XXL Nutrition

cutschema check

Bezoekers in dit topic

:roflol:

Dus omdat jij te lui bent om duidelijk je bronnen te vermelden bij de broscience die je post, moet ik al je posts maar gaan uitpluizen op je bronnen en hierna vraag je mij om een bron met juiste informatie. :roflol:
Bronvermelding is nogal duidelijk. Daarbij heb jij weinig kaas gegeten van bronvermelding zo te zien. Je haalt als bron een topic op dit forum aan. Hoe kun je dat nu als objectieve bron aanhalen? Heb je enig idee over hoe je de waarde van een bron kunt bepalen?

Tip: Een posting op een forum zonder verwijzingen naar wetenschappelijk onderzoek is geen goede bron.

Mineralen worden niet omgezet in vet en worden ook niet opgeslagen als vet; mineralen bevatten geen calorieën. Een calorie overschot (kcal in vs kcal out) bestaande uit macro nutrienten wordt opgeslagen als vet (en deels voor herstel).
Hier zit geen limiet aan. Dus eet jij 200gr eiwit in 1 uur tijd, dan wordt dit gewoon opgenomen. Eet jij 15,000kcal in 1 dag, dan wordt alles opgeslagen, hoe denk je dat er anders mensen van 300-400kg kunnen bestaan?

Daar hoef ik geen bron voor te lezen of te vermelden; dat is iets wat 'iedere malloot weet'.

Toch speciaal voor jou een link zodat je je wat beter kan inlezen:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/metabolisme-aankomen-en-afvallen.394572/
Het eerste deel ging over vitaminen. Wil jij dat ontkrachten dan ben je nog dommer dan ik dacht. Nergens heb ik het woord mineralen aangehaald. Als jij denkt te ontkennen dat er vitamines zijn die in vet worden opgeslagen begrijp je kennelijk de basis iet eens en zou ik snel een boekje over biologie open slaan als ik jou was.

Als je ergens een klok hoort luiden ga dan eens eerst op zoek naar de klepel. :hornyna:
 
Bronvermelding is nogal duidelijk. Daarbij heb jij weinig kaas gegeten van bronvermelding zo te zien. Je haalt als bron een topic op dit forum aan. Hoe kun je dat nu als objectieve bron aanhalen? Heb je enig idee over hoe je de waarde van een bron kunt bepalen?

Tip: Een posting op een forum zonder verwijzingen naar wetenschappelijk onderzoek is geen goede bron.


Het eerste deel ging over vitaminen. Wil jij dat ontkrachten dan ben je nog dommer dan ik dacht. Nergens heb ik het woord mineralen aangehaald. Als jij denkt te ontkennen dat er vitamines zijn die in vet worden opgeslagen begrijp je kennelijk de basis iet eens en zou ik snel een boekje over biologie open slaan als ik jou was.

Als je ergens een klok hoort luiden ga dan eens eerst op zoek naar de klepel. :hornyna:
De bronnen die jij aandraagt van Wikipedia, voedingscentrum, viva forum en gezondheid.be zijn geen wetenschappelijke bronnen en zijn dus niets zeggend. Bovendien kan iedereen Wikipedia bewerken en is daarom dus een onbetrouwbare bron.

Ik zie je nu ook nergens in je post een referentie of bron posten, dus hou maar op met die discussie - die heb je al verloren.

Heb je dat topic wel eens goed door gelezen? Staat vol met informatie met aankomen en afvallen welke ondersteund worden door wetenschappelijke studies. Objectief genoeg voor je? Kun je nog eens wat van leren.

Bovenstaande post gaat over micronutrienten (vitamines) en mineralen, van een overschot hiervan wordt je niet dik, daarintegen kun je wel dikker worden door een slaap tekort, dus kruip maar gauw naast die obese vriendin van je.
 
De bronnen die jij aandraagt van Wikipedia, voedingscentrum, viva forum en gezondheid.be zijn geen wetenschappelijke bronnen en zijn dus niets zeggend. Bovendien kan iedereen Wikipedia bewerken en is daarom dus een onbetrouwbare bron.

Ik zie je nu ook nergens in je post een referentie of bron posten, dus hou maar op met die discussie - die heb je al verloren.

Heb je dat topic wel eens goed door gelezen? Staat vol met informatie met aankomen en afvallen welke ondersteund worden door wetenschappelijke studies. Objectief genoeg voor je? Kun je nog eens wat van leren.

Bovenstaande post gaat over micronutrienten (vitamines) en mineralen, van een overschot hiervan wordt je niet dik, daarintegen kun je wel dikker worden door een slaap tekort, dus kruip maar gauw naast die obese vriendin van je.

Hoe kom je er bij dat dat mijn bron is? ??? Lees uberhaupt eens even die postings waar ik naar verwees voor je onzin uitkraamt.
 
Welk deel wil je onderbouwd hebben?

Al eet hij het in 1x het blijft kcal in vs kcal out

Dat is wel iets letterlijk genomen. Er is wel degelijk een verschil. Je lichaam kan slecht een hoeveelheid x van een bepaalde voedingsstof afbreken in een y periode. De rest kan opgeslagen worden of verlaat het lichaam zonder dat het volledig benut is.

Vooral het opslaan kan buiten dat het zonde is ook nog gevaarlijk zijn. Zo zijn er vitamines zoals vitamine A en E die kunnen resulteren in ziekten (tot een grotere kans op kanker aan toe) wanneer ze worden opgeslagen in het lichaam. Een overschot aan vitamine E wordt namelijk omgezet in vet.

We hebben het in het eerste stuk over voedingsstoffen ( macro nutrienten ) en niet over vitamines , die haal jij zelf aan.
Voordat je het kan opslaan moet je het eerst afbreken. Bovendien wordt alles opgenomen door je lichaam , het verlaat dus niet onbenut je lichaam.
Tenminste mijn lichaam niet... en ik neem aan dat jij ook geen roosjes broccoli in de WC ziet liggen.

Vetoplosbare vitamines ADEK worden sowieso opgeslagen in je weefsel...heeft niks met een overschot te maken.
Een overschot van vitmamine A wordt inderdaad opgeslagen in je vetweefsel.
Een teveel aan vitamine E is niet schadelijk! een overschot aan vitamine E verlaat het lichaam via de urine en gal.
Een overschot aan vitamine A kan wel gezondheidsproblemen veroorzaken, maar dit lukt je eigenlijk alleen als je vitamine A supplementen slikt.
Dat het een verhoogde kans op kanker geeft heb ik overigens nog nooit gehoord ( wat niet betekent dat het niet zo is ). Ik heb het wel even gegoogeld en die studies zijn eigenlijk aardig achterhaald en inmiddels al redelijk ontkracht.

Ik heb geen zin om een discussie met je te starten , maar wat jij zegt klopt gewoon niet.
Ik ga er vanuit dat je iemand probeert te helpen , maar als je verkeerde info geeft en verwacht dat iedere malloot dat wel snapt is niet ok.

Toch speciaal voor jou een link zodat je je wat beter kan inlezen:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/metabolisme-aankomen-en-afvallen.394572/

Dit is overigens een zeer betrouwbare bron.....bijna alles wat erin staat is wetenschappelijk onderbouwd inclusief bronvermelding , zeer de moeite waard om te lezen.

Mocht ik dingen toch fout hebben , feel free to correct :)
 
ik zie body en fit whey staan dus ik haak af

dat je anti Body en Fit bent ( wat begrijpelijk is) wil neit zeggen dat daardoor zijn hele schema kut is, dat gevoel geef je hem nu wel meteen
 
Ik heb er maar eventjes de laptop bij gepakt. Gaat toch iets makkelijker dan de telefoon. :D

Eerst even mijn verontschuldigingen voor de toon eerder. Moet zeggen dat ik dat iets netter had kunnen doen.
We hebben het in het eerste stuk over voedingsstoffen ( macro nutrienten ) en niet over vitamines , die haal jij zelf aan.
Voordat je het kan opslaan moet je het eerst afbreken. Bovendien wordt alles opgenomen door je lichaam , het verlaat dus niet onbenut je lichaam.
Tenminste mijn lichaam niet... en ik neem aan dat jij ook geen roosjes broccoli in de WC ziet liggen.
Een hele broccoli zul je inderdaad niet in je pot aantreffen. Maar ook jij zult wel een niet volledig verteerde delen in je pot hebben zien liggen.

