MuscleMeat

Kutleven

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Tip voor de shakes: koop een potje xanthaan en meng een theelepel door je whey voordat je het door de melk blendt. Ik doe er nog fruit bij en gebruik de staafmixer. Krijg je een soort dikke milkshake. Lekker en heel vullend, hoe dikker je het maakt hoe langer je geen trek hebt.
 
Kunt beter zorgen dat je een of ander absurd gewicht perfect atg squat zodat de vrouwtjes naar jou kijken.

Diepte is niet vreselijk, ik denk dat je net wat te veel je onderrug holt en kont naar achteren gooit en daardoor een cm tekort komt. Je gebruikt geen low bar positie toch?
 
Laatst bewerkt:
Das gewoon prima toch?
Wat mij betreft mag het wel wat harder gaan
Tip voor de shakes: koop een potje xanthaan en meng een theelepel door je whey voordat je het door de melk blendt. Ik doe er nog fruit bij en gebruik de staafmixer. Krijg je een soort dikke milkshake. Lekker en heel vullend, hoe dikker je het maakt hoe langer je geen trek hebt.
Na de ochtendshake heb ik tot een uur of 15:00 geen honger. De avondshake neem ik een uur à anderhalf uur voor het avondeten, want dan krijg ik wel wat trek
Kunt beter zorgen dat je een of ander absurd gewicht perfect atg squat zodat de vrouwtjes naar jou kijken.

Diepte is niet vreselijk, ik denk dat je net wat te veel je onderrug holt en kont naar achteren gooit en daardoor een cm tekort komt. Je gebruikt geen low bar positie toch?
Nou tot ik ging deloaden op de squat legde ik de bar op mijn schouders. Daarna kwam ik erachter dat het de bedoeling is dat de bar op mijn traps ligt, dus daar struggle ik nog wel een beetje mee. De jongen die filmde zei ook dat ik iets te ver voorover leun en ik denk zelf dat dit komt door de positie van de barbell.
 
Untitled.png

2e rep; Helemaal niet slecht toch? Zou hier niet zomaar aan opmerken dat het dieper moet. De andere reps haalde je dit net niet.
 
Nou tot ik ging deloaden op de squat legde ik de bar op mijn schouders. Daarna kwam ik erachter dat het de bedoeling is dat de bar op mijn traps ligt, dus daar struggle ik nog wel een beetje mee. De jongen die filmde zei ook dat ik iets te ver voorover leun en ik denk zelf dat dit komt door de positie van de barbell.
Op je schouders was op de rear delts, achter de upper traps?
 

2e rep; Helemaal niet slecht toch? Zou hier niet zomaar aan opmerken dat het dieper moet. De andere reps haalde je dit net niet.
Precies, ik heb zelf ook direct toen ik klaar was met de training in de auto screenshots gemaakt. De tweede rep vind ik wel prima, nu de rest nog. Maar goed, was ook de laatste set.

Op je schouders was op de rear delts, achter de upper traps?
Ik bedoel dat de bar echt net onder mijn nek lag.
 
Training van vanochtend:

Workout A

Squat
2x5x20kg
5x40kg
5x55kg
5x5x67,5kg

Bench Press
5x20kg
5x40kg
3x5x52,5kg
3x52,5kg

Barbell row
5x40kg
5x5x47,5kg

Skullcrushes
2x8x20kg

Afgesloten met HIIT

Was bij de kapper wanneer ik normaal de tweede shake van de dag zou nemen, dus heb de proteïne uit meer avondeten gehaald.
Schermafbeelding 2020-11-30 om 18.55.48.png
 
Training van vanochtend:

Workout B

Squat
5x20kg
5x40kg
5x50kg
4x5x70kg
3x70kg
Diepte moest bij bijna alle reps beter. Volgende keer weer 70kg.

OHP
2x5x20kg
4x5x35kg
4x35kg

Deadlift
5x40kg
5x60kg
5x70kg
3x5x80kg
Deadlift gaat steeds beter, maar ik moet de vorm nog steeds verbeteren.

Barbell curl
2x8x25kg
Sta ik lekker in het squatrack te curlen met 2,5kg aan iedere kant van de barbell :emo: :D

Schermafbeelding 2020-12-02 om 21.16.08.png

+ een stukje taart

Verder probeer ik deze maand iedere dag 10K stappen te zetten. Inmiddels is het twee dagen gelukt, ben benieuwd
 
Laatst bewerkt:
Voor mijn gevoel ging die heel goed, maar als ik het terugkijk vind ik het wel wat instabiel uitzien.
Volgens mij is de eind positie al beter, maar de begin positie nog te laag. Misschien de bar wat hoger in het rek zetten zodat je bij de unrack je lichaam er echt onder kunt brengen. Bovenop je sleutelbeen/upper pecs/front delts leggen.

Of misschien niet lager dan net onder je kin gaan, en daar ook al ophouden bij het unracken. Sommige reps keerde je daar al en dat lijkt me meer de ROM die je goed kunt. Misschien moet je voor lager nog wat meer grip en houding tweaken. Maar wat is laag genoeg?

Kan breedte en stand van je armen verder niet beoordelen vanaf deze hoek. Span je je billen genoeg aan voor stabiliteit?
 
Workout A

Sta je als een van de eersten in de gym, zijn beide squatracks al bezet. Dan maar beginnen met bankdrukken

Bench Press
5x20kg
3x40kg
3x5x52,5kg
4x52,5kg
3x52,5kg
Volgende keer de derde poging met dit gewicht. Liep vorige keer ook vast op dit gewicht.

Squat
2x5x20kg
5x40kg
3x55kg
3x70kg
En toen liep ik tegen het volgende aan: botpijn tussen been en heup. Hier heb ik al een week of twee last van, soms wat pijnlijker dan anders, maar tijdens het squaten was het wel echt extreem. Moet zeggen dat ik de laatste tijd sowieso erg veel last heb van mijn ellebogen, polsen en heupen. Geen idee wat de oorzaak is.
Heb het squaten vandaag gelaten voor wat het is.

Barbell Row
5x20kg
5x40kg
5x5x50kg

Skullcrushes
2x8x20kg


Moet zeggen dat ik voor de spiegel langzaamaan progressie zie, voornamelijk in mijn upperbody. Jammer van de lovehandles, anders was de shape in een keer een stuk beter. Consistency is key, gewoon doorgaan met het calorietekort en dan zal het vroeg of laat wel beter worden.

Volgens mij is de eind positie al beter, maar de begin positie nog te laag. Misschien de bar wat hoger in het rek zetten zodat je bij de unrack je lichaam er echt onder kunt brengen. Bovenop je sleutelbeen/upper pecs/front delts leggen.

Of misschien niet lager dan net onder je kin gaan, en daar ook al ophouden bij het unracken. Sommige reps keerde je daar al en dat lijkt me meer de ROM die je goed kunt. Misschien moet je voor lager nog wat meer grip en houding tweaken. Maar wat is laag genoeg?

Kan breedte en stand van je armen verder niet beoordelen vanaf deze hoek. Span je je billen genoeg aan voor stabiliteit?
Thanks voor de tip! Ik probeer de bar over het algemeen tot mijn borst te laten zakken, maar zal dat dan voortaan tot net onder mijn kin gaan. Billen aanspannen heb ik tot nu toe niet aan gedacht.
 
Ik probeer de bar over het algemeen tot mijn borst te laten zakken,
Volgens mij is dat sowieso geen goede cue. De bar moet boven je borst liggen of tenminste blijven. Je komt nu tot voor je borst, in plaats van tot boven je borst. Je staat ook eigenlijk achter de bar, in plaats van er onder. Borst ook goed naar voren duwen.

Je tilt nu ook het gewicht in plaats van dat het op je ligt. Dat gaat zo met 140kg niet lukken. Je onderarmen komen onderin de beweging nu dan ook niet verticaal uit, met ellebogen iets naar voren. Je ellebogen wijzen nu zelfs naar achter.

Kijk goed naar deze meneer waar de bar moet liggen om te beginnen en hoe z'n onderarmen/ellebogen (en borstkast) staan:

Untitled.png


Laat evt. je filmer ook even kijken en aangeven of je zo goed staat.

Als je niet in die positie kunt komen is tot net onder je kin denk ik een goede workaround.

Billen aanspannen heb ik tot nu toe niet aan gedacht.
Moet echt je hele benen billen en rug flink aanspannen om je lichaam goed stabiel te houden. Ik denk zelfs aan een lichte arch aan het begin van de beweging.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de tip! Ik probeer de bar over het algemeen tot mijn borst te laten zakken, maar zal dat dan voortaan tot net onder mijn kin gaan. Billen aanspannen heb ik tot nu toe niet aan gedacht.
Wat chrisk zegt ook, behalve dat foto volgens mij meer een frontrack positie is met de polsen, handen en stang zoals je die in een ohp niet wilt hebben.

Tot de borst houdt geen rekening met armlengte en andere persoonlijke lichaamsverhoudingen. Brian Alsruhe zegt in een filmpje dat je je triceps op je lats legt op de bodem. In ieder geval de stang onder je kin voor ROM.
 
