XXL Nutrition

Cutschema?

Bezoekers in dit topic

Jefro

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
313
Waardering
0
Bij deze mijn ruwe opzet van mijn cutschema in combinatie met 2 –3 x cardio. Kben in 4 mnd van 81kg14% naar 92kg20% gebulkt (1.89mtr). Vetpercentage schrok ik van :eek:, dus wil ik eerst flink cutten om dit naar 12% te brengen.
Cutschema maken valt toch tegen, maar hier wil ik naar toe gaan werken:

7.00
40gr. Whey
200ml Vitaday
20ml Lijnzaad olie.
1 x Multivitamine

8.00
1 BH Jonge kaas
250gr kwark

11.00
1 BH Kipfilet
250gr kwark

14.00
1 BH Kipfilet
250gr kwark

17.30
Avond eten: pasta/rijst/ aardappelen.
200 ml magere yoghurt
¼ blik ananas

18.30 trainen (4 dgn split)
19.30 40gr whey / 75gr dextrose

21.00
50gr. Eiwit (cas.)shake
1 plak ontbijt koek.

Dit schema is ongeveer 2000kCal, 35%KH,50%Eiwit,15%Vet.
Misschien een beetje eenzijdig met al die kwark, maar ik haat vis
en weet eigenlijk niet waar ik de hoeveelheden eiwitten anders
vandaan moet halen???. Eieren misschien?

Gaarne suggesties.
 
ik vind het weinig calorieen voor jouw gewicht helemaal omdat je pas gebulkt heb en waarschijnlijk nu een stuk hoger zit.

En waarom die maaltijden overdag helemaal zonder koolhydraten?

En waarom 's ochtends wei? ik zou dan ook caseinate nemen.

En bij je laatste maaltijd waarom neem je snelle suikers? En weinig vetten?
 
ik zou in de ochtend een combi doen tussen whey en casseinate. Die vitaday moet eruit (teveel snelle suiksers, als ik het juiste produkt voor me heb). Er mag in beginsel best wel wat meer kh in en kcal. 2000 meteen is al vrij weinig. Daar zit ik nog niet op als ik op mijn laagste punt zit in mij dieet.
Lose the ontbijtkoek, ook teveel snelle suikers. Vervang het door complexe koolhydraten.

Ik zie ook veel zuivelprodukten. Dat is ook niet alles. Probeer eens wat af te wisselen. Casseinate, eieren, vlees etc.
 
Afbouwen... In 1 keer die sprong naar 2000cal zal destructief zijn door je spiermassa. Vooral ook omdat het aandeel eiwit in je voeding niet echt hoog is.
Enkel die whey om 7 uur lijkt me niet verstandig. Het verhoogt je NO2 waarden in je bloed maar kortstondig. Je kunt dus beter een tien minuutjes later ook wat calsium casseinaat nemen.

Verhoog je eiwit...
 
Originally posted by jaap2
ik vind het weinig calorieen voor jouw gewicht helemaal omdat je pas gebulkt heb en waarschijnlijk nu een stuk hoger zit.

En waarom die maaltijden overdag helemaal zonder koolhydraten?

En waarom 's ochtends wei? ik zou dan ook caseinate nemen.

En bij je laatste maaltijd waarom neem je snelle suikers? En weinig vetten?

jaap2, voor alle duidelijkheid: BH = Boterham (volkoren),
en ik ga niet in1 keer hiernaar toe, wil in stappen van 500kcal naar beneden.
Whey en Vitaday eruit en caseinate erin.
Laatse maaltijd dan maar een broodje pindakaas? :)
 
Originally posted by Ilya
ik zou in de ochtend een combi doen tussen whey en casseinate. Die vitaday moet eruit (teveel snelle suiksers, als ik het juiste produkt voor me heb). Er mag in beginsel best wel wat meer kh in en kcal. 2000 meteen is al vrij weinig. Daar zit ik nog niet op als ik op mijn laagste punt zit in mij dieet.
Lose the ontbijtkoek, ook teveel snelle suikers. Vervang het door complexe koolhydraten.

Ik zie ook veel zuivelprodukten. Dat is ook niet alles. Probeer eens wat af te wisselen. Casseinate, eieren, vlees etc.

Vitaday is al weg, en ik zit nu nog een stuk hoger in KH, maar wil toch ergens rond die 2000 uitkomen. Ontbijtkoek is weg.
Kwark hier en daar vervangen door eieren en overdag een Cas. shake extra. Vlees?: neem je dan een stuk gebraden kip ofzo?
 
dit is et schema waar ik vanaf maandag naartoe ga werken. ga vanaf 5000 kcal naar 2000 in 3 weken. Na 3 weken ben ik van plan globaal dit te eten.

Ontbijt

2 eetlepels lijnzaadolie
magere kwark 250 gr
50 gr meergranen brood
Kipfilet 25 gram


2e maaltijd

Eiwit shake tri pro 50 gram
50 gr meergranen brood
Kipfilet 25 gram

Lunch

magere kwark 250 gram
50 gr meergranen brood
Kipfilet 50 gram


4e maaltijd

Eiwit shake tri pro 50 gram
50 gr meergranen brood
Kipfilet 25 gram


5e maaltijd

kipfilet 150 gram
Pasta 50 gram


6e maaltijd

tonijn 75 gram
25 gr meergranen brood

net onder de 2000 kcal
 
Ik snap niet dat iedereen zo snel onder de 2000 duikt.

En dat zelfs van 5000 kcal.

Als je basisbehoefte 2500 is, dan ga je op 2700 ongeveer zitten. Op basis van de cardio zul je afvallen, omdat je je die basisbehoefte net overschrijdt.

"ja maar dan val ik zo weinig af"

Dacht je nu werkelijk dat het gewicht dat je op 2000kcal afvalt allemaal vet is ??
 
Thx Ma3stro, ga zeker wat van jouw voedings schema gebruiken. Ik weet dat je hetzelfde doel hebt als ik. Als ik de aanpassingen in mijn schema klaar heb post ik 'm weer. Ben benieuwd naar jouw ervaringen met cutten.
 
Originally posted by Ilya
Ik snap niet dat iedereen zo snel onder de 2000 duikt.

En dat zelfs van 5000 kcal.

Als je basisbehoefte 2500 is, dan ga je op 2700 ongeveer zitten. Op basis van de cardio zul je afvallen, omdat je je die basisbehoefte net overschrijdt.

"ja maar dan val ik zo weinig af"

Dacht je nu werkelijk dat het gewicht dat je op 2000kcal afvalt allemaal vet is ??

typisch de moderne tijdsgeest, alles zo snel mogelijk. Van 5000 naar 2000 in 3 weken is veels en veels te snel. Probeer per week een tekort van 3500 calorieen te creeren is ongeveer een pondje vet.
 
guess you're right, Jaap2.

erg zonde !
 
Originally posted by Ilya
Ik snap niet dat iedereen zo snel onder de 2000 duikt.

En dat zelfs van 5000 kcal.

Als je basisbehoefte 2500 is, dan ga je op 2700 ongeveer zitten. Op basis van de cardio zul je afvallen, omdat je je die basisbehoefte net overschrijdt.

"ja maar dan val ik zo weinig af"

Dacht je nu werkelijk dat het gewicht dat je op 2000kcal afvalt allemaal vet is ??

O.K. ik zal er es wat nauwkeuriger rekening mee houden, alhoewel ik niet van 5000 maar van 4000 ga.
Ik heb ooit es een cutschema van jou opgeslagen in Word die op 2500kcal zit. Ik denk dat ik die eerst maar es als leidraad gaat gebruiken en zien wat er gebeurd.
Valt allemaal niet mee. ;)
 
Back
Naar boven