AndroidHealthClinic

Cutten 15 jaar

Bezoekers in dit topic

Kees33

Novice
Lid geworden
15 jan 2017
Berichten
14
Waardering
1
Lengte
1m75
Massa
65kg
Hallo,
Ik ben 15 jaar. Ik ben 1.74 m en weeg 65 kg. Ongeveer vetpercentage van 16 %. Ik doe Freeletics (bodyweight programma), omdat ik nog niet naar de sportschool mag. Ik denk dat ik best aardige spieren onder mijn vetlaag heb. Ik ben daarom bezig met cutten. Ik heb niet echt een voedingsschema. Ik eet zeer mager. Bijvoorbeeld rookvlees of kalkoenfilet op brood, geen snacks, aardappels laten staan, wit vlees en water drinken. Zal dit genoeg zijn? Ik kom waarschijnlijk ook niet aan de 2 gram eiwit per KG lichaamsgewicht. (mag geen eiwitshakes van mijn ouders). Hoeveel moet mijn vetpercentage zijn als ik mijn buikspieren zichtbaar wil maken? Heeft iemand tips voor het cutten? Andere tips zijn ook welkom!
 
Hallo,
Ik ben 15 jaar. Ik ben 1.74 m en weeg 65 kg. Ongeveer vetpercentage van 16 %. Ik doe Freeletics (bodyweight programma), omdat ik nog niet naar de sportschool mag. Ik denk dat ik best aardige spieren onder mijn vetlaag heb. Ik ben daarom bezig met cutten. Ik heb niet echt een voedingsschema. Ik eet zeer mager. Bijvoorbeeld rookvlees of kalkoenfilet op brood, geen snacks, aardappels laten staan, wit vlees en water drinken. Zal dit genoeg zijn? Ik kom waarschijnlijk ook niet aan de 2 gram eiwit per KG lichaamsgewicht. (mag geen eiwitshakes van mijn ouders). Hoeveel moet mijn vetpercentage zijn als ik mijn buikspieren zichtbaar wil maken? Heeft iemand tips voor het cutten? Andere tips zijn ook welkom!

Sticky - Hoe bereken ik mijn energiebehoefte?
 
Hallo,
Ik ben 15 jaar. Ik ben 1.74 m en weeg 65 kg. Ongeveer vetpercentage van 16 %. Ik doe Freeletics (bodyweight programma), omdat ik nog niet naar de sportschool mag. Ik denk dat ik best aardige spieren onder mijn vetlaag heb. Ik ben daarom bezig met cutten. Ik heb niet echt een voedingsschema. Ik eet zeer mager. Bijvoorbeeld rookvlees of kalkoenfilet op brood, geen snacks, aardappels laten staan, wit vlees en water drinken. Zal dit genoeg zijn? Ik kom waarschijnlijk ook niet aan de 2 gram eiwit per KG lichaamsgewicht. (mag geen eiwitshakes van mijn ouders). Hoeveel moet mijn vetpercentage zijn als ik mijn buikspieren zichtbaar wil maken? Heeft iemand tips voor het cutten? Andere tips zijn ook welkom!

Wanneer je buikspieren ''zichtbaar'' worden is voor iedereen anders, ligt ook aan hoe groot je buikspieren zijn etc.
 
Ga een voedingsschema maken. Shakes heb je niet persé nodig.

Ga eerst eens bijhouden wat je echt eet in MyFitnessPal. Maak aan de hand daarvan aanpassingen die bij je doelen passen.
 
1m75 65kg en dan willen cutten ?
Als je echt op 16% staat zit er dus zogoed als geen spiermassa onder.
Je bent 15 bij basic fit zie ik kleuters rondlopen van 12. Als ze jouw geen abbo geven laat je vader of moeder er dan een aanmaken want je mag hun kaart gewoon gebruiken in een basic fit.
 
1m75 65kg en dan willen cutten ?
Als je echt op 16% staat zit er dus zogoed als geen spiermassa onder.
Je bent 15 bij basic fit zie ik kleuters rondlopen van 12. Als ze jouw geen abbo geven laat je vader of moeder er dan een aanmaken want je mag hun kaart gewoon gebruiken in een basic fit.
Ik liep vanaf 13 jaar rond bij basic fit kon zonder probleem een abbonoment krijgen, bij de sportschool bij mij in het dorp was het anders moest ik wachten tot ik 16 werd
 
Ik liep vanaf 13 jaar rond bij basic fit kon zonder probleem een abbonoment krijgen, bij de sportschool bij mij in het dorp was het anders moest ik wachten tot ik 16 werd
Bij de meeste niet ketens moet je idd 16 zijn maar als je al iets volwassen bent laten ze je meestal wel toe.
 
  • Like
Waarderingen: 13j
Doe maar gewoon niet cutten jongen.
 
uit je andere topic. ;)
Ik zou maar eens goed de voedingssectie gaan lezen.
Mager eten en vetten vermijden gaat je niets brengen. Je hebt vetten in je voeding nodig voor je hormonen en je vetstofwisseling.
Dus moet je ook vetten eten!
Ook koolhydraten heb je nodig. Dus waarom aardappelen laten staan?
Je bent nog in de groei ook. Ik zou me dus niet teveel focussen op cutten. In de groei heb je je voeding hard nodig.

Wil je genoeg eiwitten eten dan heb je al genoeg aan zo een 120-130 gram. Bakje kwark is al 45 gram. Stuk vlees kom je ook al aan zo een 20-30 gram.
Paar bekers melk erbij heb je zo ook al snel een 25-30 gram en met je beleg op brood kom je ook wel snel op een 15-20 gram. Dan ben je er al.
Shakes heb je niet nodig.

Er zijn ook sportscholen waar je wel mag sporten als je 15 jaar bent maar dan onder begeleiding. Misschien daar eens naar kijken.
 
En je bent nog in de groei, dus lekker gewoon eten. Goed trainen en een dosis geduld hebben:thumbs:
 
Lekker bulken jongen. Je bent enorm ecto.
 
Als je 15 bent, dan raad ik je aan dat je aan spieropbouw focus! Je gaat toch snel groeien dus is er geen reden te gaan cutten. Zorg ervoor dat je voeding op orde is en dat je trainingsschema gebaseerde is om voornamelijk compound oefeningen (squat, bench, deadlift, rows). Als je het slim speelt, kan je de gains van je leven maken :)
 
Back
Naar boven