XXL Nutrition

cutschema

Bezoekers in dit topic

studyboy

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
29 mei 2008
Berichten
4
Waardering
0
Dit is mijn cut schema waar ik me nu ongeveer 2weken aan houd.
Mijn doel is om eerst vet te verliezen en daarna beginnen met bulken.

Mijn vraag is of sommige van jullie kunnen kijken of dit schema goed genoeg is om redelijk wat vet te verliezen en hopelijk kunnen jullie ook wat advies geven.

Mijn stats zijn

65kg
183cm
Vetpercente rond de 13%

Mijn gewicht lijkt vrij laag maar ik heb redelijk wat vet rondom mijn buik en ik zou
graag eerst zoveel mogelijk vet willen verliezen

Onderhoud in rust ongeveer 1800 kalorien dus ik dacht zon 1800+600=2400 dat houdt in cardio krachttraining en normale dagelijkse activiteiten

vind het trouwens moeilijk in te schatten hoeveel calorieën ik met krachttraining en normalen activiteiten verbrand

dus 2400-20% is rond de 1900 calorieën wat ik nodig heb per dag

Ik doe 3.5x per week aan cardio ongeveer 90min dat is ongeveer 800 calorieën
En 3.5x per week aan krachttraining

8:00 100g crusly
100g yogurt
1 stuk kiwi Appel

11:00 150g bakje tonijn
Kopje thee


14:00 2sneetjes brood met kipfilet

16:00 50g brinta
150g magere melk
1stuk kiwi


19:00 wat de pot schaft meestal aardappelen+groente en een stukje vlees

22:00 250g magere kwark


Soms varieert het schema een beetje meestal cheat ik 1 keer per week door een biertje te pakken of handje snoep
 
Mijn stats zijn

65kg
183cm
Vetpercente rond de 13%

Als je slechts met deze minimale spiermassa wilt gaan cutten, gaat het minder snel, omdat je rust-verbranding laag is. Verder zie je weining spieren, omdat je die nog niet hebt.


8:00 100g crusly
100g yogurt
1 stuk kiwi Appel

11:00 150g bakje tonijn
Kopje thee


14:00 2sneetjes brood met kipfilet

16:00 50g brinta
150g magere melk
1stuk kiwi


19:00 wat de pot schaft meestal aardappelen+groente en een stukje vlees

22:00 250g magere kwark
Wat de pot schaft is geen strak schema voor succes. Ik denk dat het allemaal serieuzer moet aanpakken, meer moet lezen, en niet een beetje eten hoe het uitkomt. Lees eens BFFM.
 
ik heb al redelijk wat afgelezen op de forums maar het probleem met het avondeten is dat ik ook rekening moet houden met de rest van de familie want ik woon nog thuis helaas :( en ik kan alleen bepalen wat we eten wanneer ik kook en ik denk niet dat me ouders blij zijn als ik elke dag kipfilet met bruine rijst maak :rolleyes:

ik dacht zelf dat het makkelijker zou zijn om eerst te gaan cutten en daarna te gaan bulken maar zou het dus toch verstandiger zijn om eerst te gaan bulken om paar kilo spieren te kweken en daarna pas te gaan cutten omdat ik dan meer kalorien verbrand?

bedankt voor de snelle reply trouwens :rolleyes:
 
gwn veel cardio doen voor je buikje!
 
Als ik naar je stats kijk, 65 kilo op 1.83 m, je bodyfat. denk ik, skinny boy. Ik ben bang dat je 'denkt' dat je een buikje hebt, terwijl dit niet het geval is.

Het is moeilijk te beoordelen, maar met 65 kilo op jouw lengte, denk ik dat de meeste bb-ers, je zouden aanraden om nog even verder te bouwen. In ieder geval, als je wilt cutten, lees dan echt Burn the Fat Feed the Muscle.
 
Als ik naar je stats kijk, 65 kilo op 1.83 m, je bodyfat. denk ik, skinny boy. Ik ben bang dat je 'denkt' dat je een buikje hebt, terwijl dit niet het geval is.

Het is moeilijk te beoordelen, maar met 65 kilo op jouw lengte, denk ik dat de meeste bb-ers, je zouden aanraden om nog even verder te bouwen. In ieder geval, als je wilt cutten, lees dan echt Burn the Fat Feed the Muscle.

BFFM is een goed boek maar ik denk wel dat hij op dit forum genoeg informatie zal vinden in de stickies en de posts. (al is het altijd goed om het te lezen).

Verder heeft hij wel gelijk, ik raad het toch ook niet aan om te cutten met die stats. Bulk even goed door en ga dan cutten! Cutten zonder al te veel spiermassa heeft weinig zin.
 
tnx voor jullie reacties

ja ik denk dat ik dan eerst ga bulken en daarna wat vet% probeer eraf te halen

1 vraagje over bulken heeft cardio dan nog wel nut sinds je dan probeert meer te eten dan dat je verbrandt of zou ik dan bijvoorbeeld 3x per week een half uurtje cardio zodat ik zeker weet dat niet al te veel vet aankomt?
 
nee bij bulken wil je liever niet cardio'en omdat er ook de kans is dat je spieren verbrandt. Carsio pak je weer op wanneer je strax weer ga cutten. Succes!

Oja, ik zag heel snel je eetschema. Voor de cut is het zelfs te weinig, zeker met jouw stats, en ook zitten er veel produkten in wat niet goed is tijdens de cut.
Maar goed, jij gaat nu bulken, dus dat wordt een nieuwe voedingsschema maken!
Alvast een paar tips:
Meer en vaker eten
Cruesli eruit. Vermijd zoveel mogelijk snoep als jij echt serieus resultaten wil zien!
Post hem maar, ben nl benieuwd ernaar.
Succes!
 
Keihard trainen en goed eten.
Geen cutschema (overigens dat wat je poste lijkt niet eens op een goed cut schema)
Ga gewoon knallen en ga cutten als je 20kilo zwaarde bent.
 
Back
Naar boven