Wat chrisk zegt ook, behalve dat foto volgens mij meer een frontrack positie is met de polsen, handen en stang zoals je die in een ohp niet wilt hebben.
Toch een van de mooiste presses


Denk dat velen de stang daar niet kunnen leggen met hun polsen recht, maar met gebogen polsen vanuit die rack positie pressen lijkt wel weer te kunnen. Er zijn er ook die zo heel zwaar benchen.

ps. wel met wraps, misschien helpt dat wat

Waar zou je de stang voor een ohp anders willen hebben? (als je hem op je lichaam begint en niet boven je houd)
 
Laatst bewerkt:
Toch een van de mooiste presses


Denk dat velen de stang daar niet kunnen leggen met hun polsen recht, maar met gebogen polsen vanuit die rack positie pressen lijkt wel weer te kunnen. Er zijn er ook die zo heel zwaar benchen.

ps. wel met wraps, misschien helpt dat wat

Waar zou je de stang voor een ohp anders willen hebben? (als je hem op je lichaam begint en niet boven je houd)

Klokov = Klokov, daar geen discussie over. Als ik het goed zie, komt de stang wel iets verder naar voren in z'n handen bij het omhoog gaan. Veel mensen beginnen bijvoorbeeld een push press met de stang op de delts en rustend op de vingers, omdat ze niet met gesloten handen in een frontrack kunnen komen. Mogelijk ziet het er door de wraps net wat anders uit en wellicht lijkt het bij hem meer op de hand- en polspositie van een jerk. Hij zal heus wel weten wat hij doet en wat hij kan, ik maak me geen illusie dat ik het beter weet dan hij, dat wil niet zeggen dat dit de standaard is.

Voor een ohp waarbij ik de stang uit het rek haal zou ik de stang meer boven m'n pols willen hebben, eventueel zelfs met een duimloze greep. Zoals gezegd zou ik m'n triceps op m'n lats laten rusten, dat lijkt voor mij in ieder geval te werken. De manier van Rippetoe werkt ook wel prima voor de meeste mensen.

Toegegeven, na de set wil ik de stang weleens laten zakken op m'n delts en de ellebogen naar voren draaien bij het terugleggen, levert niet mijn beste frontrack op maar dit verdeelt het gewicht iets.
 
Ik val midden in de discussie, maar Leeuwarden1998, als je de bar iets smaller beet pakt zullen veel issues denk ik van zelf beter gaan.
 
Klokov = Klokov, daar geen discussie over. Als ik het goed zie, komt de stang wel iets verder naar voren in z'n handen bij het omhoog gaan. Veel mensen beginnen bijvoorbeeld een push press met de stang op de delts en rustend op de vingers, omdat ze niet met gesloten handen in een frontrack kunnen komen. Mogelijk ziet het er door de wraps net wat anders uit en wellicht lijkt het bij hem meer op de hand- en polspositie van een jerk. Hij zal heus wel weten wat hij doet en wat hij kan, ik maak me geen illusie dat ik het beter weet dan hij, dat wil niet zeggen dat dit de standaard is.

Voor een ohp waarbij ik de stang uit het rek haal zou ik de stang meer boven m'n pols willen hebben, eventueel zelfs met een duimloze greep. Zoals gezegd zou ik m'n triceps op m'n lats laten rusten, dat lijkt voor mij in ieder geval te werken. De manier van Rippetoe werkt ook wel prima voor de meeste mensen.

Toegegeven, na de set wil ik de stang weleens laten zakken op m'n delts en de ellebogen naar voren draaien bij het terugleggen, levert niet mijn beste frontrack op maar dit verdeelt het gewicht iets.
Je zei dat dit niet de positie is waar je oa de stang voor een ohp wilt hebben, maar dit is toch de enige positie waar je de bar op je kunt laten rusten? Daar vroeg ik naar met waar je de stang anders zou willen hebben.

Positie van polsen en arm tegenover lats volgt daarna dan nog.

ps. niet alleen Klokov houd z'n polsen zo bij zware ohp. Misschien is dat een ding voor oly lifters, omdat ze toch ook zo hun jerks vangen. Rechte polsen zijn buiten Rippetoe's invloed misschien eerder een uitzondering. Maar ik deelde het plaatje ook niet om die polsen zo te coachen.

Voor een ohp waarbij ik de stang uit het rek haal zou ik de stang meer boven m'n pols willen hebben, eventueel zelfs met een duimloze greep.
Dit doe ik zelf ook met duimloze grip btw.
 
Laatst bewerkt:
Voordat wij bij 160kg ohp zijn zullen we wel een houding aannemen wat bij ons werkt lijkt mij. :rolleyes:
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven