Fitness Seller

Cutschema

Bezoekers in dit topic

zapzap93

Novice
Lid sinds
4 nov 2015
Berichten
21
Waardering
3
Dag leden,

Na een lekkere bulk achter de rug te hebben is het tijd om weer te cutten. Ik wil hierbij op onderhoud blijven en in plaats van het calorieën tekort cardio toe voegen. Als doel om toch nog redelijk wat energie te hebben om zo weinig mogelijk spiermassa te verliezen.

Stats:
Leeftijd: 23
Lengte: 194cm
Gewicht 100kg

Ik train 6x in de week;
dag 1: Borst, schouders triceps,
dag 2: benen & buik
dag 3: Rug, biceps
dag 4: rust
En dan weer naar dag 1 etc.

Ik ben dus van plan om na de KT een cardiosessie te voldoen. Hierbij begin ik met 30 min en daarna wil ik naar 45-60 min gaan, mehhh. Moet toch gebeuren. (Rond de 400-600) calorieën verbranden.

Dit wijst op de volgende vragen. Ik heb met de bekende Harris Benedict formule uitgerekend wat mijn dagelijkse verbruik is. Dit kwam uit op 2201 kcal. Dit lijkt mij al aan de lage kant (is dit zo?). Omdat ik tijdens de krachttraining en korte fietsroute naar mijn werk etc. verwacht zo'n 300kcal te verbranden, heb ik mijn voedingsschema op +/- 2500 kcal gezet. Zou dit volgens jullie het juiste kcal zijn of zou ik hoger moeten gaan zitten?

Hieronder mijn voedingsschema. Ik twijfel ook nog of ik wel het jusite aantal vetten heb, zou dit niet beter omhoog kunnen? Aangezien 60 gram vrij weinig is voor 100kg?

Naamloos.png

Naamloos 2.png




Alvast bedankt!

Groetjes
 
2201 calorieën is wat laag ja :) Het getalletje wat uit de HB formule komt is je BMR . Deze vermenigvuldig je met jouw activiteitsfactor:

  1. little or no exercise: x 1.2
  2. light exercise/sports 1-3 days/week: x 1.375
  3. moderate exercise/sports 3-5 days/week: x 1.55
  4. hard exercise/sports 6-7 days a week: x 1.725
  5. very hard exercise/sports & physical job or 2x training: x 1.9
Dan heb je een schatting van je onderhoudscalorieën, daar ga je vervolgens onder zitten (200-500 calorieën) om gewicht kwijt te raken.
Deze calorieën verdeel je als volgt:
1 gram vet per kg lichaamsgewicht
2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht
De rest vul je op met de koolhydraten.

Ik zou dan ook zeker je vetten omhoog gooien in je voedingsschema naar een minimum van 100 gram voor een normale hormoonhuishouding.
 
Bedankt voor je reactie. Ik had al zo'n vermoeden dat 2201 erg aan de lage kant was. Daarbij had ik niet gedacht om het gehele calorieën aantal x 1.55/1.725 te doen. Dit scheelt behoorlijk wat. Ik had alleen gedacht aan de KT waarbij ik ong 300 kcal zou verbranden.

Ik heb mijn voedingsschema aangepast. Ik heb het x1.55 gedaan omdat x1.75 mij te veel leek. Ik ben namelijk leraar en ik beweeg natuurlijk wel iets, maar het is niet erg intensief. Ik heb de kcal ongeveer aangehouden voor de berekening van x1.55 en daar toch nog iets onder. Daarbij wil ik beginnen met een half uurtje cardio waarbij ik zon 350kcal verbrand.

Verder nog tips voor mijn schema? (ik heb trouwens een glutenallergie)

cut 2017 1.png

cut 2017 2.png
Groetjes!

cut 2017 1.png


cut 2017 2.png
 
Voor het mooie mogen je vetten nog wel iets omhoog:o. Bovendien, heb je in je schema ook rekening gehouden met het vet waarin je de kipfilet in bakt?

Je geeft daarnaast ook aan dat je cardio wil gaan doen. Ik weet niet hoe je aan die 350 kcal komt, maar ik hoop dat je er van uit gaat dat dit ook een schatting zal zijn ;) Zelf zou ik dan ook wanneer ik ervoor kies direct cardio toe te voegen aan de cut, om m'n calorieën tekort dmv voeding rustig aan op te bouwen. Ik zou bijvoorbeeld beginnen met een tekort van ong 200 kcal.

Maar dit is slechts een manier waarin ik mijzelf het beste kan vinden en het proces goed vol kan houden, Het ene lichaam is het andere niet.
 
Kipfiletjes gaan lekker in de oven haha. Ik ga inderdaad cardio doen, op het begin even een half uurtje kijken hoe de resultaten bevallen en of het niet te hard/langzaam gaat. Ik heb nu dus een tekort van 100 kcal qua voeding en dan nog wat cardio erbij. Crosstrainer half uurtje na elke sessie.

Ik pak nog een lepeltje pindakaas voor het slapen zodat mijn vetten op 100gr zitten, zou dit dan DE oplossing zijn om mee te beginnen? :emo:
 
Volgens mij gaat dat wel goed komen haha. Lekker beginnen en gaandeweg bijsleutelen waar nodig:cheer:
 
Back
Naar boven