XXL Nutrition

Cut van 15% naar 10% in 8 weken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Merk je veel krachtsverlies? Je bent al een aardig tijdje aan het cutten toch?
 
Ja dit is al week 12! Ik heb nog GEEN krachtverlies gehad, bij de deadlift zelfs wat sterker geworden. De rest van de oefeningen daar doe ik niet minder als voordat ik begon met cutten

Ik heb trouwens deze foto ook even in de startpost gezet. Ik begin eigenlijk wel nieuwsgrierig te worden naar wat jullie als start vetpercentage schatten en het percentage waarop ik nu zit in de laatste foto.

Dus als jullie zouden willen schatten graag! :P
 
Laatst bewerkt:
Succes! Van welk gewicht kom je af?

Dankje! Ik kom van 70 kg, maar het is een lichte cut van totaal maar 5 weken. Ik doe het puur om net even een klein beetje vet te verliezen. Hierna ga ik weer een tijdje erg clean bulken, en dan in de zomer een wat diepere cut om op tussen de 7 - 9 % te komen.
 
Ja dit is al week 12! Ik heb nog GEEN krachtverlies gehad, bij de deadlift zelfs wat sterker geworden. De rest van de oefeningen daar doe ik niet minder als voordat ik begon met cutten

Ik heb trouwens deze foto ook even in de startpost gezet. Ik begin eigenlijk wel nieuwsgrierig te worden naar wat jullie als start vetpercentage schatten en het percentage waarop ik nu zit in de laatste foto.

Dus als jullie zouden willen schatten graag! :P

Ik gok die laatste foto zon 10/11%. Ligt er ook een beetje aan of je je buikspieren aan spant...

Hoeveel weeg je nu precies? Aan de hand van de beginfoto en gewicht kun je dan een beetje rekenen.
 
Ik gok die laatste foto zon 10/11%. Ligt er ook een beetje aan of je je buikspieren aan spant...

Hoeveel weeg je nu precies? Aan de hand van de beginfoto en gewicht kun je dan een beetje rekenen.

Wow dat is een lage schatting, had ik niet verwacht! Ik weeg nu ongeveer 74, ik denk zelf dat ik op 12-12.5 zit Ik span mijn buik op de foto aan. Ik heb een bloed irritante love handle die langzaam weg aan het smelten is!
 
Wow dat is een lage schatting, had ik niet verwacht! Ik weeg nu ongeveer 74, ik denk zelf dat ik op 12-12.5 zit Ik span mijn buik op de foto aan. Ik heb een bloed irritante love handle die langzaam weg aan het smelten is!

Als jij op de beginfoto 79kg was met 15%, en nu 74k met 12% bent, dan zou je 2,37kg vet verloren moeten zijn. Maar je bent 5 kilo afgevallen, dus ik denk dat het vetpercentage op de begin foto veel hoger lag dan 15%;)


Maar je bent op de goede weg! Merk je dat het nu veel langzamer gaat eigenlijk? Bij mij ging het na week 4 echt stukken langzamer, ik heb maar 6 weken gecut :P
 
Als jij op de beginfoto 79kg was met 15%, en nu 74k met 12% bent, dan zou je 2,37kg vet verloren moeten zijn. Maar je bent 5 kilo afgevallen, dus ik denk dat het vetpercentage op de begin foto veel hoger lag dan 15%;)


Maar je bent op de goede weg! Merk je dat het nu veel langzamer gaat eigenlijk? Bij mij ging het na week 4 echt stukken langzamer, ik heb maar 6 weken gecut :P

Vergeet niet dat als je net begint met cutten je ook veel vocht verliest.

Denk dat je begon met 16% en nu zo op 12-13% zit... Maar het blijft lastig zo te gokken, toevallig ook je taille op gemeten?
 
Vergeet niet dat als je net begint met cutten je ook veel vocht verliest.

Denk dat je begon met 16% en nu zo op 12-13% zit... Maar het blijft lastig zo te gokken, toevallig ook je taille op gemeten?

Ja, ik denk ook dat ik mijn VP veel lager ingeschat heb aan het begin. Ik ga vanavond of morgen even opnieuw opmeten. Ik weet dat de CM's eraf vliegen.
 
hoe staan je stats nu ben benieuwd ? :)
 
Ik heb niet echt PR's en de krachtstation zijn alles behalve indrukwekkend maar mijn stats zijn:
70 kg * 6 BP
70 kg * 6 Squat (pas sinds de cut mee begonnen we hebben eindelijk een squatrek)
110 kg * 10 deadlift

Dit zijn de gewichten van iedere laatste set.
 
