MuscleMeat

Cutschema Patricia (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Patriciaa

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
19 jun 2011
Berichten
5.137
Waardering
1.242
Lengte
1m64
Bij deze mijn schema.
Ik post hem in de hoop zoveel mogelijk verbetering te krijgen, niet om goedkeuring oid te krijgen.

Ik ben net een kliko: alles wat eetbaar/kauwbaar is, is prima. Zolang de voedingswaarden maar prima zijn. Dusse, niet dat gezeik dat bepaalde voedingswaarden er niet in kunnen omdat ik ze niet lust.

Koolhydraten
Daar ga ik slecht op. Voor mijn gevoel staat het mijn vooruitgang in de weg, en word ik er een vochtbommetje van. Ik heb niet het idee dat het mijn training in de weg staat (al zal het vast wel zo zijn).
Het liefste zou ik er nog wat koolhydraten uithalen, dus het is voor mij al heel wat dat ze in iedere maaltijd staan.

Goede vetten
zou ik liever wat hoger in zitten. Merk toch wel degelijk dat het vele voordelen heeft voor mij.
Ben er alleen een beetje inspiratieloos mee. Meeste koolhydraten (zoals de pinda's die ik graag vervang voor een alternatief) bevatten koolhydraten, of ze zijn niet makkelijk mee te nemen (zoals avocado, dat wordt zon drek).

Plat
Na mijn laatste dieet was ik erg plat geworden, alsof er bijna geen massa meer zat. Het zat er nog wel degelijk, want na een dagje rust + koolhydraten was het weer terug (net als een zwembad-lading aan vocht).
Mijn koolhydraten-fobie (want zo kan je het bijna wel noemen denk ik) zal hier vast wel een rol spelen. Geen idee hoe ik dat moet aanpakken, dus tips zijn van harte welkom.
 
Laatst bewerkt:
Geen rijst bij de kip? Hoe is de kip bereid?
Augurk bij de tonijn, misschien komkommer beter alternatief ?
Of wat is de reden van de augurk? Als 't voor de smaak gaat, zou ik het vervangen voor tomaat of komkommer. Aangezien er toch een hoop zout in augurk zit?

30g Brinta is met water neem ik aan? Aangezien 'je zuivel wilt vermijden ivm vocht retentie toch.

Misschien een alternatief om een kip maaltijd te vervangen door vis, om zo ook je goede vetten te verhogen.

Ik ben zelf ok een beetje een fan van het omega 3 capsuletje bij elke maaltijd :P
 
Extra toevoeging:
Kracht: 4 tot 5x in de week. Een dubbele split, die dan door rouleert (avond).
Extra cardio: 4 - 5x in de ochtend fietsen.
Overige cardio is geen toevoeging, dus 'telt' in mijn ogen niet.

@ Cylux:
Bedankt voor je post.
Geen rijst nee. Kip is gewoon gebakken, why?

Haha, ja zout zit ook veel in tonijn (en veel vette vis) en in de kruiden. Eerlijk gezegd kan ik niet zo wakker liggen van zout... Het gaat me om vetverlies, en vocht... ach... als dat moet is dat in een paar dagen weer weg :)

Brinta is met water ja, al staat dat los van het vocht vasthouden.

Vette vis erin is idd wel handig.
 
Laatst bewerkt:
ik heb vooral veel vragen eigenlijk:

-wat is je onderhoud?
-waarom tellen plantaardige eiwitten niet mee?
-waarom is zetmeel ongunstig?
-eiwit vult de glycogeenvoorraad aan?
-waarom geen zuivel?
 
Het gaat potverdomme niet zoals ik wil. Geen spierverlies, maar ook niet noembaar vetverlies. Volgens de tang ben ik wel een beetje kwijt, maar het is zo weinig dat het geen naam mag hebben.
Verdomme.

Iemand nog tips?


ik heb vooral veel vragen eigenlijk:

-wat is je onderhoud?
Die moet daar iets boven liggen.
Bij mijn vorige dieet boekte ik er goede resultaten mee. In tussentijd heb ik wel weer wat massa (terug) gewonnen.
Destijds had ik er alleen veel spierverlies mee, dus daarom iets hoger in eiwit.

-waarom tellen plantaardige eiwitten niet mee?

Beperkt aminozuurprofiel. Ik tel de kcal wel mee, maar tel het niet mee in de eiwitten. Aangezien het een discutabel onderwerp is, speel ik liever op safe.

-waarom is zetmeel ongunstig?
Omdat het een koolhydraat is wat veel dichter bij een suiker staat, dan bij een vezel. Past niet echt in mijn koolhydraat-angst

-eiwit vult de glycogeenvoorraad aan?
Zover ik weet, wel ja. Duurt alleen wat langer, waardoor het minder effectief is (je maakt veel minder gebruik van de insulinepiek enzo).

-waarom geen zuivel?
Melksuiker. Besteed de kcal liever aan goede vetten of eiwit, dan aan melksuiker
 
Het gaat potverdomme niet zoals ik wil. Geen spierverlies, maar ook niet noembaar vetverlies. Volgens de tang ben ik wel een beetje kwijt, maar het is zo weinig dat het geen naam mag hebben.
Verdomme.

Iemand nog tips?

Uhhh ja hoor, heb nog zat tips :D
 
Back
Naar boven