MuscleMeat

Kutleven

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ik ben geen expert maar bij de deadlift lijkt het alsof je hem in 2 bewegingen doet ipv 1 e je lijkt heel laag te zitten misschien je startpositie van je heupen wat hoger want die schieten nu eerst omhoog en dan trek je hem door.

misschien al over gehad hoor maar ik kom net koekeloeren
 
Laatst bewerkt:
Beide filmpjes zijn met jouw maximum?
Minder gewicht, focus op techniek.
Blessures houden van dit soort workouts.
 
Beide filmpjes zijn met jouw maximum?
Minder gewicht, focus op techniek.
Blessures houden van dit soort workouts.

Deadlift hier is 95kg en squat 72,5kg. Techniek moet inderdaad beter, gewicht gaat omlaag
 
Deadlift;

-Je staat veel te ver van de stang af, hiermee verlies je spanning en maak je het jezelf heel erg moeilijk.
->probeer de stang dichtbij je te houden, door middel van het intrekken van je lats (alsof je een papiertje onder je oksels moet vasthouden met je armen)
-je heupen schieten omhoog (wat ThaWasteland ook aangeeft, zo creëer je twee bewegingen)
->probeer een betere start positie te vinden icm met dichterbij de stang starten
--> ga op ~2-3cm van de stang af staan, stang over het midden van je voet (het midden van je voet, niet het midden van het gedeelte van je voet die je ziet van boven). Vanaf hier beweeg je de stang en je voeten NIET meer, die staan nu goed
--> grijp met je armen naar de stang, om vervolgens je schenen tegen de stang aan te drukken. Dit is je startpositie voor je heupen, NIKS meer aan doen. Vervolgens moet je alleen nog een "trotse" borst maken en je lats intrekken. Chest up, lats down.
 
Ik zocht laatst of er op internet beeld, documenten of geluid was van het seminar "Your Fitness is Fucked", toen suggereerde de zoekmachine ook al pron sites.
Nou dan had je wel direct iets anders om handen.
Heerlijk de spontaniteit des levens.
 
Bij de deadlifts in het filmpje begint de bar te ver voren boven je voet/zwaartepunt. Uiteindelijk zelfs boven het puntje van je tenen. Het eerste wat je dan doet is de bar (en je schenen) naar achter zwingen. De rug buigt zich naar die beweging, denk dat je die laatste rep stopte omdat dat niet goed voelde? Bekijk je youtube filmpje maar eens in slowmotion dan zie je vooral dat laatste als je de bar begint op te tillen.

Untitled.png
Untitled2.png
Untitled3.png

Komt denk ik ook door je squat schoenen, die verhoogde hiel gooit je naar voren. Probeer eens op sokken!

Begin de bar boven het midden van je voet. DONT MOVE THE BARBELL. Pak de bar vast. DONT MOVE THE BARBELL. Breng je scheen ertegenaan. DONT MOVE THE BARBELL. Trek rug recht aan de stang. DONT MOVE THE BARBELL. Dan rechtop staan.



Squat zie ik niet zo snel wat de oorzaak is. Initieren met de knieën hoeft geen probleem te zijn, kan juist helpen als je ze uit elkaar drukt om er tussen te zakken.
 
Bij de deadlifts in het filmpje begint de bar te ver voren boven je voet/zwaartepunt. Het eerste wat je dan doet is de bar (en je schenen) naar achter zwingen. De rug buigt zich naar die beweging, denk dat je die laatste rep stopte omdat dat niet goed voelde? Bekijk je youtube filmpje maar eens in slowmotion dan zie je vooral dat laatste als je de bar begint op te tillen.


Komt denk ik ook door je squat schoenen, die verhoogde hiel gooit je naar voren. Probeer eens op sokken!

Begin de bar boven het midden van je voet. DONT MOVE THE BARBELL. Pak de bar vast. DONT MOVE THE BARBELL. Breng je scheen ertegenaan. DONT MOVE THE BARBELL. Trek rug recht aan de stang. DONT MOVE THE BARBELL. Dan rechtop staan.



Squat zie ik niet zo snel wat de oorzaak is. Initieren met de knieën hoeft geen probleem te zijn, kan juist helpen als je ze uit elkaar drukt om er tussen te zakken.
Ik zie dat je ook Alan Thrall hebt gekeken :D.
 
Bij de deadlifts in het filmpje begint de bar te ver voren boven je voet/zwaartepunt. Uiteindelijk zelfs boven het puntje van je tenen. Het eerste wat je dan doet is de bar (en je schenen) naar achter zwingen. De rug buigt zich naar die beweging, denk dat je die laatste rep stopte omdat dat niet goed voelde? Bekijk je youtube filmpje maar eens in slowmotion dan zie je vooral dat laatste als je de bar begint op te tillen.


Komt denk ik ook door je squat schoenen, die verhoogde hiel gooit je naar voren. Probeer eens op sokken!

Begin de bar boven het midden van je voet. DONT MOVE THE BARBELL. Pak de bar vast. DONT MOVE THE BARBELL. Breng je scheen ertegenaan. DONT MOVE THE BARBELL. Trek rug recht aan de stang. DONT MOVE THE BARBELL. Dan rechtop staan.



Squat zie ik niet zo snel wat de oorzaak is. Initieren met de knieën hoeft geen probleem te zijn, kan juist helpen als je ze uit elkaar drukt om er tussen te zakken.
Thanks! Maar kan je het plaatje onder de tweede spoiler uitleggen, of is dat niets anders dan bar dichterbij het scheenbeen?
 
Hetzelfde en hoe je houding aan het begin dan beter uitkomt; heupen wat meer naar achter en hoger waar ze nu eerst naartoe schieten wanneer je begint te tillen, handen iets naar achteren getrokken, rug recht.
 
Workout A

Squat
2x5x20kg
5x40kg
5x50kg
3x8x60kg
Gewicht omlaag voor betere vorm, initiëren voortaan niet uit mijn knieën, goed de diepte opzoeken en andere rep range tijdelijk om de setjes zwaarder te maken met dit gewicht.

Bench Press
2x5x20kg
3x30kg
2x8x47,5kg
En toen was het uurtje voorbij, wilde eigenlijk mijn workout afmaken maar werd geroepen door een medewerker en geacht de zaal te verlaten :(
 
Hoeveel rust pak je wel niet tussen je sets dan? Dit is wel heel weinig voor in een uur imo.
 
Afgelopen tijd erg weinig motivatie en ook (bijna) niet mijn voeding getrackt. Ook al drie weken niet op de weegschaal gestaan maar deze week weer begonnen.
Is ook kut dat er nu in mijn tijdvak meer mensen trainen dan eerst (omdat zij 's avonds niet kunnen) en daardoor de squatracks iedere keer bezet zijn. Vanochtend hetzelfde verhaal, squatrack vol dus begonnen met

Bench Press
5x20kg
3x35kg
3x8x45kg
Wilde eigenlijk 47,5kg maar de 1,25kg schijfjes waren weer eens onvindbaar :(

Het platform waar ik normaal de Barbell rows doe was ook vol. Die kon ik eigenlijk overal doen, maar heb er voor gekozen om er maar een push dag van te maken

Cable fly
8x8kg
3x12x14kg

Seated DB OHP
3x8x14kg
Was me makkelijk zwaarder gelukt

Lateral raises
3x8x5kg

Inmiddels weer een paar dagen voeding aan het tracken en proberen zo actief mogelijk te zijn.

[/weak]
 
Hoe komt het dat je de laatste tijd zo weinig motivatie hebt?
 
Hoe komt het dat je de laatste tijd zo weinig motivatie hebt?

Tweede deload op squat, vorm niet goed genoeg, deload met bench press, deadlift vorm niet goed, in de spiegel weinig vooruitgang te zien.

Maar ik denk dat het ook komt van niet-sport gerelateerde zaken. Weinig contact met vrienden door corona nu, veel werk, veel studie, druk druk druk.

Oh en natuurlijk makkelijk toegeven wanneer er aangedrongen wordt om toch extra op te scheppen, of X te eten ipv Y

Jeetje als ik het teruglees lijk ik wel een depressieve gast :emo:
 
Tweede deload op squat, vorm niet goed genoeg, deload met bench press, deadlift vorm niet goed, in de spiegel weinig vooruitgang te zien.

Maar ik denk dat het ook komt van niet-sport gerelateerde zaken. Weinig contact met vrienden door corona nu, veel werk, veel studie, druk druk druk.

Oh en natuurlijk makkelijk toegeven wanneer er aangedrongen wordt om toch extra op te scheppen, of X te eten ipv Y

Jeetje als ik het teruglees lijk ik wel een depressieve gast :emo:

je lijkt me niet depressief. Maar misschien nadenken over hoe graag je iets wilt? En er dan naar handelen :)
 
Deadlift vorm was iig makkelijk te fixen. (Zal dan wel meer in zitten)

Deloads gaan er nog veel komen. Kan wel een hele struggle zijn om squat techniek goed te krijgen, of net datgene vinden waardoor je ze goed kunt doen. Beetje het nadeel van zulke soms moeilijke compound barbbell lifts. Kan een andere oefening doen maar is ook weer een beetje vroeg om de handdoek in de ring te gooien.

Aan de andere kant als je uitvoering beter is moet je weer beter vooruitgang kunnen maken.

Zou je het trainen anders willen aanpakken, dat meer motiverend is?

Spiegel en eten is helemaal aan je zelf. Probeerde je nou te cutten?
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven