Fitness Seller

Cut/Vetperc. verhouding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

WesleyBBB

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
29 sep 2003
Berichten
321
Waardering
0
Tijdens het cutten, is het je doel je vetperc. (flink) te verlagen. Nu is mijn vraag..met een goed gebalanceerd cut schema en cardio hoelang doe je er dan gemiddeld over om 1 % weg te werken ?
Ik wil voor de zomer 6 % vet verliezen. Hoelang van te voren beginnen ?
 
% is relatief he

6 % van 20 is iets anders dan 6 % van 40 ;)

maar wat men normaal als uitgangspunt neemt is 1kg verlies per week
 
% is relatief he,
idd zet evn de rest van je stats en plannen bij, dus wat is je dieet nu hoeveel kcal etc etc, bij mij kwam het neer op ongeveer 1 % per week op het einde, en trek ik er altijd ong 2 mnd voor uit om echt goed droog te worden,in april ga ik beginnen denk dat ik dan rond de 8-10 zit en wil eindegen rond 5-6 om er lekker droog bij te lopen in de zomer
 
Stats :

1.77 mtr
gewicht : 74 kg
Vet perc. : 16.8%
Streven zomer : 10 % (wil droog opnieuw beginnen, dus droog voor de bulk zodat ik opnieuw kan beginnen en keihard kan bulken)

Momenteel geen gebalanceerd dieet, veel snacks, enz.

Planning : 6 maaltijden
1. Brinta + glas melk (halfvol)
2. 2 boterhammen + kipfilet (of kaas?)
3. 4 boterhammen + kip/kalkoen filet (kaas?)
4. Iets warms (rijst + kipfilet/tonijn) OF shake bestaande uit 500 gr kwark, kaneel en wat toevoeging van smaak.
5. warme maaltijd (altijd gezond) wat de pot schaft.
6. shake bestaande uit 500 gr. kwark, kaneel, enz.

trainings programma 4 x per week trainen. + 4 keer per week cardio.
door de dag heen ongev. 2 liter water.
 
reken dit allemaal even uit, in kcal en de verhoudingen e/k/v erbij, hierop de site staan de waarden van bijna alle producten, en reken je eigen onderhoudsniveua uit, dan pas kun je echt je dieet gaan afstemmen op weken en mnd
 
kal. eiw. koolh. vet
1. 416 24.0 89.0 7.0
2. 280 7.5 60 4.0
3. 540 15.0 120 8.0
4. 320 65.0 15.0 4.0
5. verschilt p/.dag
6. 320 65.0 15.0 4.0
 
Totaal ongev. : 2400 cal.
Totaal eiw : 176.5
Totaal koolh. : 299
Totaal vet : 27
 
Weer brood en zuivel om te cutten!! Je mag ook wel wat meer beginnen te drinken.
I give up :sad:
 
bestoldschool zei:
Weer brood en zuivel om te cutten!! Je mag ook wel wat meer beginnen te drinken.
I give up :sad:


bestoldschool...

Als je even kan uitleggen waarom brood en zuivel volgens jou absoluut niet kan tijdens de cut ben erg benieuwd zit namelijk nu ook in mijn cut :)

En eet per dag 2 bruine volkoren broodjes,1x 500gram kwark per dag + 1L melk per dag.

En geef de moed niet op we zijn nog groen!:D

Thx!
 
Probeer het zelf maar met en zonder en vertel je resultaten maar.
 
bestoldschool zei:
Probeer het zelf maar met en zonder en vertel je resultaten maar.

Zucht....

Als je tips geeft onderbouw ze dan ..is wel zo makkelijk voor de mensen.

Misschien kan iemand anders hier een antwoord geven? :D

Thx :thumbs:
 
Ik deed er 2 maanden over om van 17 naar 12 % te gaan.... Toen had ik er wel even genoeg van. Maar tja, iedereen is anders. Oh dat was trouwens MET boterhammen met kaas en melk. Het kan dus wel, maar of het optimaal is ?
 
Waarom moet ik onderbouwen? Om mijn gelijk te bewijzen? :rolleyes: Dan heb je de verkeerde voor je...
 
Moet zeggen dat het cutten mij veel beter afgaat nu ik melk geminderd heb (4 kleine glazen per dag) en brood helemaal geschrapt heb, eet in plaats daarvan kleine porties silvervlierrijst, vind ik ook veel lekkerder, denk dat ik nooit meer brood eet, bevalt me veel beter zo, zonder brood kom ik ook veel minder snel aan heb ik het idee

Ff een vraag:
Ik weet dat je niet plaatselijk vet kan verbranden maar kan het zijn dat je op bepaalde plekken (buik bijvoorbeeld) later pas vet begint kwijt te raken? Ben na 4 weken cutten 4 kilo kwijt, vrijwel zonder krachtverlies maar ben maar 1 cm van me taile kwijt, kan het zijn dat het vet op me buik later pas begint weg te smelten?
 
bestoldschool zei:
Waarom moet ik onderbouwen? Om mijn gelijk te bewijzen? :rolleyes: Dan heb je de verkeerde voor je...

??

Haha gevoelige snaar geraakt?

Wat wat jij wilt jonge..dan zeg je het lekker niet:D.
En dan mag je het inderdaad 'opgeven'.
 
Buik is voor mannen doorgaans wel de eerste plaats waar het vet er aan komt, en de laatste waar het weer weg is (plus er zit ook het meeste).
 
wazzup zei:
Buik is voor mannen doorgaans wel de eerste plaats waar het vet er aan komt, en de laatste waar het weer weg is (plus er zit ook het meeste).
Ok nog volhouden dan, voor rest wordt ik wel steeds droger en begint de definitie steeds meer op te duiken, zal wel een kwestie van tijd zijn tot me riem gaatjes strakker kan ;)
 
bestoldschool zei:
Waarom moet ik onderbouwen? Om mijn gelijk te bewijzen? :rolleyes: Dan heb je de verkeerde voor je...

Als je toch niks wilt onderbouwen, of beargumenteren, waarom reageer je dan ??
 
En nu de vraag voor iemand die hier wel op wilt/kan beantwoorden. Wat is dan de ideale oplossing die de plaats van brood in kan nemen ? Je moet er wel rekening mee houden dat je het mee moet nemen, borden met rijst, kip, enz. neem ik niet mee naar College, werk of iets dergelijks. niet bepaald praktisch.
En zuivelproducten moeten er naar mijn inzien wel inzitten, i.v.m het behouden van spiermassa.
 
WesleyBBB zei:
Als je toch niks wilt onderbouwen, of beargumenteren, waarom reageer je dan ??
Oh ik had in de regels van het forum niet geizen dat dat moest, sorry... :rolleyes:

Steady P: 6 Months till deadline.................ripped!!
Als je een andere aanpak hebt hoef je misschien niet 6 maanden te dieten, maar ja wie ben ik???

Beginner heeft er meer succes mee, maar waarom zou je het proberen, he?

Succes iedereen :roflol:
 
Back
Naar boven