Fitness Seller

[CUTTEN] Cardio

Bezoekers in dit topic

Mysonne

Cool Novice
Lid geworden
25 apr 2013
Berichten
64
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
71kg
Goeie middag,

Ik zit momenteel in de CUT en nu had ik een vraag.
Ik heb een springtouw aangeschaft maar nu is mijn vraag is alleen een springtouw genoeg om mee af te vallen? Moet ik ook in de GYM nog aan cardio doen? (Roeien, Traplopen, Crosstrainer, Loopband) En moet dit Voor of Na de training?
 
minuut touwspringen en dan minuut pauze en dat 30 keer paar ik in de week dan is dat wel zat denk ik
ik geloof dat je dan ongeveer 700kcal verbruikt
 
Laatst bewerkt:
minuut touwspringen en dan minuut pauze en dat 30 keer paar ik in de week dan is dat wel zat denk ik
ik geloof dat je dan ongeveer 700kcal verbruikt

Dan ben je een uur bezig man.
 
minuut touwspringen en dan minuut pauze en dat 30 keer paar ik in de week dan is dat wel zat denk ik
ik geloof dat je dan ongeveer 700kcal verbruikt

gewoon een half uur touwtje springen man :D aan die pauzes heb je niks, zo snel ben je niet eens moe
 
Nee hoeft niet naar de gym om cardio te doen en vaak wordt geadviseerd cardio te doen na KT.
Maar het allerbelangrijkste is voeding, de rest is bijzaak incl cardio.
 
Ik zou de cardio laten
 
En op basis van wat moeten wij helpen? Ik zie nergens macros of je kcal behoefte.

En op 71 kg voor 1m83, moet je dan wel cutten?
 
Als je het puur over exercises voor vetverbranding hebt dan is een springtouw voldoende. Het is namelijk een oefening waarbij je veel verbrandt in vrij korte tijd. Maar een springtouw is ook zeer intensief en in het begin blessuregevoelig. Met name je schenen kunnen flink te verduren krijgen. Hou dat heel goed in de gaten. Daarom raad ik je wel aan andere cardio-oefeningen "achter de hand" te hebben zoals hardlopen, als je even een weekje niet gaat springen vanwege overgevoeligheid.

Verder is touwtje springen in het begin erg frustrerend omdat je de skills moet krijgen. Tenzij je alleen maar simpele hops wilt doen natuurlijk, maar waarschijnlijk wil je wel wat moves leren om het ook afwisselend te maken.

Een groot voorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=lVkYjp4mqnc

Touwtje springen is ideaal als HIIT training te doen. Ik doe zelf dan een training van 20 minuten. Steeds 2 minuten touwtje springen en dan 30 seconden keihard gaan. Die 30 seconden kan met springtouw, maar nog beter is om dan juist even iets anders te doen. Denk aan burpees, squatjumps, sit-ups, rug-ups, etc. Als je maar kapot gaat ;)
 
Back
Naar boven