XXL Nutrition

Cut voeding op rust dagen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mokerfly

Cool Novice
Lid geworden
25 jun 2012
Berichten
63
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
75kg
Vetpercentage
12%
Beste Heren,

Ik maak gebruik van de app van calorieteller. Je kan dan ook je calorieen verbruik voor elke dag aangeven. Mijn vraag is mijn onderhoud is 2700 en cut 500 en zit op 2200 dagelijks. Mijn vraag is eigenlijk als ik het op de app bij hou dan geeft ie bijvoorbeeld aan dat ik maar 2400 gebruikt bijvoorbeeld. Zijn jullie van mening dat ik dan qua voeding 1900 of alsnog die 2200 moet binnen halen.

En me andere vraag is hoe pakken jullie het op rustdagen aan. Zitten jullie dan ook gewoon op de 2200 calorieen of gaan jullie op die dagen ook minder eten gezien je dan ook minder verbruikt.

Alvast bedankt voor de tips en wacht jullie aanbevelingen af.
 
Je kan misschien ook een refeed of cheat day maken van je rust dag?
 
Ik heb namelijk 2 rust dagen. Ik heb van een instructeur begrepen dat ik ook kan kiezen voor een cut van in mijn geval 2200 kcal en dat ook in rust dagen aanhouden zodat mijn lichaam er structereel aan went en goed kan herstellen. Alleen twijfel erover als ik op een rust dag geen flikker doe dan zit ik bij wijze van op onderhoud snap je
 
blijf in een caloric def... 500-800 cal onder en doe 1 keer per week een cheat day
 
Ik zou die cut als volgt aanpakken qua kcal:
Trainingsdag 2700 - 250 = 2450 kcal (hierbij zou ik het aantal kcal ongeveer gelijk verdelen over de maaltijden (3 óf 6) waarbij in de ochtend hoog koolhydraten, laag vet. Avond laag koolhydraten, hoger vet. Gehele dag gemiddeld eiwitten.
Rustdagen 2700 - 500 = 2200 kcal (wederom 3 tot 6 maaltijden waarbij het grootste gedeelte van de kcal na de training worden gegeten. Koolhydraten, eiwitten, vetten verdeling afhankelijk van wanneer er getraind wordt)

De keuze tussen 3 tot 6 maaltijden is persoonlijk. Vind je dat 6 maaltijden je een beter verzadigd gevoel geven door de hele dag, dan doe je dat.
Vind je het prettiger om 3 grotere maaltijden te nemen, dan doe je dat:P
Cheatdays niet nodig, maar 1 cheatmeal per 1 of 2 weken is prima.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor je advies man. Ik weet nu waar ik nu aan toe ben met me rust dagen. Want ik zou mezelf bijna gaan uithongeren op rustdagen met 1800 kcal. Ik kwam dan ook niet uit met me vetten. Maar bedankt ben vandaag ook op 2200 en dat maakt de cut aangenamer dan een 1900 of 1800.
 
Back
Naar boven