Een deel van de vertering van voedsel vindt namelijk plaats in het darmsysteem. Hoe langer de uitwerpselen in dat kanaal verblijven des te vollediger de vertering. Leden met kinderen zullen het vast wel beter kennen. Kleine harde stukje in de poep van je baby. Voordat je naar de WC leert gaan poep je iets vaker dan 1-2 maal daags, je draagt immers een luier. De behoefte om de poep buiten de broek te houden is er dus niet.

Dit gaat ook op voor volwassenen. Op het moment dat jij vaker naar de WC gaat krijgt het voedsel dat je tot je hebt genomen niet de kans om volledig te verteren.

Het verhaal gaat dus niet alleen op als het vitamines betreft al was dat in eerste instantie wel waar ik op doelde.

Vetoplosbare vitamines ADEK worden sowieso opgeslagen in je weefsel...heeft niks met een overschot te maken.
Een overschot van vitmamine A wordt inderdaad opgeslagen in je vetweefsel.
Een teveel aan vitamine E is niet schadelijk! een overschot aan vitamine E verlaat het lichaam via de urine en gal.
Een overschot aan vitamine A kan wel gezondheidsproblemen veroorzaken, maar dit lukt je eigenlijk alleen als je vitamine A supplementen slikt.
Dat het een verhoogde kans op kanker geeft heb ik overigens nog nooit gehoord ( wat niet betekent dat het niet zo is ). Ik heb het wel even gegoogeld en die studies zijn eigenlijk aardig achterhaald en inmiddels al redelijk ontkracht.

Ik heb geen zin om een discussie met je te starten , maar wat jij zegt klopt gewoon niet.
Ik ga er vanuit dat je iemand probeert te helpen , maar als je verkeerde info geeft en verwacht dat iedere malloot dat wel snapt is niet ok.



Dit is overigens een zeer betrouwbare bron.....bijna alles wat erin staat is wetenschappelijk onderbouwd inclusief bronvermelding , zeer de moeite waard om te lezen.

Mocht ik dingen toch fout hebben , feel free to correct :)
Rood
...Onderzoekers hebben inmiddels een verschijnsel ontdekt dat wel de antioxidantenparadox wordt genoemd. Ons lichaam zou deze agressieve stoffen kunnen inzetten als wapens tegen bacteriën en kankercellen. Het slikken van antioxidanten zou deze boosdoeners dan dus in de kaart spelen.
Hoge doses vitamine E lijken inderdaad het risico op prostaatkanker te vergroten. En omdat de vitamine oplosbaar is in vet, kunnen we er ongemerkt zorgwekkend hoge doses van opbouwen.
Bron; New Scientist, uitgave november2014 pag. 34-35.
Wat meer informatie over een van de gedane onderzoeken (SELECT): [Link niet meer beschikbaar]
Een review over het onderzoek door de HVS: http://www.harvardprostateknowledge.org/vitamin-e-may-indeed-increase-the-risk-of-prostate-cancer


Blauw
Geen commentaar, dat klopt volledig. Om aan een dergelijk gevaarlijke hoeveelheid vitamine A in je lichaam te komen moet je praktisch supplementen gebruiken. Wel kan de heilzame werking van vitamine D al eerder verstoord worden door een overschot aan vitamine A (inname van meer dan 1,5 mg per dag, 3 1/4 wortel voldoet aan de veilig geachte inname van 0,8 tot 1 mg). Met als risico verstoring en verzwakking van de botten.

Ik durf zo even niet te zeggen waar de uitspraak van een vergrote kans op kanker naar verwijst. Dit staat in hetzelfde stuk opgenomen.En om eerlijk te zijn kom ik net thuis van de nachtdienst en ben deels bang je een verkeerde richting in te sturen omdat mijn begrijpend lezen van de Engelse taal op het moment niet van dien aard zal zijn om over naar huis te schrijven. :p
Bron: New Scientist, uitgave november2014 pag. 30.

Mocht er nog iets zijn of heb ik iets over het hoofd gezien geef dan even een seintje. Ook als je informatie hebt die mijn beweringen kan ontkrachten. Kennis vergaar je immers alleen door het bijstellen van ideeën op basis van nieuwe bevindingen.
 
  • Like
Waarderingen: SB79
We hebben het in het eerste stuk over voedingsstoffen ( macro nutrienten ) en niet over vitamines , die haal jij zelf aan.
Voordat je het kan opslaan moet je het eerst afbreken. Bovendien wordt alles opgenomen door je lichaam , het verlaat dus niet onbenut je lichaam.
Tenminste mijn lichaam niet... en ik neem aan dat jij ook geen roosjes broccoli in de WC ziet liggen.




Bij mij gaat de broccoli wel langs mijn roosje :p
 
  • Like
Waarderingen: SB79
Laten we voorop stellen dat iedereen hier een eigen mening mag hebben.
Ik ben het betreft voeding niet met je eens... in de eerder aangehaalde topic van JW wordt dit uitgebreid besproken. Wellicht kun je die nog ff checken.

Kennis vergaar je immers alleen door het bijstellen van ideeën op basis van nieuwe bevindingen.

Goeie instelling , geldt voor ons allemaal :thumbs:
 
  • Like
Waarderingen: C0R3
Laten we voorop stellen dat iedereen hier een eigen mening mag hebben.
Ik ben het betreft voeding niet met je eens... in de eerder aangehaalde topic van JW wordt dit uitgebreid besproken. Wellicht kun je die nog ff checken.

Op welk punt ben je het niet eens?
 
Een hele broccoli zul je inderdaad niet in je pot aantreffen. Maar ook jij zult wel een niet volledig verteerde delen in je pot hebben zien liggen.

Een deel van de vertering van voedsel vindt namelijk plaats in het darmsysteem. Hoe langer de uitwerpselen in dat kanaal verblijven des te vollediger de vertering. Leden met kinderen zullen het vast wel beter kennen. Kleine harde stukje in de poep van je baby. Voordat je naar de WC leert gaan poep je iets vaker dan 1-2 maal daags, je draagt immers een luier. De behoefte om de poep buiten de broek te houden is er dus niet.

Dit gaat ook op voor volwassenen. Op het moment dat jij vaker naar de WC gaat krijgt het voedsel dat je tot je hebt genomen niet de kans om volledig te verteren.

Over dit stukje ben ik een andere mening toegedaan.
Als je voor 10.000 KCAL aan voedingstoffen eet , zal ik deze alle 10.000 opnemen. Het overschot wordt gewoon opgeslagen als vet ( KCAL in vs KCAL out )
Het voedsel zal alleen langer in je maag blijven voordat het je darmstelsel ingaat, er is een reden waarom je maag kan oprekken.
Het is ecologisch gezien ook niet echt verantwoord om voedingstoffen ongebruikt uit je lichaam te flikkeren. We hebben nu wel voedsel in overvloed maar er ware toch ook tijden dat we achter ons eten aan moesten rennen en er niet altijd voedsel was , daarom gooien we niks onverteerd weg maar slaan we dat op.
Het enige wat onverteerd in de pot komt zijn de substanties die niet verteerbaar zijn.

Als jou stelling wel klopt ga ik tijdens de cut de hele dag met een luier lopen :)
 
Laatst bewerkt:
Over dit stukje ben ik een andere mening toegedaan.
Als je voor 10.000 KCAL aan voedingstoffen eet , zal ik deze alle 10.000 opnemen. Het overschot wordt gewoon opgeslagen als vet ( KCAL in vs KCAL out )
Het voedsel zal alleen langer in je maag blijven voordat het je darmstelsel ingaat, er is een reden waarom je maag kan oprekken.
Het is ecologisch gezien ook niet echt verantwoord om voedingstoffen ongebruikt uit je lichaam te flikkeren. We hebben nu wel voedsel in overvloed maar er ware toch ook tijden dat we achter ons eten aan moesten rennen en er niet altijd voedsel was , daarom gooien we niks onverteerd weg maar slaan we dat op.
Het enige wat onverteerd in de pot komt zijn de substanties die niet verteerbaar zijn.

Als jou stelling wel klopt ga ik tijdens de cut de hele dag met een luier lopen :)
Je bent het er toch wel mee eens dat een deel van het verteringsproces niet in de maag maar in de darmen plaatsvind?
 
Je bent het er toch wel mee eens dat een deel van het verteringsproces niet in de maag maar in de darmen plaatsvind?

Er gebeurd in de darmen nog wel meer :D
 
Je bent het er toch wel mee eens dat een deel van het verteringsproces niet in de maag maar in de darmen plaatsvind?

Absoluut ;)
 
Back
Naar boven