MuscleMeat

cutten en bulken nodig? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dannyman

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 jun 2007
Berichten
982
Waardering
24
Ik hoor altijd veel mensen praten over bulken en cutten.
Nu vraag ik mij af of dit nodig is aangezien ik zelf eigenlijk altijd zeg maar ertussen in zit.
Ik eet wel 6/7 keer per dag maar cardio ook regelmatig en zorg dat ik amper vetten binnen krijg. Ik heb me nooit gericht om is voor een periode te gaan bulken of cutten. Mijn vraag is dus is het nodig om mij hier verder in te verdiepen en het toe te gaan passen als ik fatsoenlijk wil blijven groeien of kan ik zo ook prima doorgaan.

Wist niet in welk subforum ik het moest plaatsen dus heb het hier maar gedaan.
 
Qua tempo is bulken/cutten het snelst om een specifiek resultaat te behalen. Maar op zich zou je kunnen carbcyclen. En kun je het hele jaar door vooruitgang boeken mbt spiermassa/kracht. Het zal minder snel zijn, maar boeit dat voor iemand die toch niet qua bodybuilding op een podium gaat?
 
Ik hoor altijd veel mensen praten over bulken en cutten.
Nu vraag ik mij af of dit nodig is aangezien ik zelf eigenlijk altijd zeg maar ertussen in zit.
Ik eet wel 6/7 keer per dag maar cardio ook regelmatig en zorg dat ik amper vetten binnen krijg. Ik heb me nooit gericht om is voor een periode te gaan bulken of cutten. Mijn vraag is dus is het nodig om mij hier verder in te verdiepen en het toe te gaan passen als ik fatsoenlijk wil blijven groeien of kan ik zo ook prima doorgaan.

Wist niet in welk subforum ik het moest plaatsen dus heb het hier maar gedaan.

En hoeveel resultaat heb je al behaald ?

(trouwens amper vetten binnen krijgen is niet bijster gezond voor je)
 
.
Wist niet in welk subforum ik het moest plaatsen dus heb het hier maar gedaan.

Persoonlijk vind ik dat dit soort vragen niet in deze sectie thuishoren.

Deze sectie is voor discussie over wetenschap, dan moet je zelf dus wel met iets komen. Of een met zeer gedetaileerde hypothese komen de wetenschappenlijk onderbouwt is.

Op deze manier is het meer een Q&A waarbij mensen hun vragen hier neerzetten en andere mensen het dan maar 'wetenschappelijk' moeten beantwoorden.
 
Persoonlijk vind ik dat dit soort vragen niet in deze sectie thuishoren.

Deze sectie is voor discussie over wetenschap, dan moet je zelf dus wel met iets komen. Of een met zeer gedetaileerde hypothese komen de wetenschappenlijk onderbouwt is.

Op deze manier is het meer een Q&A waarbij mensen hun vragen hier neerzetten en andere mensen het dan maar 'wetenschappelijk' moeten beantwoorden.

Ik heb er toch bijgezet dat ie misschien niet in het goede sub forum staat... Waar zou dit topic dan wel thuis horen, moderators kunnen hem verplaatsen als ze dat nodig vinden.
 
Voeding
Post vragen over voeding en leer de juiste principes.
 
Hij is nog niet gesloten, dus ga ik snel zeggen dat je WEL vetten moet eten ;)
Geen/weinig vet, zal resulteren in lagere testosteron spiegels! (wil je niet..)
Je moet dus voldoende verzadigde/onverzadigde vetten binnen krijgen!

Zo, en nu maar even verdiepen in voeding, training etc, goed inlezen dus, daarna kun je een vraag stellen, maar niet hier!
 
Ok zal ik doen:) bedankt voor de info tot nu toe in ieder geval.
 
Goede vetten (zo'n 10-15% van je totale calorie-inname) zouden niet misstaan in je dieet. Ze zorgen onder andere voor het prikkelen van spieraanmaak.
 
Goede vetten (zo'n 10-15% van je totale calorie-inname) zouden niet misstaan in je dieet. Ze zorgen onder andere voor het prikkelen van spieraanmaak.

Zou zelfs hoger gaan. 20% als minimum. 30% als normaal.
 
Zou zelfs hoger gaan. 20% als minimum. 30% als normaal.
Zou ik hoger gaan in de hoeveelheid kwark of lager gaan maar er noten bij toevoegen en gebroken lijnzaad?

Mijn excuses voor de onderbrekende vraag! ;)

Ik heb nl. net het bovenstaande artikel gelezen en nu zie ik toch dat ik wat moet letten op mijn kcal iname.
 
Zorg voor 30% onverzadigd vet
2.5-3gr eiwitten per 1kg gewicht
en rest van kcal aan koolhydraten

Ga je cutten minder carbs, ga je bulken meer carbs. easy
 
Zorg voor 30% onverzadigd vet
2.5-3gr eiwitten per 1kg gewicht
en rest van kcal aan koolhydraten

Ga je cutten minder carbs, ga je bulken meer carbs. easy
Dan zit je toch redelijk laag in eiwitten of heb je dat aantal eiwitten maar nodig?
 
2,5-3gr is gangbare hoeveelheid.
180gr is meer dan voldoende voor iemand van jouw postuur.
Als je meer vet vrije massa hebt wordt het vanzelf wel meer wat je qua eiwitten nodig hebt.
 
2,5-3gr is gangbare hoeveelheid.
180gr is meer dan voldoende voor iemand van jouw postuur.
Als je meer vet vrije massa hebt wordt het vanzelf wel meer wat je qua eiwitten nodig hebt.

Ok, zit nu aan zo'n 250/290 eiwitten, 310/350 KH en 55/75 vetten.

Niet goed bezig dus?
 
Ok, zit nu aan zo'n 250/290 eiwitten, 310/350 KH en 55/75 vetten.

Niet goed bezig dus?

Eiwitten zijn erg veel. Zou de vetten omhoog brengen richting de 110-120gr en wat er qua kcal nog overblijft aan kh's besteden.
 
Back
Naar boven