MuscleMeat

[Cutschema vraag] Voor een vrouw (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

sportlife

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
21 mrt 2007
Berichten
105
Waardering
4
Lengte
1m70
Massa
66kg
Vetpercentage
8%
Hoi,

Ik moet een schema maken voor me vriendin, nou heb ik de formule voor de kcalbehoefte opgezocht, daar kwam dit uit:

stats: 77kg, 173cm, vp 28.7, leeftijd 19jaar


655 + (9,6 x 77) + (1,8 x 173) - (4.7 x 19)= 1616 kcal per dag onderhoud

Alleen is nu het totaal aantal kg lichaamsgewicht genomen en dus niet de VVM. Moet ik nu dit aantal kcal aanhouden voor haar, of moet ik er nog wat kcal bij doen/aftrekken? Ze doet niet aan BB en haar sport is volleybal (maar het is nu vakantie dus er zou eigenlijk geen sporttoeslag bij moeten).

En weet iemand de goede EKV verhoudingen? Ik zat zelf te denken aan low carb.
 
Laatst bewerkt:
van VVM uitgaan idd niet van lichaamsgewicht
 
van VVM uitgaan idd niet van lichaamsgewicht

Niet met deze formule. De Harris-Benedict formule gebruik je juist als je het vetpercentage niet kent, en het feit dat je voor mannen en vrouwen verschillende formules gebruikt vertelt je al dat in de formule rekening wordt gehouden met het verschil in spiermassa.

Gewoon dit als BMR aanhouden dus. Voor de onderhoud reken je dit maal 1,2 als ze nu helemaal niets aan sport doet, of een hogere activiteitsfactor als ze wel wat beweging krijgt ondanks de zomerstop.
 
@Poison

Hoe heet de formule dan waarin het vp ook een variabele is?
 
@Poison

Hoe heet de formule dan waarin het vp ook een variabele is?

Katch-McArdle, voor mannen en vrouwen hetzelfe, namelijk:

BMR = 370 + (21,6 x VVM in kg)

Ook vermenigvuldigen met de activiteitsfactor he ;)
 
Oke bedankt. Enig idee welke EKV verhouding voor niet BBers goed is? Ik dacht zelf aan 35/30/35. Veel eiwitten en vetten zodat het hongergevoel langer uitblijft.
 
Oke bedankt. Enig idee welke EKV verhouding voor niet BBers goed is? Ik dacht zelf aan 35/30/35. Veel eiwitten en vetten zodat het hongergevoel langer uitblijft.

Ja, dat is prima. Tenzij ze nierproblemen heeft, kan ze zelfs nog hoger in de eiwitten gaan, hoe meer hoe beter. Waarom laat je haar niet een account aanmaken hier? Ze kan veel leren en misschien krijgen we haar nog aan het... euh... "fitnissen" :D ;)
 
Cut schema , c ut

Lol
 
Laat haar een keer rond kijken in de vrouwen sectie :-)
 
Ja, dat is prima. Tenzij ze nierproblemen heeft, kan ze zelfs nog hoger in de eiwitten gaan, hoe meer hoe beter. Waarom laat je haar niet een account aanmaken hier? Ze kan veel leren en misschien krijgen we haar nog aan het... euh... "fitnissen" :D ;)

Ze heeft vrij weinig tijd i.v.m. werk en omdat ik nu toch vakantie heb vindt ik het niet erg om te doen. Ik laat haar idd wel een paar stickys lezen over verschillende vetten, koolhydraten en hoe ze goede en slechte voedingsmiddelen kan onderscheiden.
 
Back
Naar boven