overgaan ben naar Intermittent Fasting.

2u58az6.jpg
 
Nieuwe cut is begonnen, ik houd een soort log bij in Word, ik post deze keer pas foto's als de cut klaar is, methode is iets veranderd, ik cut nu d.m.v. IF. eetwindow is tussen 15.00 en 21.00, rest is alleen water, momenteel rond de 2300 kcal, ben gisteren begonnen. Begin foto deze keer is de foto in m'n avatar.

Nu wat stats (gisteren gemeten):

Gewicht: 76.1KG
Bicep: 36.5 cm
Buik love handel hoogte: 84 cm
Vetpercentage: Geen idee, denk iets van 12.5% / 13%
Doel: 10% of lager
 
Ik heb ongeveer dezelfde stats als jij, en ben er ook zwaar aant over nadenken om te cleanbulken tot ik mijn gewenst resultaat bereikt heb.. :)

Denk dat er gewoon niet veel overblijft als je nog lager wilt gaan in vet%, my meaning. ( geldt dus ook voor mij ;) )
 
Back
Naar boven