AndroidHealthClinic

Kutleven

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Heb je microplates? Voor OHP wel handig, en scheelt veel deloads.
 
Je zou ook, volgens mij raad SL dit niet aan, op de OHP volume kunnen toevoegen. Bijvoorbeeld een extra setje van 5 met een gewicht dat net wel lukt, of 6x5, iets in die richting.
 
Je zou zelf 0,5kg plates kunnen aanschaffen/meenemen.
Je zou ook, volgens mij raad SL dit niet aan, op de OHP volume kunnen toevoegen. Bijvoorbeeld een extra setje van 5 met een gewicht dat net wel lukt, of 6x5, iets in die richting.
Ja, of 3x5x30 + 2x5x32.5 als tussenstap

Ik denk dat de aankomende keer de OHP een stuk beter zal gaan. Ik verwacht gewoon 5x32,5kg te doen zonder problemen. Maar bedankt allen voor de tips, gaat zeker van pas komen bij de volgende plateaus :)
 
Ik denk dat de aankomende keer de OHP een stuk beter zal gaan. Ik verwacht gewoon 5x32,5kg te doen zonder problemen. Maar bedankt allen voor de tips, gaat zeker van pas komen bij de volgende plateaus :)
Overigens, zou het kunnen dat je de ohp niet optimaal uitvoert en dat je daarom nu al vastloopt?

Dat als je een betere uitvoering hebt dat je dan makkelijker progressie kan maken?

Als ik kijk naar je lengte, gewicht en vp verwacht ik niet dat je hierop strandt, dat kan ik volledig mis hebben.
 
Je zou zelf 0,5kg plates kunnen aanschaffen/meenemen.
Ik heb een setje microplates gekocht. Die had ik bijna nodig voor ohp toen Corona kwam. Maar ik heb ze dus nog nooit gebruikt. Gaat binnenkort geloof ik wel gebeuren. Op ohp en curls ga ik echt niet zomaar meer een paar keer 2,5 kg omhoog.

Volume toevoegen zou inderdaad wel kunnen. Maar stapjes in load zijn toch ook wel interessant.
 
Overigens, zou het kunnen dat je de ohp niet optimaal uitvoert en dat je daarom nu al vastloopt?

Dat als je een betere uitvoering hebt dat je dan makkelijker progressie kan maken?

Als ik kijk naar je lengte, gewicht en vp verwacht ik niet dat je hierop strandt, dat kan ik volledig mis hebben.

Ik ben wel groot en zwaar, maar niet zo sterk ;) Maar ik kan de volgende keer wel mijn OHP filmen. Uit welke hoek is dat handig (voor- of zijkant)?
 
Ik ben wel groot en zwaar, maar niet zo sterk ;) Maar ik kan de volgende keer wel mijn OHP filmen. Uit welke hoek is dat handig (voor- of zijkant)?
Filmpje van zijkant voor barpath en lichaam, evt foto van voren in onderste positie voor positie armen en handen.
 
Filmpje van zijkant voor barpath en lichaam, evt foto van voren in onderste positie voor positie armen en handen.

Heb wel een filmpje van de zijkant van vorige week woensdag (5x5x30kg), zal volgende keer (aankomende woensdag) weer een filmpje maken van de OHP :thumb:
 
Heb wel een filmpje van de zijkant van vorige week woensdag (5x5x30kg), zal volgende keer (aankomende woensdag) weer een filmpje maken van de OHP :thumb:
Ik heb zelf veel gehad aan de filmpjes van Starting Strength van Mark Rippetoe, al is de uitvoering daar in de loop der jaren iets veranderd. Veel recente filmpjes op dat kanaal en natuurlijk dat heerlijke stemgeluid.

Soms denk ik weleens dat als je ooit aan God zou kunnen vragen waarom het 10 geboden zijn dat ie dan in de stem van Rippetoe antwoordt dat het two sets of fives zijn, of dat ik het althans zo zou horen als ik ergens lig te ijlen.

Uiteindelijk heb ik eea aangepast na een filmpje van Brian Alsruhe, bovenarmen laten rusten op de lats(?) en een open hand grip (al gebruik ik voor push press dan weer gesloten hand), maar pas op met te snel teveel verschillende filmpjes kijken en dat je dan tegengestelde dingen probeert te doen.
 
Workout A

Squat 5x5x60kg
Bench 5x5x35kg
Rows 5x5x45kg

Ondanks dat ik alle reps heb gehaald ga ik de volgende keer niet verhogen met de rows. Al een paar keer struggle ik echt met de vorm, terwijl ik pre-corona meer gewicht deed. Dat was wel met een onderhandse grip en nu bovenhands en ben er eigenlijk nog steeds niet aan gewend :(
 
-
 
Laatst bewerkt:
Ach, ik warm soms op het weet ik veel hoeveel verschillende sets. Ook wel eens met enkel singles op random percentages, of zelfs met gewichten zwaarder dan de werksets...
 
Woekout B

Squat
2x8x20kg
5x5x52,5kg

OHP
5x5x32,5kg

Deadlift
6x30kg
5x70kg

Er is geen logica in de opwarmsetjes te vinden ???

Je gebruikt de app? Die bouwt op met 20 kilo per keer x5 tot je binnen 20kilo van je werkster bent. Dan laat hij je afhankelijk van hoe dicht je er bij zit nog 2-5 reps doen.

Ik doe ze altijd braaf- zeker als je wat hoger in gewicht zit heeft het aardig wat volume extra. Ik ga bij squat de 2x5x bar niet meer gebruiken, dat is me te licht en nutteloos volume.
 
Ik doe ze altijd braaf- zeker als je wat hoger in gewicht zit heeft het aardig wat volume extra. Ik ga bij squat de 2x5x bar niet meer gebruiken, dat is me te licht en nutteloos volume.
Dit, al doe ik de 2x5xbar altijd. Het kost nauwelijks tijd en is voor mij heerlijk om lichaam en geest zo te preppen voor wat komen gaat en een beetje diepte te zoeken.

Ik train 's ochtends, dat zou een verschil kunnen maken, en het is een persoonlijke voorkeur.
 
Dit, al doe ik de 2x5xbar altijd. Het kost nauwelijks tijd en is voor mij heerlijk om lichaam en geest zo te preppen voor wat komen gaat en een beetje diepte te zoeken.

Ik train 's ochtends, dat zou een verschil kunnen maken, en het is een persoonlijke voorkeur.
Ik vind het normaal ook prima. Maar met 120kilo squat ga je naar 2x5xbar, 5x40, 5x60, 5x80, 5x100, 2x110 ofzo. Dat is echt veel.
 
Ik vind het normaal ook prima. Maar met 120kilo squat ga je naar 2x5xbar, 5x40, 5x60, 5x80, 5x100, 2x110 ofzo. Dat is echt veel.
Dat is voor mij een zorg voor later, misschien kunnen we het er dan nog eens over hebben, want ik zou die zorg graag hebben!

Ik kan me zo voorstellen dat ik ongeveer 40%, 60% en 80% doe en dan tussen 80% en 100% misschien nog een dubbel om de stappen niet te groot te laten worden.
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven