AndroidHealthClinic

Cut/Vetperc. verhouding

Bezoekers in dit topic

Brood zou ik vervangen voor zilvervlies rijst. Zuivel kan er mijn inziens inblijven mits het niet je enige bron van eiwitten is. Ik ben zelf van 22% naar 14% gegaan met nog 3 bakken kwark erin en 400 melk. Wel brood vervangen voor rijst en voor de rest heel schoon gegeten. Bij mij maakt de zuivel eruit niet erg veel uit, maar een maat van mij zit op 5% vet en eet een heel brood per dag. Elk mens is verschillend, je moet de dingen uit proberen en dan kijken wat voor je werkt.
 
Kortom het komt erop neer dat je met rijst sneller droger en geripter wordt. Hoe dat komt? Géén ID ... Waarom haalt een Paracetamol je hoofdpijn weg? (en als je het antwoord op die vraag weet en als je beseft hoe schadelijk zo een pilletje is neem je hem dan nog steeds in?)

Zoals Best old school al zei :
Probeer het en vergelijk, heb je géén tijd, discipline of de middelen om het te kunnen doen dan moet je het niet doen.
 
bestoldschool zei:
Probeer het zelf maar met en zonder en vertel je resultaten maar.

check me pics maar bro, zuivel ok for me in de cut, alleen pasl aatste week niet, maar wat voor de een werkt, zal het bij de ander niet werken, I agree, maar om nu jouw mening als wet aan te nemen, lijkt me niet
 
Vind wel dat je moet uitleggen waarom je iets zegt of adviseert, als is het uit respect en beleefdheid, je kan niet verwachten dat iemand zomaar doet wat je zegt zonder argumenten of uitleg, je zou zowiezo tips kunnen geven om iemand die het zonder zuivel wil proberen op weg te helpen
 
Wel intressant leesvoer op zich, ik ga het over een week of 2 a 3 zonder zuivel proberen, ik raak nu per week steeds een kilo kwijt en heb nog geen krachtverlies en zijn bijvoorbeeld me armen bijna niet in omtrek gekrompen terwijl ze er wel al een stuk droger uit zien, ben op zich dus tevreden, misschien dat zuivel schrappen zal helpen de laatste beetjes over een paar weken kwijt te raken, want die zijn het hardnekkigst geloof ik :)
 
Ik zie niet in waarom brood slechter is dan rijst. Brood heeft een lagere GI:

[Abeelding niet meer beschikbaar]

Nu eet ik zelf nooit brood, meestal rijst maar enkel omdat ik het liever eet en het warm kan gegeten worden. Maar je word niet sneller vet van brood dan van rijst ofzo.

verder vet verliezen gaat vooral door met je voeding net een beetje onder je energie verbruik te duiken. Komt er dus op aan om alles zo perfect mogelijk te berekenen. Ook belangrijk is om niet te laag in vetten te gaan en geen koolhydraten (vooral snelle) met (verzadigde) vetten te combineren.

Over zuivel: wat de GI aangaat is zuivel wel geschikt om een normaal dieet mee te doen:

Fruit en melk die van nature respectievelijk fructose en lactose bevatten, zouden het bloedsuikergehalte minder snel doen stijgen dan zetmeelrijke producten. Suiker (sucrose), brood, rijst en aardappelen zouden een vergelijkbaar effect hebben op de bloedsuikerspiegel. Deze bevindingen zijn gebaseerd op het concept van de glycemische index.

Let wel, fructose zet sneller om naar vetzuren, dus eet niet teveel fruit (zeker geen zoet).

ps: de Gi van rijst word bepaald door de manier van klaarmaken, de kleur (bruin of wit ) doet niet ter zake.
 
Back
Naar boven