AndroidHealthClinic

Kutleven

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Je kunt de bar toch ook gewoon omlaag rollen tot op je benen? Heb ik vroeger ook nog wel eens gedaan. Wel opletten dat je je zak niet crusht :-)
 
Geen roll of shame? :P

En anders... @1:00


:o
Ik probeerde wel om een kant van de bar hoger te houden dan de ander zodat de schijven van de bar af vielen, maar zelfs daar had ik geen kracht meer voor

:weak:
 
Ik ga je eens volgen.
Ben zelf ook net met Stronglifts begonnen en ben benieuwd of ik dezelfde struggles als jou tegen ga komen.

Succes verder 👍
 
Ik ga je eens volgen.
Ben zelf ook net met Stronglifts begonnen en ben benieuwd of ik dezelfde struggles als jou tegen ga komen.

Succes verder 👍

Welkom en dank! Hoeveel weken ben je nu bezig met stronglifts?
 
Workout A

Squat
2x5x20kg
5x40kg
5x50kg
5x5x65kg
Goede vorm, goede diepte :thumb:

Bench Press
2x5x20kg
3x40kg
5x52,5kg
4x52,5kg en bij de vijfde rep kwam de bar niet meer omhoog, dus toen een halve minuut de bar gebalanceerd op mijn borst tot iemand kwam helpen :sad:
4x52,5kg, om te voorkomen het vorige te herhalen de vijfde rep overgeslagen

Toen zag ik dat ik over twintig minuten moest werken, geen idee waarom ik tijd te kort kwam.

Best wel kut ook dat 52,5kg niet lukte te benchen, dit is al de tweede keer
No worries. Gewoon rustig blijven doorgaan. Ooit kom je verder. Het gaat om volhouden.

Begrijp ik nu goed dat je eerst nuchter cardio doet (hit) en daarna nog StrongLifts? Ik zou echt op een trainingsdag alleen low intensity cardio doen. En liefst alleen na je training. Rustig.

Ikzelf ga bijvoorbeeld hardlopen en wielrennen of zwemmen op niet-trainingsdagen. Op trainingsdagen doe ik alleen wandelen en rustig fietsen enz.

Als je op trainingsdagen voor StrongLifts pittige cardio doet dan is het niet gek dat het te zwaar is. Zeker als je ook nog in een tekort zit, dan wordt het moeilijk te herstellen.
 
Welkom en dank! Hoeveel weken ben je nu bezig met stronglifts?

Ben nu in week 2a3. Vanwege onregelmatige diensten en gezin kan ik niet altijd dezelfde dagen trainen.

Hiervoor ook 8 maanden op een straf dieet geleefd om 13kg te verliezen.

Ik zit nu nog meer met het probleem dat ik nog gewichten til waar ik mij voor schaam haha. Heb eerst het UB/LB gevolgd van het forum hier.
 
No worries. Gewoon rustig blijven doorgaan. Ooit kom je verder. Het gaat om volhouden.

Begrijp ik nu goed dat je eerst nuchter cardio doet (hit) en daarna nog StrongLifts? Ik zou echt op een trainingsdag alleen low intensity cardio doen. En liefst alleen na je training. Rustig.

Ikzelf ga bijvoorbeeld hardlopen en wielrennen of zwemmen op niet-trainingsdagen. Op trainingsdagen doe ik alleen wandelen en rustig fietsen enz.

Als je op trainingsdagen voor StrongLifts pittige cardio doet dan is het niet gek dat het te zwaar is. Zeker als je ook nog in een tekort zit, dan wordt het moeilijk te herstellen.

Nee ik doe op een nuchtere maag mijn trainingen en deed (maandag was de laatste keer) regelmatig HIIT na de training, maar daar ben ik dus mee gestopt

Ben nu in week 2a3. Vanwege onregelmatige diensten en gezin kan ik niet altijd dezelfde dagen trainen.

Hiervoor ook 8 maanden op een straf dieet geleefd om 13kg te verliezen.

Ik zit nu nog meer met het probleem dat ik nog gewichten til waar ik mij voor schaam haha. Heb eerst het UB/LB gevolgd van het forum hier.

Ja ik herken het. De eerste training na corona in de gym ging zo slecht dat ik uiteindelijk heb gekozen om stronglifts te beginnen met een lege stang :) Succes in ieder geval
 
Ben nu in week 2a3. Vanwege onregelmatige diensten en gezin kan ik niet altijd dezelfde dagen trainen.

Hiervoor ook 8 maanden op een straf dieet geleefd om 13kg te verliezen.

Ik zit nu nog meer met het probleem dat ik nog gewichten til waar ik mij voor schaam haha. Heb eerst het UB/LB gevolgd van het forum hier.
Die fase moet je even doorheen idd. Voelt soms wat ongemakkelijk. Zoals Sparks79 hierboven al tegen TS zegt gewoon doorgaan. Als je straks 80 kg squat denkt niemand meer aan je lege stang training. Niet te druk om maken dus.
 
Ben nu in week 2a3. Vanwege onregelmatige diensten en gezin kan ik niet altijd dezelfde dagen trainen.

Hiervoor ook 8 maanden op een straf dieet geleefd om 13kg te verliezen.

Ik zit nu nog meer met het probleem dat ik nog gewichten til waar ik mij voor schaam haha. Heb eerst het UB/LB gevolgd van het forum hier.

Uiteindelijk geeft niemand een fuck om wat een ander lift. Behalve misschien als iemand echt sterk is. Gewoon lak aan hebben en je eigen ding doen dus ;)
 
Ben nu in week 2a3. Vanwege onregelmatige diensten en gezin kan ik niet altijd dezelfde dagen trainen.

Hiervoor ook 8 maanden op een straf dieet geleefd om 13kg te verliezen.

Ik zit nu nog meer met het probleem dat ik nog gewichten til waar ik mij voor schaam haha. Heb eerst het UB/LB gevolgd van het forum hier.
Schaam je er niet voor. Als je geen wedstrijden gaat doen is jouw enige uitdager jij zelf. Nobody cares en: iedereen is ooit begonnen.
Nee ik doe op een nuchtere maag mijn trainingen en deed (maandag was de laatste keer) regelmatig HIIT na de training, maar daar ben ik dus mee gestopt



Ja ik herken het. De eerste training na corona in de gym ging zo slecht dat ik uiteindelijk heb gekozen om stronglifts te beginnen met een lege stang :) Succes in ieder geval
nou, ik zou lekker ontbijten. Ik train als een natte krant zonder voedsel. Kan rustig 6km hardlopen zonder ontbijt, maar krachttraining.... nee, dat lukt niet.
 
nou, ik zou lekker ontbijten. Ik train als een natte krant zonder voedsel. Kan rustig 6km hardlopen zonder ontbijt, maar krachttraining.... nee, dat lukt niet.

Gaat tot nu toe lekker zo en ik krijg überhaupt al geen hap door mijn keel ‘s ochtends, plus ik sta nu al om 06:20 op zodat ik (een van de) eerste ben in de sportschool en op tijd terug ben voor werk, als ik wel ontbijt moet ik eerder wakker worden én om genoeg te slapen ook nog eerder op bed.
 
Weekgemiddelde week 10: 89,82kg

Workout A

Squat
2x5x20kg
5x40kg
3x55kg
5x5x70kg
Ging wel redelijk. Er zaten te veel reps tussen die niet diep genoeg gingen, maar het waren in ieder geval geen dive bombing squats

Bench Press
2x5x20kg
3x40kg
4x5x52,5kg
3x52,5kg
Ik twijfel wat ik moet doen. Aan de ene kant heb ik alleen de laatste set niet de vijf reps gehaald, aan de andere kant is dit de derde keer op rij dat ik 5x5,52,5kg niet haal, dus dan zou ik eigenlijk moeten deloaden.

Barbell row
5x5x45kg
 
Weekgemiddelde week 10: 89,82kg

Workout A

Squat
2x5x20kg
5x40kg
3x55kg
5x5x70kg
Ging wel redelijk. Er zaten te veel reps tussen die niet diep genoeg gingen, maar het waren in ieder geval geen dive bombing squats

Bench Press
2x5x20kg
3x40kg
4x5x52,5kg
3x52,5kg
Ik twijfel wat ik moet doen. Aan de ene kant heb ik alleen de laatste set niet de vijf reps gehaald, aan de andere kant is dit de derde keer op rij dat ik 5x5,52,5kg niet haal, dus dan zou ik eigenlijk moeten deloaden.

Barbell row
5x5x45kg

2,5 kg minder op de bench en proberen je sets en reps te halen zou mijn advies zijn.
 
Je eerste keer na 50 was per ongeluk 51.25 dus dit was pas je 2e training met 52.5 :trollface:

Daarbij was de vorige maar 3 sets door tijd tekort. Deed 5-4-4, dus nu ging veel beter met 5-5-5-5-3.

Beide redenen om nog een keer te proberen imho.
 
Je eerste keer na 50 was per ongeluk 51.25 dus dit was pas je 2e training met 52.5 :trollface:

Oeps ja dat klopt, maar die haalde ik ook niet 5x5. Ik weet niet of het dan uitmaakt dat het 51,25kg was?

Daarbij was de vorige maar 3 sets door tijd tekort. Deed 5-4-4, dus nu ging veel beter met 5-5-5-5-3.

Beide redenen om nog een keer te proberen imho.

Ja als je het zo stelt is er wel vooruitgang, kan het dan best nog een laatste keer proberen
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven