MuscleMeat

Cutten, goed bezig? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Arne97

Novice
Lid geworden
4 mrt 2018
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
63kg
Vetpercentage
17%
Hallo iedereen,

Ik ben zo'n 20 dagen geleden begonnen met het droogtrainen. Ik zie helaas nog niet echt resultaat (wat waarschijnlijk sowieso niet zo snel gaat). Ik vroeg me af of dat ik het goed bezig ben want hoor zoveel tegenstrijdige verhalen in de sportschool dat ik het even niet meer weet haha.

Ik word binnen een paar maand 21, heb een vetpercentage (in het begin van de cut) van zo'n 17%, 1m76 en woog toen 63 KG. Doel is zo'n 10%.

Mijn voedingsschema:

Ontbijt: 120 gr brood (meestal volkoren, bruin), 1 spiegelei en 2 gekookte eieren (beiden zonder eigeel), 35 gram kalkoen/kipwit en 1 stuk fruit (meestal een mandarijn).

Mid-morning snack: 200 gr magere yoghurt/melk, 10 gr eiwitshake, 85 gr fruit (meestal appel).

Middagmaal: Rijst 135 gr (meestal basmati), kipfilet 135gr, 1 snee brood en een portie groenten.

Mid-afternoon snack: 20 gr eiwitshake en 1 stuk fruit.

Avondmaal: 170 gr aardappelen/130 gr rijst, 135gr rundvlees/145gr witte vis en 135 gr groenten

Avondsnack: 250 gr yoghurt, banaan en 10 gr eiwitshake.

Ik train 5 x per week en drink dagelijks 3l water. In die 20 dagen nog geen enkele cheatmeal gehad.
 
Hoeveel KCal bevat je voedingsschema precies?
Waaraan meet je je progressie af?
 
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema
Ik zou dit even goed doorlezen en dan je schema eens onder de loep nemen.
Lijkt me namelijk erg weinig eten voor 5x per week sporten en zo op het eerste gezicht lijkt het veel te weinig vetten in je schema.

In de excel kan je ook je onderhoud berekenen.

Wat ik me dan wel afvraag... man... 1,76m en 63 kg met 17% vet.. ben je skinnyfat?
 
Wat marina1975 zegt, ik denk dat je je moet afvragen of je nog wel lager wilt. als je nu op 17% zit en je wilt naar 10%, dan is de kans groot dat je ergens rond de 55-57kg gaat eindigen met je 1.76.

Ik zou dat persoonlijk niet willen, ik zou lekker eerst een leanbulk gaan doen zodat je % niet te hoog oploopt en dan gaan cutten. evt 4 maanden leanbulken combineren met 2 maanden cutten zolang het gewicht het toe laat

Ik ben ook zo begonnen, ik had ook naar 10% kunnen gaan maar dan was ik 80kg geworden met mijn 2.02. soms moet je daarom iets meer geduld hebben om uiteindelijk een gezonder resultaat te krijgen. Lekker leanbulken en sterker worden dus :)
 
), 1 spiegelei en 2 gekookte eieren (beiden zonder eigeel),,, vreet dat eigeel ook maar gewoon man,
 
Zoals al gezegd op 10 % ga jij geen gezond gewicht meer hebben en er uitzien als iemand van in shindlers list.
 
Back
Naar boven