MuscleMeat

Cutteeeen! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Friso_HK

Novice
Lid geworden
2 aug 2017
Berichten
17
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
75kg
Vetpercentage
14%
Beste mensen,

Ik ben al lekker vroeg begonnen met mijn cut omdat ik dan eventuele fouten op mijn tijd kan opvangen, mijn 2e cut. Ik ben gezakt van 3500 kcal naar 2300 kcal. Ik zou alleen graag meningen willen weten over mijn voedingsschema.

Informatie:
Geslacht: Man
Leeftijd: 17 (2 maanden 18)
Lengte: 180cm
Huidig gewicht: 86,8kg (begon op 89,8)
Ik sport 4 keer in de week waar ik elke spier 2 keer pak. 1 keer zwaar & 1 keer herhalingen, isolatie, super goed letten op de techniek.

Ik heb bij de maaltijden ook eventuele opmerkingen/vragen staan. KCAL/EIWIT/KOOLHYDRATEN/VET

Ontbijt (07.00)
ontbijt forum.png

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Ik had eerst 3 eieren en water ipv wat door de havermout, ik heb dat 3 weken gedaan maar kreeg het super moeilijk weg. Heb nu dus gekozen voor minder ei, havermout en wat melk erbij.

Pauze (09.00/10.00)
ochtend forum.png

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Iemand nog een variant hier op? Zit mij teveel koolhydraten in! Of lekker zo houden?

Lunch (12.00/13.00)
lunch forum.png

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Die 30 kcal is de groente door de rijst. Heb mijn rundergehakt gewijzigd naar kip. Hier komen ook variaties op want wil uiteraard ook wel eens een andere lunch hebben!

Pauze (14.00/15.00)
[afbeelding niet meer beschikbaar]

middag forum.png


Na school (16.00)
[afbeelding niet meer beschikbaar]

voo avond.png


Avondeten (18.00)

Wat de pot schaft! Mama kan heerlijk koken! (onder de 500 kcal)

Voor het slapen (21.00+)
[afbeelding niet meer beschikbaar]

na sporten forrum.png


Totaal
[afbeelding niet meer beschikbaar]

totaal.png


Zelf vind ik dat ik nog wat te hoog zit met mijn koolhydraten. Ik zit ook nog steeds een klein beetje te wijzigen in het schema (Kip ipv gehakt) dat zijn de kleine dingetjes vaak. Ook ga ik stoppen met creatine, heb ik eigenlijk nooit gebruikt maar het zat altijd in mijn pre, dus koop ik nu pre zonder creatine.

Ik bedank jullie alvast voor jullie mening! Als er informatie mist zal ik deze gelijk toevoegen.
Met vriendelijke groet,

Friso Kort
 
Laatst bewerkt:
De plaatjes doen het niet....
 
Ik zou in ieder geval niet al te vaak een heel zakje nasikruiden door je lunch gooien, aangezien daar ongeveer 10 gram zout in zit. Beoordelen van de rest laat ik aan anderen over die daar meer verstand van hebben.
 
Ik zou in ieder geval niet al te vaak een heel zakje nasikruiden door je lunch gooien, aangezien daar ongeveer 10 gram zout in zit. Beoordelen van de rest laat ik aan anderen over die daar meer verstand van hebben.
Dankjewel voor het reageren,
Daar heb je gelijk in, ik zal hem noteren en misschien een andere variant om smaak toe te voegen.
 
De kip marineren in kruiden , Maggie hot , sambal , knoflook enz

Door je rijst klein beetje chilisaus erop doen wanneer je het eet of ketchup / sambal enz
 
De kip marineren in kruiden , Maggie hot , sambal , knoflook enz

Door je rijst klein beetje chilisaus erop doen wanneer je het eet of ketchup / sambal enz
Kip marineren was ik van plan ja! anders is het altijd zo droog
 
Je zit wel erg laag in vetten, zou dat zeker een stuk verhogen.
 
Je zit wel erg laag in vetten, zou dat zeker een stuk verhogen.
Dat komt omdat ik mijn rundergehakt naar kipfilet heb gedaan. Is het dan een idee om 1 mueslireep weg te halen en dan wat pinda's er bij gooien? Zijn gezonde vetten namelijk
 
Dat komt omdat ik mijn rundergehakt naar kipfilet heb gedaan. Is het dan een idee om 1 mueslireep weg te halen en dan wat pinda's er bij gooien? Zijn gezonde vetten namelijk

Ik zou zelf sowieso niet snel naar een mueslireep grijpen omdat ik het (persoonlijk) echt waardeloze voedingswaarde vind hebben.
Zou dan eerder naar een protein bar // flapjack gaan kijken voor betere voedingswaarde (Complexe carbs & eiwitten)

Voor vetten kun je inderdaad kijken naar pindakaas (bijv. 100% pindakaas van de appie of bij een van de bekende websites), kaas, eieren, vis, noten, avocado etc
 
Van 3500 naar 2300 in 1 keer?

Wat is je onderhoud dan?
 
1200 omlaag lijkt mij inderdaad erg heftig, dan zat je of nu enorm (onnodig) boven onderhoud, of er nu flink (misschien teveel) onder.
 
Van 3500 naar 2300 in 1 keer?

Wat is je onderhoud dan?
Niet in een keer hoor! Het was van 3500-3250-3000-2750=2600-2500-2400-2300

Mijn onderhoud is 2750, hoe ik de website's moet geloven
 
1200 omlaag lijkt mij inderdaad erg heftig, dan zat je of nu enorm (onnodig) boven onderhoud, of er nu flink (misschien teveel) onder.
Ik zit er nu 450 kcal onder. Ik zat in de bulk er gewoon erg veel boven, heb zelfs weken 4000/4500 gegeten, als basis er daar soms nog wel eens iets lekkers erbij. Toen ben ik met 500 kcal per week naar 3500 kcal gegaan
 
Ik zou zelf sowieso niet snel naar een mueslireep grijpen omdat ik het (persoonlijk) echt waardeloze voedingswaarde vind hebben.
Zou dan eerder naar een protein bar // flapjack gaan kijken voor betere voedingswaarde (Complexe carbs & eiwitten)

Voor vetten kun je inderdaad kijken naar pindakaas (bijv. 100% pindakaas van de appie of bij een van de bekende websites), kaas, eieren, vis, noten, avocado etc
Je hebt gelijj, ook voor mij vult een reep niet echt maar ging het meer om wat zoets en om de honger iets weg te halen bijv. Flapjack vind ik wel een leuk idee, maar er zit daar toch super veel suiker in? een proteinbar vind ik altijd een beetje duur en voor een jumbo medewerker kan ik niet alles betalen.
 
Lekkere havermout eiwit repen/koekjes !!
Suikervrije en knapperige quinoa havermout repen

Als geld t probleem is maak dan gewoon zelf havermout repen oid.
Kan je echt van alles doorheen doen ook.
Er staan wss nog wel meer recepten hier in het voedingsdeel.
Maar gewoon effe googlen en je vind genoeg recepten ;)

En er zijn natuulijk genoeg andere goedkope "supermarkt" opties die eenvoudig zijn.
Pita met kaas of kip of pindakaad banaan.
Wraps met pindakaas/kip of banaan
Roomkaas met vleeswaren of vis
Pannenkoeken. Kan je ook zelf maken en paar dagen bewaren. oprollen in folie en klaar.
Volgens mij zijn trouwens de voedingswaardes van kant en klaare pannenkoeken ook nog niet zo slecht. Al zal het per merk verschillen.
 
Ik denk dat je met de reactie van marina1975 al een heel stuk verder kan komen.
Verder wil ik niet pretenderen dat ik een voedingsdeskundige ben, ik doe voor voeding IIFYM dus bij mij varieert wat ik eet bijna elke dag wel, maar dit was bijvoorbeeld eergister.


08:00 - Ontbijt
KWZb8b7.png


10:00 - Snack
IFjZnRQ.png


12:00 & 16:00 Lunch
Nz9zzuC.png


19:00 (Direct post workout) Avondeten (Varieert)
noRVdyA.png


23:00 Voor-Slapen
l9fElRo.png


Supplementen:
Omega 3
Omega 6
Vitamine D
XXL Multivitamine

Samen:
KCAL: 2.505
Carbs: 202
Proteins: 216
Vetten: 90

De reden dat ik deze dag uitkoos is omdat dit best wel een budget-dag was, alles wat ik die dag at is best goedkoop en goed te doen voor een supermarkt medewerker.

Als je eiwitrepen wilt zou ik die van XXL echt aanraden, bij far de lekkerste die ik gegeten heb;
Delicious Protein Bar
Als je 3 dozen besteld betaal je €20 per doos van 18 repen ,dus €1,10 per reep. Dat is niet veel.

Ik zou het niet overnemen omdat de dag niet echt bijzonder goed was, maar misschien haal je er wel wat ideeën uit.
Verder zie ik dat je voor je avondeten >500 kcal rekent, kan me niet voorstellen dat het zo weinig is of je moet echt mini-porties nemen. Avondeten is al snel 650-900 kcal..
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven