XXL Nutrition

cutten,bulken of op onderhoud (foto) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

xaviusz

Novice
Lid geworden
22 aug 2011
Berichten
12
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
60kg
Vetpercentage
17%
Hey,

Ik ben deze week na veel te hebben gelezen begonnen met rippetoe.
Ik besloot de bulken en ik heb vanaf maandag elke dag 3000 kcal of meer gegeten met voldoende eiwitten etc.

Ik vraag me af of ik wel de juiste keuze heb gemaakt om te bulken aangezien ik op zich wel al een beetje vet ben.

19 jaar
1,75
58 kg
body fat % weet ik niet. kan iemand een schatting hierover maken?

mijn kcal verbruik per dag in rust is zo'n 1933kcal

Mijn doel is is om veel massa te krijgen met niet al te veel vet(beetje is geen probleem).

Mijn hoofd vraag is of het wel wijs is om te gaan (clean)bulken of dat ik eerst een tijdje beter op onderhoud kan eten/trainen.

dat zou voor mij dan zo'n 2500 kcal per dag ongeveer zijn toch?


Hoeveel ik nu elke dag ga eten heeft toch wel een grote invloed op hoe ik er over 6 maanden uitzie dus daarom ik vraag het ipv het risico te lopen dat ik over 6 maanden er (al helemaal) dik uitzie.

hier wat links naar foto's:

http://imageshack.us/photo/my-images/21/img0474px.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/546/img0475hf.jpg/

Helaas heb ik geen betere camera dus hier moet ik het mee doen.

Iemand advies/een mening?

Bedankt alvast
 
Naja ik geef je mijn mening..
Je weegt niet veel maar je hebt wel wat vet zo te zien.

Je kan gaan cutten een tijdje totdat je vp 10-12% ( ook al blijft er weinig van je over) is en dan gaan cleanbulken of carb cyclen ( bijvoorbeeld 2 weken bulken en 1 week cutten).


Er zullen mensen hier andere mening weer over hebben ( ben zelf geen voorstander van zwaar bulken).

Onderhoud is je BMR x1.55 (afhankelijk van je activiteitsfactor) dus je onderhoud ligt ietsje hoger.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel schat je mijn Body Fat %
 
dus ik zou moeten cutten tot 10- 12 % Body Fat % ?

Dan moet ik tog 400-500 Kcal onder mijn Onderhoud zitten

Dus 2500 Kcal ?
 
Laatst bewerkt:
Nee op onderhoud en dan cardio en krachttraining doen
 
40 % koolhydraten
40 % eiwit
20 % vet

Toch ?
 
Ik had hetzelfde, 63 kilo, 1,78, vetpercentage rond de 16/17/18. Ik ben eerst gaan bulken tot een vetpercentage van 20 procent, om dan op onderhoud te gaan eten en cardio erbij te doen en weer terug te gaan naar 12procent. Anders blijft er niks van je over.
 
Gewoon op onderhoud eten en KT/cardio (met focus op KT) gaan doen, Ziet er uit alsof je vrij veel vet hebt aangehouden en weinig spiermassa. Gewoon blijven eten op onderhoud en KT, je zult vet omzetten in spieren. Dan over een paar maanden eens kijken hoe je vooruit bent gegaan en alsnog de afweging maken onderhoud blijven of bulken, aan de hand van hoe tevreden je bent. Bulken heeft vrij weinig nut aangezien je (aan de hand van de foto's) al vrij veel vet hebt aangeslagen over de afgelopen maanden/jaren, cutten zou ook zinloos zijn want je hebt op het moment geen/weinig spiermassa om je lichaam mee op te vangen, dus zou er niks van je overblijven. Gewoon op onderhoud en KT dus...

Het is een grote vergissing om te denken dat je met eten op onderhoud, geen spiermassa aan kan zetten. Dat je persee boven je onderhoud moet eten om je spieren te laten groeien. Met name in de beginfase groeit je spiermassa vrij snel, of je nou boven je onderhoud eet of niet. Natuurlijk zal het sneller gaan boven onderhoud, maar dan krijg je ook nog meer vet, wat nergens voor nodig is. Toen ik 'n jaar geleden begon met krachttraining, had ik totaal geen verstand van voedingsschema's of dergelijke, ik at elke dag gewoon brood met 1/2 plakjes kipfilet (dus amper eiwitten) en als avondmaaltijd enorm veel aardappelen en maar weinig vlees, ik zat lang niet aan de macro's die voor me zouden moeten gelden met hoeveelheid eiwitten/vetten/koolhydraten, maar omdat ik een beginner was zette ik toch wel spiermassa aan. Natuurlijk zou het met wel de juiste voeding waarschijnlijk beter/sneller gegaan zijn, maar het is geen vereiste, zeker niet in de beginfase.
 
Laatst bewerkt:
Ga gewoon trainen en vreten, tot je minstens 70kg weegt geen zorgen maken om je vet.
 
Dacht meteen toen ik je foto's zag zoals hier al vermeld, op onderhoud en KT icm met wa cardio, maar vooral KT, je zal vanzelf vet verliezen en wat meer 'vorm' krijgen in je spieren, eens je dat bereikt hebt, zou ik beginnen clean bulken want echt veel vetvrije massa heb je niet, wel blijven sporten dan of je komt weer op hetzelfde ;)
 
En sowieso, je bent niet echt heel dik, ik zou ook even lekker op (onderhoud) bulken, tot je 70 weegt, sowieso zal je dan meer spieren maken, misschien dalen in vet, en dan kijken wat je gaat doen!
 
Gewoon op onderhoud eten en KT/cardio (met focus op KT) gaan doen, Ziet er uit alsof je vrij veel vet hebt aangehouden en weinig spiermassa. Gewoon blijven eten op onderhoud en KT, je zult vet omzetten in spieren. Dan over een paar maanden eens kijken hoe je vooruit bent gegaan en alsnog de afweging maken onderhoud blijven of bulken, aan de hand van hoe tevreden je bent. Bulken heeft vrij weinig nut aangezien je (aan de hand van de foto's) al vrij veel vet hebt aangeslagen over de afgelopen maanden/jaren, cutten zou ook zinloos zijn want je hebt op het moment geen/weinig spiermassa om je lichaam mee op te vangen, dus zou er niks van je overblijven. Gewoon op onderhoud en KT dus...

:cool:
 
Soms vraag je je af onder welke steen mensen geleefd hebben. Vet omzetten in spieren is als water in wijn veranderen. Twee totaal andere dingen!

Of je 'moet' cutten of bulken moet je echt zelf bepalen. Het gaat erom dat je jezelf goed voelt bij wat je doet. Als wij nu aanraden om te bulken maar je ergert je aan je vetmassa, dan gaat het een hele nare periode worden.

Succes in ieder geval!
 
Soms vraag je je af onder welke steen mensen geleefd hebben. Vet omzetten in spieren is als water in wijn veranderen. Twee totaal andere dingen!

Of je 'moet' cutten of bulken moet je echt zelf bepalen. Het gaat erom dat je jezelf goed voelt bij wat je doet. Als wij nu aanraden om te bulken maar je ergert je aan je vetmassa, dan gaat het een hele nare periode worden.

Succes in ieder geval!

dit
 
Mijn advies is bulken, als je gaat cutten mag je bijna niks meer eten, en als je schoon gaat bulken zul je amper (miss zelfs niet) in vet aankomen als beginner.

Het is wel een eigen keuze...
 
Back
Naar boven