Fitness Seller

cutschema klaar!!!! reacties graag...

Bezoekers in dit topic

ladylay

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
12 apr 2005
Berichten
167
Waardering
1
eindelijk heb ik em af, ik had em al eerder af maar had het toen per ongeluk gewist :mad: :mad: :mad:

de eiwitten staan laag, maar heb het er niet bijgerekend van de proteine shake.....dus de eiwitten totaal gram (zeg maar) is hoger dan er staat!!!!!!! ;)

moet ik de whey verhogen .....? of niet
dit zijn 3 dagen, per dag eiwit40%/kh30%/vet20%
per dag 1400 kcal, 140 gr. ei/105 gr. kh/ 31 gr. vet


DAG 1

Controletabel : 1143,5 123 105,5 25,53
melk ( magere ) 25cl 82,5kcal/ 8,0ei/12,3kh/0,2vet
honing 1 eetlpl 68kcal/1,0ei/16,0kh
banaan 1 stuk 124kcal/1,0ei/30,0kh
ei 1 stuk 82kcal/7,0ei/6,0vet

kwark ( mager ) 250gr 160kcal/32,5ei/7,5kh
halve banaan 1stuk 62kcal/0,5ei/15,0kh

rijstwafel 1 stuk 26kcal 0,5ei/6,0kh/

ei 2 stuk 164kcal/14,0ei/12,0vet
kaas 20+ 50 gr 134,5kcal/19,0ei/6,5vet
tonijn, eigen nat 100gr 113kcal/27,0ei/0,5vet
biogarde mager 100gr 33kcal/4,0ei/4,0kh/0,1vet
aardbeien 25gr 6kcal/0,3ei/1,3kh

proteine shake 20 gram whey
melk ( magere ) 25cl 82,5kcal/8,0ei/12,3kh/0,2vet
aardbeien 30gr 7,2kcal/0,3ei/1,5kh/

DAG 2

Controletabel : 1173,9 115,7 107,55 31,26
brinta 50 gr 183kcal/6,0ei/37,0kh/1,3vet
melk ( magere ) 20cl 66kcal/6,4ei/9,8kh/0,2vet
mandarijn 1 stuk 16kcal/4,0kh/

kwark ( mager ) 250gr 160kcal/32,5ei/7,5kh
aardbeien 25gr 6kcal/0,3ei/1,3kh

komkommer 150gr 12kcal/1,5ei/1,5kh
appel 1 stuk 60kcal/1,0ei/14,0kh
ei 3 stuk 246kcal/21,0ei/18,0vet
kaas 20+ 60 gr 161,4kcal/22,8ei/7,8vet
zalm in blik (roze) 50gr 80kcal/11,5ei/3,8vet
biogarde mager 100gr 33kcal/4,0ei/4,0kh/0,1vet
aardbeien 25gr 6kcal/0,3ei/1,3kh

proteine shake 25 gram whey
melk ( magere ) 25cl 82,5kcal/8,0ei/12,3kh/0,2vet
halve banaan 1stuk 62kcal/0,5ei/15,0kh

DAG 3

Controletabel : 1170,2 123,7 109,8 26,24
cornflakes 50gr 190,5kcal/4,3gei/42,0kh/0,6vet
melk ( magere ) 20cl 66kcal/6,4ei/9,8kh/0,2vet

biogarde mager 250gr 83kcal/10,0ei/10,0kh/0,3vet
halve banaan 1stuk 62kcal/0,5ei/15,0kcal

rijstwafel 2 stuk 52kcal/1,0ei/12,0kh


ei 3 stuk 246kcal/21,0ei/18,0vet
kaas 20+ 50 gr 134,5kcal/19,0ei/6,5vet
tonijn, eigen nat 100gr 113kcal/27,0ei/0,5vet
kwark ( mager ) 200gr 128kcal/26,0ei/6,0kh
aardbeien 25gr 6kcal/0,3ei/1,3kh

proteine shake 25 gram whey
melk ( magere ) 25cl 82,5kcal/8,0ei/12,3kh/0,2vet
aardbeien 30gr 7,2kcal/0,3ei/1,5kh
 
Laatst bewerkt:
helemaal niemand...? :( :( :(
iedereen kijkt naar de topic, en niemand reageert.... ??? :( :( :(
 
Laatst bewerkt:
ik zou wat hoger in je vetten gaan zitten..minimaal 45-50 gr per dag...als je te weing binnen krijgt, tast dat ook je stofwisseling aan en de productie van groeihormoon...klein beetje eer KH kan ook wel...zo laag ga ik nooit in de cut...daar hou je nog geen muis mee wakker..mij niet in ieder geval
 
ik heb nu de 1e dag vet 44.03 gr.
2e dag 41.46 gram
en 3e dag 38.74 gram

en ik bak ei in olie en daar zit ook 12 gram in per eetlepel, dat compenseert dan toch wel....?
 
zolang het goede vetten zijn wel, trouwes..nog een tip om aan je dagelijkse calorieen uit vet te komen...2-3 eetlepels lijnzaadolie in je shake..wekrt prima en je wordt er niet dik van :D
 
Hey hoi,

Ik heb effe een vraagje. Ben nog niet echt bekend met de woorden die jullie allemaal gebruiken in jullie verhalen, maar kan iemand mij misschien uitleggen wat "cutten" is. Dat is mij niet echt duidelijk. Een uitleg zou tof zijn.

De groeten :o
 
bij search type daar maar eens cutten in, krijg je genoeg topics erover.
 
jooow ladylady

train je gewoon voor de leute of op proffesioneel niveau?
ikzelf ben ook aant cutten
ik spreid mijn maaltyden over 7 tydstippen, om nog een snelle verbranding te hebben

lijnzaadolie is idd goe , te weinig vetten innemen gaat als gevolg hebben dat je je eigen vetten vasthoud en doordat je laag in kh zit gaat spieren gebruiken voor je energie :eek: :rolleyes: not so good isn't it :D

mijn dag hou ik me aan -+ 230 eiwitten, onder de 180 kh , 60-70 gr vet en kcal geen idee , geen zin om te tellen, ik voel en zie wel

keep up the good work ! :cool:
 
nee maar ik heb nu 45/35/20, ei/kh/vet, kan dus wel toch ?
ik wil fitniss 'wedstrijden' doen, dus wel als pro, vind bb te a-vrouwelijk....
maar heb nog wel een weg te gaan, ben blijk als ik met de cut ben begonnen, want heb mijn benen behoorlijk getraint afgelopen week ongeveer, en ze zijn behoorlijk dik :mad: geworden zeg maar........ :rolleyes:

straks gespierde benen dus.......hoop niet te wil maatje 36/38 wel behouden ;)
 
@Ladylay
je moet kijken of de verhouding ei/kh/vet zoals ze nu in je dieet is voor jou werkt! Ik moet meestal nog wat lager gaan zitten in mn kh en ietsje hoger in vet, omdat anders de resultaten bij mij wegblijven en het zo wat makkelijker vol te houden is.
Hoe zit t met de cardio en krachttraining tijdens de cut?
Hoe lang ben je van plan 1400 calorien aan te houden?
Ik zou me over die flink gespierde benen niet zoveel zorgen maken als naturel raak je of je nou wilt of niet, toch altijd redelijk wat spiermassa kwijt in de cut.
 
ik heb er 2 van 3 dagen, de 1 rond de 1400/1500 kcal dacht ik, en de ander rond de 1600/1700 kcal.
ik ga 8 weken in de cut ongeveer, tot begin augustus.
trainingsschema

maandag: biceps/rug
dinsdag: benen
woensdag bodypump
donderdag: borst/triceps
vrijdag: dansles (latin)
zaterdag:bodypump
zondag:schouders

maandag/dinsdag/donderdag/zondag half uur cardio

alle dagen behalve vrijdag buikspieren, woensdag en zaterdag minder intersief (vanwege bodypump)

maandag t/m vrijdag fiets ik ongeveeer 26/27 km, (school)
 
Nou nou das behoorlijk wat lichaamsbeweging, denk je niet dat dat misschien een beetje veel van het goede is? Als het voor jou werkt heb ik natuurlijk niks gezegd :p
Nog aangepaste supplementatie tijdens de k*t?
 
Ik vind je schema er vreemd uitzien eerlijk gezegt.

Ik eet ook 7 keer per dag en in elke maaltijd eet ik iets van eiwitten en groente vaak. In mijn cut moet ik de suikers beperkt houden zo ook dus het fruit beperken.

Zo zie ik in jouw dieet geen rijst en ook geen groente ofzo.
 
ja de zuikers beperken doet het bij mij ook altijd goed, maar bij jou komen er juist suikers in door al die aardbeien......waarom eigenlijk? Het voordeel van groente, het vult en er zitten weinig cals in, volgens mij eet jij alleen komkommer das nou niet echt groente :rolleyes: :cool:
 
ik eet normaal ook geen groente, ik vind het niet lekker.....komkommer dus maar.
de aardbeien is voor de smaak van de shakes en kwark.....wat moet ik er anders voor in de plaats doen dan......ik vind mijn voedingsschema eigenlijk helemaal niet zo raar......wat er in zit lust ik in principe normaal eet ik ook geen rijst dus vandaar........

en kwa trainingschema, ben behoorlijk wat gewend ;)
sporte in het verleden 4 uur per dag, zeg niet dat het goed is ;)

trouwens bij de site staat niet hoeveel suikers erin zitten, dus dat weet ik ook niet......wat is het beste dan wat ik er in de plaats voor doe ?

en ik heb anderhalve kilo whey gehaald (exclusive whey) en fatburner: stack force, mensen hier zeiden dat dat geen bijwerkingen had zoals de gewone stackers........en het is goedkoper dan wat ik eerst had
 
Laatst bewerkt:
Wat houdt CUT in ?

Ik heb ook heel wat 'cutschema's' voorbij zien gaan en gelezen maar als iemand op dit forum netjes vraagt wat het inhoudt kunnen we daar toch vriendelijk antwoord op proberen te geven. Er is al zoveel zinloos (verbaal) geweld hetgeen vaak leidt tot fysieke geweld en m.i. is dit toch een forum ?
Het opzoeken in het forum van topics vereist heel wat leeswerk, je moet nl. alle reply's etc. doorlezen. Laten we dit dan als een 'give back' opportunity zien naar de bb community. Bb hebben een goed hart en een goed lijf.

Is het dus mogelijk om:
1) een korte omschrijving wordt gegeven van een professioneel en ervaren persoon die in 'lekentaal' kort kan weerheven wat 'cutten' inhoudt ?
2) hoe lang geldt de periode
3) wat voor trainingsschema wordt geadviseerd
4) wat voor supplementen wordt geadviseerd
5) is het advies voor mannen en vrouwen hetzelfde ?
;)
 
ladylay zei:
ik vind mijn voedingsschema eigenlijk helemaal niet zo raar......wat er in zit lust ik in principe normaal eet ik ook geen rijst dus vandaar........

Ik vind dat je bij een eetschema niet moet kijken wat je normaal gesproken wel of niet lust. Je eet omdat je wilt groeien of juist droger wilt worden, niet omdat je het zo lekker vindt op dat moment. Tijdens mijn dieten zit ik ook vaak elke dag aan de kip. Op een gegeven moment komt dat ook m'n strot uit! Maar je eet het, omdat je je doel wilt bereiken! Dus gewoon groenten als brocolli, sperziebonen en sla e.d. in je schema gooien. En rijst ook.

Ik krijg vaak het idee op bepaalde forums dat veel meiden (en misschien ook wel jongens) een beetje te makkelijk denken over het meedoen aan een wedstrijd. Echt zo van: "Dat doe ik wel ff!" Vaak blijkt ook dat deze mensen tijdens de voorbereidingen het deksel op de neus krijgen. Vergis je er niet in!
 
Iedereen heeft wel een eigen manier natuurlijk, en er zijn meer wegen die naar rome leiden.

1) een korte omschrijving wordt gegeven van een professioneel en ervaren persoon die in 'lekentaal' kort kan weerheven wat 'cutten' inhoudt ?

Cutten houdt toch gewoon dat op je manier van trainen en voeding je vetpercentage naar beneden moet worden gebracht.

2) hoe lang geldt de periode

Die periode is voor iedereen verschillend. Met mijn wedstrijdvoorbereiding zit ik rond de 12 weken.

3) wat voor trainingsschema wordt geadviseerd

In mijn cut heb ik vooral veel getraind met supersetjes en dropsetjes en wel iets lichter trainen om meer herhalingen te kunnen maken. En vooral veel cardio die ik iedere morgen op nuchtere maag deed en vaak na het trainen ook nog een tijd.

4) wat voor supplementen wordt geadviseerd

Ikzelf heb alleen whey gebruikt, maar velen gebruiken ook vetburners en stackers.

5) is het advies voor mannen en vrouwen hetzelfde ?

Nee is niet hetzelfde. Een vrouw verbruikt velen malen minder dan een man en een mannen lichaam is gewoon anders. Basis dingen zijn misschien hetzelfde in de cut gaan de meesten hoger in de eiwitinname en lager in koolhydratyen en vetten.
 
Laatst bewerkt:
En als je doel hebt wat Aimee ook zegt. Je hebt een doel en je eet de dingen niet omdat je het lkekker vind maar omdat je je doel woilt bereiken.

Fruit zit veel fruitsuikes in waardoor dat niet echt helpt in de cut. Groenten zijn voorual goed vanwege ook de vitaminen, weinig call en vult de maag wat handig is in de cut zodat je geen honger krijgt.

Ik zou zeggen gooi een groot gedeelte van het fruit eruit en cornflakes is toch ook vooral suikers dus ook dat is niet aan te raden. Doe er veel groenten bij en rauwkosten kan ook natuurlijk. En 's avond na het trainen rijst of pasta bij de maaltijd.

Maar Ladylay je lust toch vast wel meer dan hierin staat lijk me.

Net als Aimee ken ik een aantal mensen die geroepen hebben ik ga wel even een wedstrijd doen en dat al een aantal jaar zeggen.. Die hebben tot op heden dag het podium nog niet bereikt omdat het niet altijd even makkelijk teb doen is.
 
er zitten ook dingen in wat ik niet lekker vind, maar over het algemeen vind k het wel lekker jah, en na het trainen neem ik een whey shake en geen gewone maaltijd dat is voor het trainen (2uur),

en de reden dat ik er fruit in had gedaan is omdat er veel vitamines etc. inzitten.....want moet geen tekorten hebben.
maar zal alles er wel uit halen behalve banaan.

maar wat kan ik dan in de kwark doen....voor een beetje smaak

en ik denk er absoluut niet makkelijk over kwa wedstrijden!!!!!
laten we daar duidelijk in zijn...

waarom rijst, **** man weet je wel hoeveel koolhydraten inzitten....heb precies het aantal gram kh erin zitten.....groente moet ik er nog even bij zetten.

en heb genoeg kh om de dag doortekomen.....ben wel wat gewend, heb niets voor niets ei45% en kh 35%!

en zit lager dan 500 kcal onder mijn normale behoefte, dus dat ik niet streng genoeg ben vind ik niet terecht om te zeggen................
het is mijn eerste voedingsschema...dus meteen in 1 keer perfect lukt ook niet, waarom denk je dat ik het hier post :rolleyes: :p

zit er in banaan trouwens veel suikers ?????

zal mijn schema wel posten hier, als er groenten etc. bij heb ingestopt en er uiteraard dingen heb uitgehaald... :cool:
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven