Fitness Seller

cutten, duursport en geen resultaat

Bezoekers in dit topic

iceskater77

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 jan 2009
Berichten
7
Waardering
0
Na het lezen van bijna alle info die ik hier kon vinden kom ik er nog niet helemaal uit...
Hoop op jullie hulp.

Mijn gegevens:
- leeftijd 37
- lengte 190 cm
- gewicht 88,5 kg
- vet% 15%
- spiermassa 70,7kg

Ik heb mijn BMR uitgerekend en kom op 1980 kcal uit. Ik pas een factor 1,6 toe omdat ik ook veel aan duursport doe. Dan kom ik op 3168 cal als onderhoud. Mijn doel is vet% naar beneden (11-12%) en ik probeer te cutten door 2800 cal te nemen. Ik probeer ongeveer 30/40/30% aan te houden voor resp. K/E/V, dit komt neer op ongeveer 160 gr K, 275 gr E, 110 gr V.

Ik doe veel aan duursport waaronder racefietsen (gemiddeld 6-8 uur per week) waarbij ik ca 3500-4000 calorieën per week extra verbrand.
Verder 2-3x in de week krachttraining. (full body) om wat spiermassa te kweken/behouden. Ik ben op zich vrij gespierd nu, maar heb nog te veel buikvet.

Voor het fietsen twijfel ik sterk of de 2800 niet te weinig is. Ik kom namelijk de laatste tijd vaak 'de man met de hamer' tegen en moet dan dextro en cola nemen om thuis te komen. Tijdens het fietsen neem ik wel sportdrank met koolhydraten in en powerbar energie repen. Op zo'n dag schiet mijn koolhydraat intake dus wel omhoog en kom ik niet aan de 30/40/30 verhouding.

Nu ben ik drie weken bezig maar het gewicht en vet% is nog precies hetzelfde gebleven. Bovendien gaat het fietsen dus niet lekker omdat ik regelmatig flauw ben van de honger.

Wat doe ik nou fout???
 
Heb het nooit gehad voor duursporten, zorgt enkel voor spierverlies imo
Beter gewoon HIIT training doen als je per se cardio wil doen
 
Laat die duursport zitten en doe 5x per week KT eventueel in combinatie met HIIT. Dan zal het resultaat vanzelf komen.
 
Ok, ik moet even iets rechtzetten denk ik... ik post nu op dit forum omdat hier enorm veel kennis zit volgens mij. Echter ik ben gek op fietsen en wil hier zo goed mogelijk in worden. Ik doe krachttraining om nog beter te kunnen fietsen en dus niet zoals de meesten van jullie om te bodybuilden. Bij mij is en blijft de prioriteit dus bij de duursport liggen, echter wil ik wel graag minder vet en wat droger worden zodat de spieren (die er wel zijn) zichtbaar worden.
 
Intensieve, lange sessies duursport. Zoals wielrennen. Zorgt voor aanmaak van het stresshormoon cortisol. Laat cortisol er nou net voor zorgen dat er vet opgeslagen wordt rond de meest vitale delen van je lichaam. (organen)

Helaas. Wielrennen gaat je niet mooi droog maken.
En zoals al eerder gezegd ga je er enorm veel upper body spiermassa door verliezen.
 
En wij geven ook advies vanuit bodybuilding perspectief. Wellicht dat je beter af bent op het wielerforum.
 
Intensieve, lange sessies duursport. Zoals wielrennen. Zorgt voor aanmaak van het stresshormoon cortisol. Laat cortisol er nou net voor zorgen dat er vet opgeslagen wordt rond de meest vitale delen van je lichaam. (organen)

Helaas. Wielrennen gaat je niet mooi droog maken.
En zoals al eerder gezegd ga je er enorm veel upper body spiermassa door verliezen.

Ok, dat van die cortisol wist ik niet. Maar het moet toch te combineren zijn; wielrennen en spier definitie?
Misschien niet helemaal legaal tot stand gebracht, maar kijk naar Armstrong hier:

2014-07-07_18-16-30.png


Dit ziet er toch wel goed uit:cool:
 
Misschien niet helemaal legaal tot stand gebracht, maar kijk naar Armstrong hier:

2014-07-07_18-16-30.png

Dit ziet er toch wel goed uit:cool:

Denk dat jij een andere visie hebt op 'goed uitzien' in vergelijking met de meesten hier.
 
Ok, dat van die cortisol wist ik niet. Maar het moet toch te combineren zijn; wielrennen en spier definitie?
Misschien niet helemaal legaal tot stand gebracht, maar kijk naar Armstrong hier:

2014-07-07_18-16-30.png


Dit ziet er toch wel goed uit:cool:

Lekker voorbeeld, armstrong is niet vies van een beetje 'hulp', dus daar zou ik jezelf niet mee gaan vergelijken.
 
neem je voldoende eiwit en vet?
 
Ok, dat van die cortisol wist ik niet. Maar het moet toch te combineren zijn; wielrennen en spier definitie?
Misschien niet helemaal legaal tot stand gebracht, maar kijk naar Armstrong hier:

2014-07-07_18-16-30.png


Dit ziet er toch wel goed uit:cool:

Als ik het goed heb is deze foto van Armstrong niet zo heel oud? Ik neem aan dat hij hier niet zo intensief meer wielrent als zeg 10 jaar geleden.
+ je plaatst ook wel meteen een foto van één van de weinige, zoniet de enige wielrenner die nog een beetje massa heeft.. Mesomorph waarschijnlijk.

Ik kan je een foto van Andy Schleck laten zien :o
 
Wat een onzin advies weer hier, je kunt juist beter niet hiit doen naast krachttraining en duursport behalve als je specifiek voor je sport hiit sessies nodig hebt.

Zo hou je de impact van je cardio op je krachttraining zo laag mogelijk, en spieren verlies je heus niet zomaar zeker juist niet door cortisol wat net zo goed juist helpt aanpassen om sterker te worden.

En fietsen is ook nog eens een van de gemakkelijkste vormen van cardio om te combineren met krachttraining.

Misschien kun je je voeding voor en tijdens die workout verbeteren, hoeveel kh je precies inneemt in welke vorm en hoe lang vantevoren. En kun je iets zeggen over de intensiteit en duur van het fietsen? Wat voor tactiek pas je toe? Hoe lui fiets je? Welke cadence? Afstand en tijd per rit? Probeer je dit te verbeteren?

Kijk eens naar http://completehumanperformance.com daar staan wat artikelen over de combinatie van kt en cardio waaronder voeding met berekingen betreffend kh en proteine voor en tijdens activiteit, en http://youtu.be/ica6QHlxY5w

---------- Post added at 07:42 ---------- Previous post was at 07:34 ----------

Lekker voorbeeld, armstrong is niet vies van een beetje 'hulp', dus daar zou ik jezelf niet mee gaan vergelijken.

Gelukkig gebruiken bodybuilders nooit iets om natuurlijk onmogelijk behaalbare fysieken te krijgen die hier wel de norm vormen en weer mee vergeleken word. Allemaal weer lekker aan de body image disorders, hoezee.

---------- Post added at 07:44 ---------- Previous post was at 07:42 ----------

Als ik het goed heb is deze foto van Armstrong niet zo heel oud? Ik neem aan dat hij hier niet zo intensief meer wielrent als zeg 10 jaar geleden.
+ je plaatst ook wel meteen een foto van één van de weinige, zoniet de enige wielrenner die nog een beetje massa heeft.. Mesomorph waarschijnlijk.

Ik kan je een foto van Andy Schleck laten zien :o

Wielrenners doen wel wat meer dan 6-8 uurtjes per week en vallen zelfs expres spiermassa die ze niet nodig hebben af om over de 100+km die een rit duurt winst te boeken of bij te blijven tegenover die andere besten van de wereld die dat ook doen.
 
Lekkuh blijven kooersen joh, is ook leuk.

Misschien wat advies van iemand met het zelfde virus.


Persoonlijk vind ik het fijner om alleen je basis en normale activiteiten los van de cardio en KT te gebruiken en geen sporttoeslag te rekenen. Ik zit ook ongeveer op 70 kg vvm en mijn basis is 2300. Dat vind ik makkelijker omdat de pieken in de verbranding bij wielrennen groot zijn.


Verder tel ik dan de KT en cardio erbij, op de momenten dat ik die ook doe. KT reken ik met 300 a 400 kCal per uur. Voor wielrennen lijkt me jou aanname wat laag (500kCal per uur). De meeste apps en online berekeningen overdrijven daarintegen dan weer. Ik reken 800 voor hoge intensiteit training.

De man met de Hamer ken ik helaas ook goed. Persoonlijk denk ik dat je daar het meeste op moet letten. Velen hier lijken wel eens te denken dat je al spieren verliest als je aan cadio denkt, maar die mening deel ik niet. Misschien is het wel erger als je heel buff bent, maar overdrijven is ook een vak. Ik doe in ieder geval geen hele grote afstanden meer op volle snelheid. Het is of hard, of ver fietsen. Ik pas op dat ik niet de glycogeenvoorraad op maak. Na het fietsen doe ik direct de zogenaamde snelle suikers eten en na het douchen flink vreten. Als ik een sessie van ongeveer 1000kCal (geschat) gedaan heb vreet ik zo 100 gram havermout weg met kwark en noten. En voor het slapen nog wat tonijn ofzo. En dan had ik al behoorlijk gegeten 2 uur ervoor.
 
Ik fiets ook 6 tot 8 uur per week. 25 km naar mijn werk, 25 km terug. Mountainbike gemiddeld 30km per uur. 3 tot 4 dagen per week. Hangt van het weer af en de combinatie met mijn krachttraining. Is zeker goed te combineren met krachttraining en het zorgt er tenminste voor dat je een allround sportman bent. Kracht en ook conditie. Normaalgezien zou je toch vet moeten kwijtspelen. Ik zou de afstanden niet te lang maken want ik veronderstel dat jij minder gaat fietsen maar elke keer 2 tot 3 uur gaat fietsen en dat is veel te lang in combinatie met krachtsport. Doordat mijn afstanden niet te lang zijn (op 50 min ben ik op mijn werk) moet ik ook geen extra suiker gebruiken om de man met de hamer te vermijden. Ik rij niet traag en zet soms grote versnelling om de heuvels op te rijden zodat er ook op kracht gereden wordt en niet altijd op souplesse.

---------- Toegevoegd om 08:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:06 ----------

Intensieve, lange sessies duursport. Zoals wielrennen. Zorgt voor aanmaak van het stresshormoon cortisol. Laat cortisol er nou net voor zorgen dat er vet opgeslagen wordt rond de meest vitale delen van je lichaam. (organen)

Helaas. Wielrennen gaat je niet mooi droog maken.
En zoals al eerder gezegd ga je er enorm veel upper body spiermassa door verliezen.

Cortisol ga je niet krijgen als je afstanden niet te lang zijn bvb sessies van 1 uur. Je hebt duidelijk geen ervaring met dit en neemt gewoon klakkeloos over van wat je regelmatig onder bb'ers hoort.

---------- Toegevoegd om 08:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:09 ----------

Lekker voorbeeld, armstrong is niet vies van een beetje 'hulp', dus daar zou ik jezelf niet mee gaan vergelijken.

Hier heb je geen hulp voor nodig. Ben nu 55, train 45 minuten thuis body weight, fiets 2 keer 50 minuten per dag 4 keer per week, weeg bijna 15kg minder dan toen ik enkel met gewichten trainde en ook niet vies was om een lichte ondersteuning te gebruiken en zie er nu net zo uit. Ik heb iets dikkere armen en borstspieren maar ben iets minder droog aan mijn buik. Dat is dus het lichaam dat je krijgt als je beiden combineert. Geen bb figuur maar een atletisch lichaam. Dan zal het voor de topicstarter die meer dan 10 jaar jonger is, zeker mogelijk zijn. Het hangt er enkel vanaf wat je doelstellingen zijn.
 
2-3 uur is ook goed te doen op heel rustig tempo, altijd een versnelling kiezen waarbij je licht en vlot trapt niet tegen heuvels of wind vechten just go with the flow. Ik neem vaak een whey shake mee voor onderweg wat voor mij vermoeiing heel goed tegen gaat, en vantevoren misschien ook een shake en wat fruit eten.

Skydirk hoe heb je naar die 2x 30km/u voor een uur gewerkt? Dat is precies wat ik ook zou willen doen voor werk/dagelijkse ritten na dagelijkse krachttraining.
 
En wij geven ook advies vanuit bodybuilding perspectief. Wellicht dat je beter af bent op het wielerforum.

Body building = aan je lichaam bouwen. Dat hoeft niet extreem gespierd te zijn. Voor mij is body building aan je lichaam bouwen zoals jij het wil. De ene wil zo buff mogelijk zijn, de andere wil een atletisch lichaam. Elke vorm van je lichaam verbeteren is bodybuilding. Het is enkel dat deze sport geëvolueerd is naar iets extreem wat niets meer met gezondheid en mooi lichaam te maken heeft. iemand die krachttraining doet en ook wil lopen of fietsen en niet persé zeer gespierd wil zijn, heeft even veel recht om hier vragen te stellen. Eigenlijk doet hij ook aan body building maar zijn doelstellingen zijn anders. Crossfit is ook zo iets wat ik fantastich vind. Zijn tenminste echte atleten die alles kunnen en er goed uitzien en toch wordt dat ook dikwijls afgekraakt op dit forum terwijl dat ze meer sportman zijn dan de eenzijdige bodybuilder.
 
Laatst bewerkt:
Goed te horen Tatie en Skydirk dat jullie het ook zo combineren. Ik wil inderdaad allround sportman zijn en hecht waarde aan een goed duur vermogen maar ook een mooi gespierd lijf. Ik ben er ook van overtuigd dat dit best samen gaat. Het verbaast me wel dat het vet zo lang blijft zitten. Ok het is niet veel, maar te veel voor een wasbordje.

@chrisk:
doordeweeks fiets ik 3-4x afstanden tussen de 40 en 60 km. Intensiteit zit op zo'n 70%, dus meestal D2 en af en toe wat interval er tussen door. In het weekend doe ik altijd een langere duur sessie. Afgelopen weekend bijvoorbeeld 130 km, maar dan wel rustig (27 km/u gemiddeld) Zone 1/2. Ik fiets op souplesse en cadans is gemiddeld 90 rpm.

KT doe ik 3x in de week. Vooral veel squat, leg press en core stability, maar ook borst, rug en armen. Ik doe alles meestal 3 series van 15 herhalingen.

Ik zal eens kijken of ik mijn voeding (met name KH) rondom de fietstrainingen wat kan optimaliseren.
 
Google: Alex Viada.
 
Ik zou met je krachttraining veel minder herhalingen doen want zo gebruik je ook al wat meer reserves op. Pak die disciplines zo verschillend mogelijk aan, kracht zwaar relatief weinig volume je cardio licht relatief veel basis volume. Intensieve sessies van beiden bij elkaar in de week plannen.

Voeding voor je sessies en tussen trainingen in goed op tijd nemen en vooral genoeg. Voor vetverlies consistent bijhouden wat je inneemt, doet, en hoeveel je weegt. Dan kun je een licht tekort behouden en toch de koolhydraten die je tijdens training gebruikt bijvullen. Stel zo constant in op elke week een beetje vooruitgang maken en veel geduld. :)
 
Na het lezen van bijna alle info die ik hier kon vinden kom ik er nog niet helemaal uit...
Hoop op jullie hulp.

Mijn gegevens:
- leeftijd 37
- lengte 190 cm
- gewicht 88,5 kg
- vet% 15%
- spiermassa 70,7kg

Ik heb mijn BMR uitgerekend en kom op 1980 kcal uit. Ik pas een factor 1,6 toe omdat ik ook veel aan duursport doe. Dan kom ik op 3168 cal als onderhoud. Mijn doel is vet% naar beneden (11-12%) en ik probeer te cutten door 2800 cal te nemen. Ik probeer ongeveer 30/40/30% aan te houden voor resp. K/E/V, dit komt neer op ongeveer 160 gr K, 275 gr E, 110 gr V.

Ik doe veel aan duursport waaronder racefietsen (gemiddeld 6-8 uur per week) waarbij ik ca 3500-4000 calorieën per week extra verbrand.
Verder 2-3x in de week krachttraining. (full body) om wat spiermassa te kweken/behouden. Ik ben op zich vrij gespierd nu, maar heb nog te veel buikvet.

Voor het fietsen twijfel ik sterk of de 2800 niet te weinig is. Ik kom namelijk de laatste tijd vaak 'de man met de hamer' tegen en moet dan dextro en cola nemen om thuis te komen. Tijdens het fietsen neem ik wel sportdrank met koolhydraten in en powerbar energie repen. Op zo'n dag schiet mijn koolhydraat intake dus wel omhoog en kom ik niet aan de 30/40/30 verhouding.

Nu ben ik drie weken bezig maar het gewicht en vet% is nog precies hetzelfde gebleven. Bovendien gaat het fietsen dus niet lekker omdat ik regelmatig flauw ben van de honger.

Wat doe ik nou fout???

Vergeet die percentages. Dat slaat nergens op. In plaats van 275 gram eiwit kun je beter minder eiwit nemen en meer carbs. het feit dat je regelmatig bonked geeft aan dat je te weinig carbs eet.

Verder als je niet afvalt eet je waarschijnlijk te veel.
 
Back
Naar boven