Je krachtstats zijn idd niet zo indrukwekkend, maar hey als je BB doet is het de spiegel die telt he!

En je bent echt goed bezig man, je nieuwe profielpic is top, een pak verloren met je eerste foto, ga zo door ik blijf je volgen.

En in de bulk gaan die stats zeker snel weer in de lucht gaan, zeker je squat!
 
Update sinds half Februari -> Maart:
Middel omtrek: 83.5 -> 82.5 (Navelhoogte)
Middel omtrek: 76.5 -> 76 (Boven navel, smalste stuk zeg maar)
Biceps zijn iets groter (36.5 naar 36.7) vast iets te maken met voeding o.i.d.
Gewicht: 74.5 ->74 KG
Vetpercentage: geen idee, boeit niet.

In de spiegel wordt ik droger en gaat het er allemaal strakker uit zien, puffy nips zijn zo goed als weg :D. Het gewicht zakt wel langzamer. Foto's komen binnenkort!
 
Zie je nou wel is gewoon vet en vocht
 
Update:

Deze week even wat strictheid toepassen op het huidige eetschema, kip gekookt i.p.v. gebakken, tartaar in olie i.p.v. croma, en bij het avondeten geen carbs meer. Ik merk dat mijn gewicht nu blijft hangen rond de 73.5 / 74. Ondanks dat, blijf ik wel droger worden en neemt de omvang van mijn breedste punt op mijn buik af.

Iemand hier ervaring mee?!

Aanpassingen deze week t.o.v. andere werken:
- Schoner eten
- Cardio op rustdagen

Als het eind deze week nog niet veranderd is, dan ga ik een weekje op onderhoud eten!
 
Update:

Deze week even wat strictheid toepassen op het huidige eetschema, kip gekookt i.p.v. gebakken, tartaar in olie i.p.v. croma, en bij het avondeten geen carbs meer. Ik merk dat mijn gewicht nu blijft hangen rond de 73.5 / 74. Ondanks dat, blijf ik wel droger worden en neemt de omvang van mijn breedste punt op mijn buik af.

Iemand hier ervaring mee?!

Aanpassingen deze week t.o.v. andere werken:
- Schoner eten
- Cardio op rustdagen

Als het eind deze week nog niet veranderd is, dan ga ik een weekje op onderhoud eten!

Ik had toen ik weer boven onderhoud ging eten en keihard trainen dat de cut resultaten nog meer zichtbaar werden. Door de spieren die weer een beetje 'opblazen' zeg maar.
 
Update:

Deze week even wat strictheid toepassen op het huidige eetschema, kip gekookt i.p.v. gebakken, tartaar in olie i.p.v. croma, en bij het avondeten geen carbs meer. Ik merk dat mijn gewicht nu blijft hangen rond de 73.5 / 74. Ondanks dat, blijf ik wel droger worden en neemt de omvang van mijn breedste punt op mijn buik af.

Iemand hier ervaring mee?!

Aanpassingen deze week t.o.v. andere werken:
- Schoner eten
- Cardio op rustdagen

Als het eind deze week nog niet veranderd is, dan ga ik een weekje op onderhoud eten!

waarom je tartaar in olie?? is toch al vet genoeg...
 
Ik had toen ik weer boven onderhoud ging eten en keihard trainen dat de cut resultaten nog meer zichtbaar werden. Door de spieren die weer een beetje 'opblazen' zeg maar.

Dat is ook zeker een moment waar ik me op verheug! Ben benieuwd wat het eindresultaat gaat zijn, heb mijn eigen lichaam altijd gezien rond de 14% vet!

---------- Post toegevoegd Mon 25 Mar 2013 om 23:29 ----------

waarom je tartaar in olie?? is toch al vet genoeg...

Olijf olie in de zin van vet van de croma vervangen voor verzadigd vet uit olijf olie!
 
zou het helemaal weg laten....
 
Ik zal het een keertje proberen, ben bang dat m'n tartaar dan aanbrand :P

Maar bedankt!
 
De cut lijkt goed te gaan maar wel wat minder als normaal. Nieuwe metingen moet ik even overslaan aangezien ik weer ga beginnen met creatine. De reden dat ik weer een start maak met Creatine is dat ik nu langzaamaan begin te remmen qua afvallen, ik hoop dat ik met de creatine wat meer reps kan pakken (niet dat ik krachtverlies heb geleden, totaal niet!)

Nieuwe foto's had ik verwacht afgelopen week te maken in de hoop dat het vet onder mijn pecs drastisch verminderd zou zijn, dit is nog niet zo maar het gaat wel de goede kant op!

Eens kijken hoe het A.S. Zaterdag is!
 
Back
Naar boven