XXL Nutrition

Cutten 16 jaar

Bezoekers in dit topic

Merijnvdw

Novice
Lid geworden
5 jan 2022
Berichten
18
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Hoi, Ik ben aan het cutten , ik ben 16 jaar oud. Ik cut niet met een specefiek cutschema of iets, maar ik eet gewoon een stuk minder dan nodig is. Ik eet gewoon brood met wat licht beleg, denk hierbij aan kipfilet etc. In de avond eet ik gewoon aardappelen met groente en soms wat kip. Ik heb niet allerlei metingen gedaan. Mijn vraag is of het ook wel zo kan, of moet je echt specifieke metingen laten doen? En of een strak eetschema volgen? Of valt er nog iets aan te passen? Ik ben een jongen van 1.85m en weeg 80 kilo. Ik train ondertussen al 2 jaar en op dit moment (nu sportscholen dicht zijn) doe ik aan opdrukken etc thuis.
 
Zo lang je afvalt is het prima toch? Alleen zorgen dat je niet te snel afvalt. Ongeveer 0,5 kg per week is een mooi streven.
 
Zo lang je afvalt is het prima toch? Alleen zorgen dat je niet te snel afvalt. Ongeveer 0,5 kg per week is een mooi streven.
En hoe zit dat dan met buikspieren? Ik heb nooit echt buikspieren getraind maar vooral chest bicep tricep rug etc. Op de ene internet pagina staat dat je al een hele mooi sixpack hebt zonder hem te trainen, en dat de buikspieren wel naar voren komen bij het cutten. De ander zegt dat je buikspieren erg belangrijk zijn om te trainen.
 
En hoe zit dat dan met buikspieren? Ik heb nooit echt buikspieren getraind maar vooral chest bicep tricep rug etc. Op de ene internet pagina staat dat je al een hele mooi sixpack hebt zonder hem te trainen, en dat de buikspieren wel naar voren komen bij het cutten. De ander zegt dat je buikspieren erg belangrijk zijn om te trainen.
Als je geen buikspieren hebt kun je ze ook niet zien. Dus zorgen dat je vetpercentage laag genoeg is en ze regelmatig trainen.
 
1641378172783.png