MuscleMeat

cutten met spierbehoud (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

The Bulkman

Cool Novice
Lid geworden
26 jun 2012
Berichten
74
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
79kg
Bb'ers

Mijn statistieken
Gewicht 86
Lengte 180
Vetper 12,9

Na een 8 weekse UB/LB trainingsschema, neem ik nu een rustweek omdat ik het idee heb dat mijn spieren rust nodig hebben.
Maar de laatste week ben ik begonnen met cutten, 500 kcal onder onderhoud eet ik nu met 3 a 4 keer per week cardio van 40 minuten op hartslag 130 a 140.
Nu is een vraag waar ik geen antwoord op heb, ik dacht altijd dat je naast het cutten altijd krachttraining erbij moest doen om de spierverlies miniem te houden.
Of kan ik in mijn rustweek nu, ook 500 kcal onder onderhoud eten met 3 a 4 keer cardio van 40 minuten??
Is er een verschil tussen cutten met krachttraining of cutten zonder krachttraining op het gebied van spierbehoud?
 
Hoe kom jij op je onderhoud, hoe heb je dat berekend?
Is er een verschil tussen cutten met krachttraining of cutten zonder krachttraining op het gebied van spierbehoud?
Naast je verbruik: ja.
Spier kost energie, als jij op dieet bent is je lichaam dat liever kwijt dan rijk. Dus als jij langere tijd je lichaam niet zou prikkelen, waarom zou je lichaam het dan nog vasthouden? Daarom train je vaak in je dieet ook iets anders: je wilt niet meer kapot maken dan dat je kan herstellen. Neemt niet weg dat een weekje rust soms goed kan werken
 
Op internet heb je wel sites hoe je 'ongeveer' je onderhoud kunt berekenen, precies kan het nooit maar wel ongeveer!

Dus kun je in je rustweek cutten zonder krachttraining te doen of kan ik beter wachten met rustweek en cutten met krachttraining erbij doen?
 
Als je dat idd maar beseft, dat het nooit precies is. Die 'richtlijnen' kunnen er aanzienlijk naast zitten. Gebruik het als een basisstart, kijk hoe je lichaam erop reageert en ga van daaruit verder bouwen met de info op je eigen lichaam. Een dieet op basis van een calculator is gewoon onvolledig

Wat versta jij onder rustweek, geen KT toch? Want in je rustweek kan je prima cardio doen.
Ineens een week geen cardio lijkt me (puur kijkende naar je herstel) niets toevoegen. Maar met een goed dieet heb je helemaal geen cardio nodig, en kom je een heel eind zonder cardio
 
Beter meer trainen (en zeker niet tot de max) dan tussendoor cardio.. Het volume wat je in cardio stopt kan je niet gebruiken om te trainen. Elke dag trainen vind ik het meest effectief voor vetverlies met behoud van kracht. Wil je vooral snel droogtrainen dan ontkom je niet aan cardio.
 
Ik bedoel een week geen krachttraining. Maar omdat ik aan het cutten ben wist ik niet als het verstandig was om tijdens mijn week geen krachttraining door te blijven cutten met cardio i.v.m. spierverlies. Dacht namelijk dat je tijdens je cut krachttraining door moest blijven doen.
 
Ik bedoel een week geen krachttraining. Maar omdat ik aan het cutten ben wist ik niet als het verstandig was om tijdens mijn week geen krachttraining door te blijven cutten met cardio i.v.m. spierverlies. Dacht namelijk dat je tijdens je cut krachttraining door moest blijven doen.

Spier verlies je niet in 1 week en bouw je ook niet op in 1 week. Ik zou het alleen zonde vinden om 1 week niet te trainen als je wel gewoon kan (cardio dan ook zonde). Hoe vaker je een oefening oefent hoe beter je wordt op die oefening, setjes met 60% in je rustweek kan je prima gebruiken voor techniek en zal je herstel alleen positief beinvloeden..
 
Spier verlies je niet in 1 week en bouw je ook niet op in 1 week. Ik zou het alleen zonde vinden om 1 week niet te trainen als je wel gewoon kan (cardio dan ook zonde). Hoe vaker je een oefening oefent hoe beter je wordt op die oefening, setjes met 60% in je rustweek kan je prima gebruiken voor techniek en zal je herstel alleen positief beinvloeden..

Dus als ik een week op 60 procent ga trainen. Herstellen mijn spieren goed genoeg en kan ik volgende week vanaf maandag weer 100 procent gaan trainen bedoel je?
Een week geen krachttraining hoeft niet perse?
 
Dus als ik een week op 60 procent ga trainen. Herstellen mijn spieren goed genoeg en kan ik volgende week vanaf maandag weer 100 procent gaan trainen bedoel je?
Een week geen krachttraining hoeft niet perse?

Liever wel trainen idd.. Alleen beslist niet zwaar gaan. In je rustweek kan je gerust 2 maal trainen en dan bijv. 8x3hh@60% doen (dus 3 herhalingen per set en totaal 8 sets). Zorg dat je niet boven de 50 reps/spiergroep uitkomt in de deload week. Je kan het ook zo doen (dan is je 'deload week' een rustige week die gewoon onderdeel van je schema is):
Week 1/deload: 8x3@60%
Week 2/opbouwen: 8x3@60%+15kg
Week 3/opbouwen: 8x3@60%+20kg
Week 4/opbouwen: 8x3@60%+25kg
Week 5/opnieuw deload: 8x3@62.5%
Week 6/opbouwen: 8x3@62.5%+15kg
enz
 
Back
Naar boven